פורסם by & קטגוריה איפור ובישום, טיפוח, קוסמטיקה.

אחרי תהפוכות מזג האוויר שידענו בערב פסח ובמהלך החג, עם חמסינים וימים קרירים לסירוגין, פעם גשם ופעם רוחות מזרחיות נושאות אבק וחול באוויר, ושוב ימים צלולים של תכלת, מתפנה האביב הישראלי הקצר, והקיץ נכנס. עונה חדשה לא רק מעוררת תשוקה לפנים חדשות במראה אלא גם מצדיקה השקעה אינטנסיבית בטיפוח. קצת שינויים באיפור, גישה חדשה לקופסת הצבעים, תכשירים קוסמטיים משוכללים יותר ואפילו טכנולוגיות חדשות בטיפולים.

פרד לטייר, המאפר הראשי של איב סן לורן, בביקורו בארץ

פרד לטייר, המאפר הראשי של איב סן לורן, בביקורו בארץ

פרד לטייר, המאפר הבינלאומי של איב סאן לורן, שביקר בארץ לפני כמה שבועות, הדגים את הטרנדים "הנכונים" לקיץ 2017. לטייר שנחשב לאגדה בתעשיית האיפור בעשרות השנים האחרונות, הציע בשם החברה שהוא מייצג, לצבוע את השפתיים בשני צבעים ולא אחד. למשל, שפה עליונה בכתום ותחתונה באדום. או, מסגרת שפתיים אדומה והמילוי הפנימי בכתום. זה יוצא פחות נועז והרבה יותר יפה ממה שנדמה ברגע הראשון. נסו ותראו. והנה עוד כמה מהטרנדים החדשים באיפור הפנים לפי לטייר ואיב סן לורן:

איב סן לורן לקיץ 2017. כל שפה בצבע אחר

איב סן לורן לקיץ 2017. כל שפה בצבע אחר

קרם לחות וסרום במרקם קל ונטול ברק, ליצירת מראה עור "כמעט שקוף". איפור עיניים בצבעים בהירים בהשראת שנות ה-80 עם אייליינר היוצר מסגרת גרפית מוארכת וגבות בעיצוב ריבועי לכיוון הרקות. ולשעות הערב עיפרון עיניים שחור מרוח ו"מטושטש" לאורך העפעף התחתון.

איב סן לורן. שפתון עם אפליקטור נוח למריחה מדויקת

איב סן לורן. שפתון עם אפליקטור נוח למריחה מדויקת

הצבעים הבולטים בקיץ הם תכלת וכחול, זהב וסגול. לבן כאייליינר (!) בקו הריסים, מסקרה ירוקה, ומי שממש מעיזה, יכולה לנסות גם אדום על העפעף בחלק החיצוני של העין. ולשפתיים, כתום או אדום.

מקס פקטור. צלליות בגוונים העדינים של הקיץ

מקס פקטור. צלליות בגוונים העדינים של הקיץ

ראיין טולמי, המאפר הבינלאומי של חברת מקס פקטור, הנקראת בשמו של מי המציא את האיפור המודרני והגה לראשונה את שם העצם make-up (מייקאפ), קובע שצבעי האיפור העכשוויים הם גוונים של ורוד, כחול, זהב וניוד (צבעי עור חיוורים). בין מוצרי הדגל של מקס פקטור שניתן להשיג בארץ: מייקאפ המכיל אבקת פנינים מטשטשת פגמים, 109 שקלים. קרם בסיס (פרמייר), בעל מקדם הגנה 20, המנטרל ברק. מתאים במיוחד לכלות ולאירועים בערב, 99 שקלים. מסקרה מעבה ומאריכת ריסים, המתאימה גם לעיניים רגישות, 49 שקלים. ושפתון עמיד שמורחים בשני שלבים, הראשון לצבע והשני לברק, 89 שקלים.

פרומדיקס. צינורית דקיקה מוחדרת אל מתחת לעור ומהדקת סנטר ולסת על ידי גלי רדיו

פרומדיקס. צינורית דקיקה מוחדרת אל מתחת לעור ומהדקת סנטר ולסת על ידי גלי רדיו

איפור יכול כידוע לשפר הופעה אבל לא לתקן ממש את פגמי הגיל או הטבע. הקיץ הוא עונת הניתוחים הקוסמטיים והטכנולוגיות הטיפוליות החדשות. חברת פרומדיקס למשל, המתמחה בייבוא ושיווק מכשור וחומרים בתחום הרפואה האסתטית והכירורגיה הפלסטית, השיקה בארץ את טכנולוגיית ה-Facetite by InMode המבצעת הידוק של קו הלסת והסנטר באמצעות גלי רדיו. מכשיר גלי הרדיו שהיא משווקת זכה לאחרונה לאישור ה-FDA ומשרד הבריאות הישראלי. מדובר בהמסה מבוקרת של מצבורי השומן הממוקדים בפנים ובצוואר, אחרי חתך תת עורי מזערי, ובהרדמה מקומית, ללא צורך בהליך כירורגי. התוצאה היא כיווץ הרקמה התת עורית עם לאפקט הרמה אשר בשאיבת שומן רגילה לא קיים. הטיפול מתבצע על ידי רופאים מנתחים ועולה בין 7500 ל-15000 שקלים.

אלקטרו קנול. הסבת טכנולוגיות רפואיות של אולטראסאונד וגלי רדיו לטיפוח פנים

אלקטרו קנול. הסבת טכנולוגיות רפואיות של אולטרא סאונד, אנרגיה וגלי רדיו לטיפוח פנים

חברת אלקטרו קנול הוותיקה (נוסדה בשנת (1939 המנוהלת ברציפות במשך שלושה דורות על ידי בני משפחת קנול, מייבאת לארץ מסכה לטיפוח עור הפנים בגלי אור ואנרגיה המשודרים ממכונות אולטרא-סאונד, בטכניקת גלי רדיו, גלי אור וגלי חום, שקיבלו את תו התקן ישראלי במכון התקנים. מדובר בטכנולוגיות מדעיות שהיו בשימוש רפואי בחדרי הניתוח ועברו הסבה לטיפולי יופי. לצד פילינג מכני ועיסויים, קרמים, וזריקות בוטוקס, עוברת כיום הקוסמטיקה לגלי רדיו ואנרגיה המשיגים אפקט דמוי בוטוקס בלי זריקות. חפשו את החידושים הללו במכוני היופי. ברשימת המכשירים שמייבאת אלקטרו קנול נמצא גם מכשיר לטיפול בפצעי אקנה בתדר גבוה ועוד. אפשר ללמוד יותר על החידושים הללו ב-www.electroknoll.com.

אלקטרו קנול. מיכשור אולטרא סאונד

אלקטרו קנול. מיכשור אולטרא סאונד

הנרתעים מטכנולוגיות חדשניות, לא רק כשמדובר בטלפונים חכמים אלא גם בתחום הקוסמטי, יכולים להגיע אל מרים קיסר – נטורופתית וקוסמטיקאית פרא רפואית שהיא בעלת מותג הנושא את שמה, ומכירה את כל שיטות הסבתא כמו יוגורט למריחה על עור הפנים הפועל כחומצה לקטית, ענבים סחוטים העמוסים בנוגדי חמצון, חומצות הדרים להבהרת העור המכילות ויטמין A. ועוד. את כל אלה ידעו נשים גם בעת העתיקה.

פיטו פריז. גיוס תמציות הדרים לתכשירי טיפוח

פיטו פריז. גיוס תמציות הדרים לתכשירי טיפוח

גם עדינה אבידן, המדריכה הראשית בחברת יונקה פריז, לא מציעה לוותר לגמרי על הקרמים. במיוחד לבנות חמישים פלוס. היא ממליצה לחפש קרמים עם ויטמין A הפועל למניעת קמטים. וויטמין E לעור בעל נטייה לפצעי בגרות. כללית, בתכשירי קוסמטיקה מחפשים בתווית את המונחים רטינול, רטינל, רטיניל פלמיטט ורטיניל אצטט.

תכשירים המכילים ויטמין C אמורים למתוח ולחזק את העור ולשפר ציפורניים ושיער. במיוחד משום שנמצאה בימינו הדרך לשמור על יציבות הוויטמין הזה, שבעבר איבד מהר מתכונותיו על ידי התחמצנות.

בעבר נהגו הסבתות לשפשף את העור במיץ לימון כדי להבהיר אותו, מזכירה אבידן, אבל בימינו כבר לא מומלץ לקרצף את העור בפירות הדרים בגלל החומציות שלהם אלא

לחפש טיפולים קוסמטיים מקצועיים על בסיס חומצות הדרים.

אורלי. הדרים גם לטיפוח ידיים וציפורניים

אורלי. הדרים גם לטיפוח ידיים וציפורניים

קטיה שו, המדריכה הראשית במותג הלק הבינלאומי אורלי, ומרינה רוזנפלד, המדריכה הראשית בחברת שיק תמרוקים, ממליצות על תכשירים עם חומצה גליקולית וחומצה אלפא הידרוקסית, שתיהן מסייעות בהסרת תאים מתים משכבת העור העליונה ובכך מרעננים אותה, הן גם מחזקות את הציפורניים.

וחווי פילוסוף – ביולוגית ומנהלת ההדרכה בחברת 'פיטו פריז' מזכירה שכדי שוויטמין C בתכשירים קוסמטיים יצליח יחדור לתאים, עליהם להכיל אותו בריכוז הגבוה מ־10%. צבעו של תכשיר כזה צריך להיות לבן או שקוף. אם צבעו צהוב-חום ייתכן שהוויטמין כבר התחמצן והוא לא רק חסר יעילות אלא גם עלול לפגוע בעור. בכל מקרה, קוסמטיקה עם ויטמין C צריך לשמור במקרר סגורה היטב. ואיך יודעים שתכשיר מכיל את הוויטמין הזה? מחפשים בתווית את המונחים אסקורביל פלמיטט, מגנזיום אסקורבט ואסקרוביל פוספט.

התקציב לא מרשה לרכוש קוסמטיקה עם ויטמינים וחומצות? – הכינו בבית מסכה לפילינג וריענון עור הפנים לפי מתכון של הקוסמטיקאית הפרא-רפואית מרים קיסר:

2 כפות מיץ אשכולית אדומה (שנסחט זה עתה)

2 כפות גדושות שיבולת שועל גרוסה

1 כף שמן שקדים

מים פושרים לפי הצורך

מערבבים לעיסה יציבה ומורחים על פנים יבשות. אחרי כ-20 דקות שוטפים עם מים פושרים.

מסכה ביתית נוספת של קיסר מכילה 10 טיפות מיץ לימון, 2 כפות גבינה לבנה 5 אחוז ומעלה, כפית קוואקר טחון. מערבבים, ממתינים עשרים דקות ושוטפים.

לוריאל פריז. טיפוח בשמנים ארומתיים

לוריאל פריז. טיפוח פנים בשמנים ארומטיים

נחזור אל עולם הקוסמטיקה הממוסדת עם לוריאל-פריז שהשיקה באחרונה סדרת טיפוח המבוססת שמנים ארומטיים (אורגנו ירוק, ציטרונלה, מליסה, למון גראס, ציפורן, רוזמרין, לבנדר, קמומיל). המטרה: פילינג, ניקוי והרגעת העור. התכשירים נמכרים במחירים נוחים של כ-70 שקלים. הסדרה כוללת בין היתר קרם הזנה עם מיקרו פניני שמן הנמסות על העור, ומסכת לילה המכילה לצד שמן ארגן וורד, גם מזון מלכות.

סדרת פרפקט טיים של חברת HL

סדרת פרפקט טיים של חברת HL

חשוב לדעת גם על החידוש של חברת הקוסמטיקה המקצועית המתמקדת בעור של נשים בוגרות – HL – סדרה של 7 תכשירים בשם PERFECT TIME (פרפקט טיים) עם ליפו-פפטידים וחומצות אמינו חיוניות המיוצרים בנוסחאות חדשניות. מדובר בסבון ג'ל עדין, קרם יום, קרם לילה, קרם צוואר, סרום, קרם עיניים, ומסכת פנינה. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות HL במחירים הנעים בין 152 ל-316 שקלים. לפרטים נוספים:  http://www.hl-labs.co.il/

ד"ר פישר. תחליב בספריי המתייבש מיידית: "רסס ולבש"

ד"ר פישר. תחליב בספריי המתייבש מיד על העור: "רסס ולבש"

טיפוח פנים הוא לא כל הסיפור. גם עור הגוף סובל מיובש בקיץ, וכאן הבשורה הגדולה היא של חברת ד"ר פישר עם תחליבי גוף בתרסיס (SPRAY & DRESS), שגדולתם בכך שהם נספגים כל כך מהר, שניתן לרסס ומיד להתלבש. יש 4 כאלה, לעור יבש במיוחד, ליבש ומגורה, לעור רגיש ולעור רגיל. הסוד הוא רכיב פטנט חדש שהחברה לא מגלה, אבל רכיבים גלויים הם פרו ויטמין 5B, ויטמין E, אלנטואין, שמני ארגאן, שקדים, כותנה ואבוקדו, תמציות קמומיל ועוד. שלושה מהמוצרים הם היפו אלרגניים והרביעי מותאם לעור רגיש. כ-35 שקלים ל-300 מ"ל.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.