פורסם by & קטגוריה חגים, טיפוח, קוסמטיקה.

גם ברפואה ובטיפוח יש טרנדים מתחלפים כידוע, ובשנים האחרונות זוכה הרימון, להרבה יותר מחמש עשרה דקות התהילה הסמליות.

צילום: באלאנס

צילום: באלאנס

מיץ רימונים נחשב לאנטי מחמצן מובהק, בשמן זרעי הרימון עורכים ניסויים לדיכוי גידולים ממאירים, ותמציות רימון מככבות במוצרי טיפוח טבעיים וטבעוניים. מאחר שעונת הבשלת הרימונים מקבילה לעונת חגי תשרי, ורלוונטית במיוחד לשמחת תורה (התורה נמשלה לרימון כידוע, כי כמספר מצוותיה – תרי"ג, כך מספר גרגריו -לא שספרנו), זה הזמן להעלות אותו על ראש שמחתנו. על שולחן ראש השנה היה הרימון אורח כבוד שעליו מברכים "שהחיינו" בסוכה הוא משמש כקישוט מקובל, ותיקים זוכרים את השיר של ביאליק, עם הטעות החיננית "עץ הרימון נתן ריחו מים המלח ועד יריחו", כי לרימון אין ריח, ובציור קיר גדול בקארדו בעיר העתיקה (סוכות הוא אחד משלושה הרגלים בהם מצווה לעלות לירושלים), רואים סצנת רחוב מהימים בהם בית המקדש היה קיים, עם נערה בלבוש קדום מגישה בחיוך מתנת רימון.

נערה מגישה רימון בציור קיר בקארדו בירושלים

נערה מגישה רימון בציור קיר בקארדו בירושלים

גרגירי הפרי הזה הבוהקים בארגמן, אם כי יש בארץ גם זן עם גרגרי לבנים, עשירים בברזל, אבץ, סידן ומינרלים. ממחקרים שבוצעו בשנים האחרונות עולה כי לשמן זרעי הרימון יכולת לסייע בפירוק רעלים ולכן מנסים כיום לטפל בעזרתו בבעיות לב, כולסטרול ולחץ דם.

אחד ממוצרי סדרת הרימונים של חברת LAVIDO

אחד ממוצרי סדרת הרימונים של חברת LAVIDO

עידו מגל, מומחה לקוסמטיקה טבעית ומייסד מותג לבידו (Lavido) מוסיף ששמן הרימון המופק מזרעי הפרי מכיל חומצות שומן פעילות המשמשות כנוגדי חמצון ומונעות הזדקנות מוקדמת של עור הפנים. לדברי מגל השמן הזה מוסיף גם ברק לעור, מבהיר פיגמנטציה ומאט הופעת קמטים, וכל זאת ללא הנדסה גנטית.

במותג לבידו ניתן למצוא סבון פנים על בסיס רימונים, לניקוי עמוק של העור, סרום לפנים המופק משמן רימון המותאם לעור יבש או מבוגר וקרם לילה עשיר בתמצית רימונים.

מוצרי טיפוח בסדרת רימונים של חברת וולדה

מוצרי טיפוח בסדרת רימונים של חברת וולדה

גם המותג ולדה מציע סדרת טיפוח מבוססת רימונים הכוללת קרם ידיים מומלץ מגיל 40 ומעלה, שבנוסף לתמצית רימונים מכיל גם דוחן מוזהב, (POMEGRANATE REGENERATING HAND CREAM) שלדברי משווקיו לא רק מרכך אלא גם מצעיר את עור גב היד, שכידוע קשה מאוד לטפל בו והוא הראשון המסגיר את הגיל, כ-60 שקלים ל-50 מ"ל, קרם עיניים, סרום, קרם לילה וקרם גוף בנוסף לשמן רימונים. ניתן להשיג בכל רשתות הטבע, בתי הטבע ובתי מרקחת פרטיים וסניפי סופר פארם נבחרים.

חברות רבות נוספות, במיוחד אלה המתמחות בטיפוח מהטבע, למדו להוסיף תמצית רימונים למוצריהן, ובהן כריסטינה ומותג בשם רימונים. כדאי להתוודע אליהן באינטרנט ולהתנסות בתוצרים מרובי הסגולות שלהן.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.