פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, ביגוד ילדים, פנאי.

בהשוואה לביקיני – בבגד הים השלם לא השקיעו יותר מדי מחשבה עיצובית אופנתית במשך שנים רבות. בגדי ים שלמים נחשבו ללבוש מותאם לשחייניות רציניות, לאימהות אחרי הריונות ולידות, לבעלות מידות גדולות שיש להן מה להסתיר, וכמובן לנשים צנועות שלא מוכנות להסתיר רק טפח ולחשוף טפחיים. אלא שהשנה, אחרי שסקרתי עשרות קולקציות של מותגים נחשבים גיליתי לשמחתי שלבגד הים השלם הייתה עדנה.

Belle&Sue.ודיווה. צילום זוהר שיטרית

Belle&Sue.ודיווה. צילום זוהר שיטרית

בין אם זה משום שטרנד הרטרו העלה שוב למודעות בגדי ים משנות החמישים של המאה שעברה, למשל כאלה שנראו בקולנוע על אסתר ויליאמס ואווה גרדנר (תזכורת לוותיקים), ובין משום שגם פאשניסטיות צעירות התמלאו נוסטלגיה למראה צילומים של אימותיהן באלבומים מצהיבים, לבושות בסטרפלס שלם ורצו לראות איך זה נראה עליהן. העובדה היא שבגדי ים שלמים יש היום בשפע מסחרר ובסגנונות שאובים ממקומות קסומים מהודו ועד סן טרופה.

שיתוף פעולה מעניין בין Belle&Sue לבין מותג בגדי הים DIVA  למשל, אחראי לבגד ים שלם בעיצוב מקורי עם הדפס פינגווינים התוחם אותו בשני צדדיו, הנסגר בגב עם כפתור ולולאה. ובנוסף יש שני דגמים בעלי שרוולים ארוכים מבדים מסנני קרינה, הדפסים של פסים בכחול ולבן, שילובים של בדי לורקס מבריקים ובגדי ים דמוי עור שחור. 620-649 שקלים. ניתן להשיג באתר: www.belleandsue.co.il או בחנות הדגל בשינקין 41, תל אביב.

 נאוטיקה. 159 ש"ח

נאוטיקה. בגדי ים לילדים ולגברים

בגדי ים של בנות חיקו בשנים האחרונות את אלה של המבוגרות בעיצובים של ביקיני, טנקיני ועוד סגנונות של שני חלקים, והשנה גם הם חזרו במידה רבה לבגד הים השלם כמו זה של קולקציית הילדים שהשיקה נאוטיקה, בפסים אלכסוניים אדומים על רקע לבן עם כתפיות כחולות .

קאלה. צילם טינו ואקה

קאלה. צילם טינו ואקה

בבגדי הים השלמים של חברת קאלה, בסגנון וינטאג', יש רק מידה אחת מכל דגם, חלקם בצבע חלק אחד, כמו צהוב, עם רקמת פרח אדום בודד מלפנים, אחרים בהדפס פרחים על כל הבד. מעניין במיוחד בגד ים כחול בשתי שכבות, בסיס ועליו מעין ווסט קשור מלפנים. 229 שקלים.

פלפל קידס. 129 ש"ח. צילום אבי ולדמן

פלפל קידס. 129 ש"ח. צילום אבי ולדמן

גם מותג בעל תדמית צעירה במיוחד כמו פילפל (PILPEL), מקפיד להציע בין היתר בגד ים שלם איכשהו, עם משולשים מרופדים מלפנים, וגב פתוח. יש לו קבוצה שחורה חלקה עם שילובי בד תחרה, בגד ים שלם עם הדפס של נמר וצורות גאומטריות בצבעי ניאון (199-249 שקלים), והכי חביב בעיני, בגד ים שלם בקולקציית פלפל לילדים עם הדפס של שני ברבורי ענק מעוטרים בכתר. בפלפל קידס יש גם בגדי ים עם הדפס של קרוסלת סוסים, בגדי ים עם חצאיות טוטו אווריריות בהדפס כוכבים או תוכים צבעוניים, ובגדי ים שלמים בצבע ג'ינס עם אבנים או בוורוד עם וולאנים. מידות מגיל שנתיים עד 13. המחירים לבגדי הים השלמים: 119-149 שקלים.

טופשופ

טופשופ

בטופשופ תמצאו בגד ים כחול חלק בגזרת גופיה בסגנון השחייניות. טווח המחירים: 119-329 שקלים.

מה שיפה בבגד הים השלם של רשת ההלבשה התחתונה 'אפרודיטה' זו החלוקה לשני חלקים, החלק העליון בסגנון גופיה עם כתפיות צרות הוא בפסי רוחב כחולים-לבנים, החלק התחתון כחול חלק ובין שני החלקים פס הפרדה ורוד.

אפרודיטה. 349 ש"ח. צילום ירון וייבנברג

אפרודיטה. 349 ש"ח. צילום ירון וייבנברג

רוב בגדי הים השלמים של אפרודיטה מיועדים לנשים בעלות קימורים במידות הנעות בין 38 ל-52. ההדפסים מתכתבים עם הטרנדים השולטים, כולל פרחים, פסים, הדפסים שבטיים, דקלים ועוד. יש גם בגד ים שלם מבד דמוי עור בשילוב פרנזים המושפע מטרנד הבוהו שיק. הבדים אלסטיים ומחטבים. החל מ-349 שקלים. ברשת אפרודיטה ניתן למצוא גם בגדי ים של גוטקס, טורקיז, קוברה, גו אנדר ועוד.

אינטימה. צילום רותם

אינטימה. צילום רותם

דוגמה נוספת לבגד ים שלם שכאילו מחולק לשניים יש ל-INTIMA  שבין היתר בגדי הים שלה צבועים בהשראת מקומות כמו הודו וסן טרופה ומיוצרים כמו מחטבים. בין ההדפסים יש כאלה הנראים כמו עיטורים שבטיים אפריקאים. אחרים עם פרחים ועלי פייזלי, וקבוצה בהשראת עולם הימאות. כ-200 עד כ-280 שקלים ומידות המתחילות באקסטרא סמול ומטפסות עד אקסרטא-אקסטרא לארג'.

 

 

 סטוסי. 520 ש"ח

סטוסי. 520 ש"ח

בגדי הים של המותג STUSSY מתהדרים בכינוי הטרנדי StreetWear (בגדי רחוב), בהשראת סגנון הלבוש של דרום קליפורניה. וזה אומר בין היתר בגדי ים שלמים בסגנון גופיה בניקוד לבן על רקע כחול וכיתובי ענק ורודים באנגלית. 520 שקלים.

גוטקס. צילום אייל נבו

גוטקס. צילום אייל נבו

.החברה הוותיקה ורבת המוניטין גוטקס, בעיצובה של קרן גסנר, מציעה בגדי ים מחטבים בטכניקת כיווץ מתוחכמת, הדפסי פרחים בשילוב מוטיבים גרפיים, פסים ומשבצות בשחור ולבן, בגדי ים עם צווארון וכיסים, חרוזים, פייטים ורקמות זהובות, אפילו לייקרה מכוסה במעין רשת מתכתית או בד טול רקום בזהב ושחור. המחירים של השלמים הללו בהתאם: 499-899 שקלים. אגב, בדי הלייקרה העדינים של בגדי הים במותג גוטקס רשומים כפטנט של חברת יורוג'רסי.

טורקיז גוטקס. 549 ש"ח. צילום מיכאל טופיול

טורקיז גוטקס. 549 ש"ח. צילום מיכאל טופיול

גם המותג טורקיז שייך לבית גוטקסט, והשנה נמכרת קולקציית קפסולה שלו ב-H&O  עם בגדי ים בעיצוב שנוצר בלעדית עבורה. אחד מהם הוא סטרפלס שחור חלק עם חצאית קצרה בעלת גימור ורוד מסולסל בשוליים. הבד, תוצרת איטליה, הוא מסנן קרינה עם מקדם הגנה   SPF 50 ., ובעל מבנה סיבים המעניק עמידות לכלור ולמי מלח. יש גם דגמים בעלי הדפסים דיגיטליים, ביניהם בהשראת הקרנבל בגוונים עזים. רוב אבל בגדי הים השלמים של טורקיז הם במראה קלאסי נקי, בסגנון שנות החמישים של טנקיני בעל תפיות רחבות, תמיכת ברזלים, מפתח רגל נמוך, וכיווצים בתפרי הצד. המידות מגיעות עד אקסטרא-אקסטרא לארג'. כ-200 עד כ-550 שקלים.

דרגונפליי. 399-449 ש"ח. צילום יעל ונעמי

דרגונפליי. 399-449 ש"ח. צילום יעל ונעמי

נשים מלאות גזרה חיפשו תמיד בגדי ים שלמים, אבל יתרונו של הבוטיק DRAGONFLY הם בגדי ים לבעלות מידותנדיבות במיוחד שגם הן יכולות בזכותו לצאת לשחייה. המחירים: 169-500 שקלים וניתן להשיג ברחוב בית אשל 22 שוק הפשפשים ביפו.

מקופלת

מקופלת

אחד מבגדי הים השלמים המתוקים ביותר לילדים בהם נתקלתי, שייך לחברת "מקופלת": תכול, עם הדפס של ספלים ורודים וחצאית וולנים קצרצרה. 69 שקלים. מגיל אפס עד שנתיים עם טיטול מובנה בפנים. חמוד הוא גם בגד הים השלם לילדים של מנגו עם הדפס של עלים ופרחים טרופיים בוורוד, ירוק ואדום. 110 שקלים.

גולף קידס. צילום דנה קרן

גולף קידס. צילום דנה קרן

השלמים של נאוטיקה לגילאי הגן ובית הספר עשויים כולם מבדים מסנני קרינה בערכים גבוהים, בטכנולוגיה התורמת במי ים וכביסות. המידות מגיל שנה ועד 7. המחירים: כ-150 עד כ-180 שקלים. ואלה של גולף קידס צבועים בצבעי גלידה ופירות קיץ, חלקם בהדפסי טאי דאי עם פרנזים או חיתוכי תחרה ורובם עם מסנני קרינה 50 UPF המכסים את כל הגוף בגזרת אוברול. מגיל אפס עד גיל 13. כ-70 עד כ-120 שקלים.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.