פורסם by & קטגוריה אופנה, איפור ובישום, קוסמטיקה.

בין פורים לפסח מגיעה שעתם הגדולה של הבשמים החדשים. ההפתעה הגדולה ביותר בתחום התגלתה לי דווקא בתערוכת משחקים וצעצועים של חברת גטר קונסיומר, שהתקיימה בשבוע שעבר: מארזים בצורת בקבוקי בושם גדולים ובתוכם בובות כלבלב רוויות בבשמים של מותגי על כמו ארמני. לא מדובר בגילאי בת מצווה. בשמים לנערות הן תופעה שכבר רווחת למעלה מעשור. מדובר בילדים, ובעיקר ילדות, בני שלוש-ארבע. רעיון מבריק ותחמני לחנך להרגל להתבשם מגיל הגן, ולגדל כך דורות עתידיים של צרכני בשמים…

תערוכת גטר קונסיומרס. בובות כלבלבים מדיפות ריח בשמי יוקרה בתוך אריזות דמויי בקבוקי בושם.

תערוכת גטר קונסיומר. בובות כלבלבים מדיפות ריח בשמי יוקרה בתוך אריזות דמויי בקבוקי בושם

מעניין מה יהיה השלב הבא – חיתולים בריח שאנל 5?

ועכשיו נתמקד בבשמים למבוגרים. לא אציין את מחיריהם, שכן הם לא משקפים את ההנחות והמבצעים המאפיינים את התקופה הזו של השנה. ההבדלים במחיר נובעים לא פעם מריכוז הריח והזמן שהוא נשאר על העור. או מהמוניטין של השם. רוב מעצבי העל בתחום האופנה (ארמני, ג'יבנשי, פרגאמו, קנזו, ועוד רבים), משיקים גם בשמים. ואם את יצירות הלבוש שלהם הכיס לא מאפשר לרכוש, אנחנו בכל זאת יכולים להתהדר בבושם הנושא את שמם.

בולגרי. כחול כמו מי האוקיינוס

בולגרי. כחול כמו מי האוקיינוס

למרות שהאף האנושי מסוגל להבחין בין אלפי ריחות שונים, המרכיבים מהם מייצרים את הבשמים הפופולאריים הם די קבועים: פירות, פרחים, תבלינים, קליפות עצים ותפוקת בלוטות האייל הצפוני – מוסק – שהתגלתה כאפרודיסיאק (ניחוח מפתה). לאלה מוסיפים לפעמים הפתעות כמו בנזואין. מינונים ותמהילים שונים של תמציות חומרי הגלם, קובעים מה מריחים יותר, חמצמץ לימוני למשל, או מתקתק אפרסקי. וניל או הל. פירות יער או פרחי הדר. לא את כל המרכיבים מזהים בהרחה ראשונה. לכן מדברים על תווים עליונים, שמרגישים ברגע הראשון, תווי אמצע המתפתחים על העור במשך הזמן, ותווי בסיס, שנשארים על העור כשכל האחרים מתנדפים.

אגב, לרוב גם לא משתמשים בחומרים הטבעיים, אלא בנוסחאות מעבדה המחקות אותם, כך שבחלק מהבשמים אנחנו מריחים כימיה ולא טבע.

אז איך בכל זאת מבדלים משווקי הבשמים את המוצר החדש שלהם מכל מתחריו? לפעמים באמצעות שם של ידוען (בריטני ספירס למשל), פרזנטורים שהם שחקנים ודוגמנים מפורסמים, ולרוב באמצעות בקבוק מפוסל שמקשט את מדף הקוסמטיקה בבית ומרנין את העין ואת היד האוחזת בו.

ארמני. בשמי הגברים ארוזים כמעט תמיד בכחול ושחור

ארמני. בשמי הגברים ארוזים כמעט תמיד בכחול ושחור

בושם הגברים החדש של ארמני, "ארמני קוד קולוניה" נתון בבקבוק כחול עם חגורה שחורה המזכירה אבנט של חליפת טוקסידו מהודרת ומשלב ריחות של ברגמוט, מנדרינה וגרגירי פלפל ורוד, ענבר ופולי טונקה.

דיזל. עיצוב הכי גברי שיש: הבקבוק גם כחול וגם נראה כמו אגרוף. מי אמר שצריך לגנות גברים אלימים

דיזל. עיצוב הכי גברי שיש: הבקבוק גם כחול וגם נראה כמו אגרוף. מי שאמר שגברים אינם אלימים – שיקום

המותג בולגרי שחברת אלפא קוסמטיקה קיבלה את הזיכיון שלו להפצה בארץ, וגם את אלה של ג'ייבנשי, פרגאמו, בריטני ספירס, ג'וסי קוטור ורבים אחרים, מציע ניחוח לגברים בשם AQVA POUR HOMME ATLANTIQVE שבתרגום חופשי פירושו מים מהאוקינוס האטלנטי. גם כאן הבקבוק כחול, ובמתכון הריח יש מרכיבים כמו ענבים, הדרים, ובנזואין.
סדרת הבשמים לגבר "אונלי דה ברייב" ("רק האמיצים"), של דיזל, מחמיאה כמובן לתכונה שגברים מעריכים. את הריח פיתחה חטיבת המו"פ של החברה (כימיה כבר אמרתי?), וניכרים בו נענע, אשכולית, ג'ינג'ר, גרניום, ענבר ועוד. הבקבוק המדהים נראה כמו אגרוף כחול. גם השחקן שהוא הפרזנטור שלו, ליאם המסוורת', הוא בעל מראה ותדמית גבריים.

כמות הבשמים לגברים מרשימה ובולטת, וגם בית הבישום והטיפוח ספרינג משיק עבורם בושם הנקרא "ליל פרא" (WILD NIGHT) בבקבוק ירקרק עם ריחות עצים, פטצ'ולי וטיבר, אשכולית ותפוח ירוק, קינמון, ענבר ולבנדר.

ספרינג. אם לא כחול, אז ירוק. ככה זה בבשמים לגברים

ספרינג. אם לא כחול, אז ירוק. ככה זה בבשמים לגברים

העיצוב הכי מדהים של בקבוק בושם לגברים, הוא זה של אזארו (AZZARO), שמזכיר לי את החלק הגלילי שלתוכו מכניסים קליעי אקדח. האם זו הכוונה של מעצבי הבקבוק, שגברים קשורים לכלי נשק? יש שרואים בו בוכנות של מכוניות ספורט או מנגנון של שעון, אני כאמור רואה פה כלי יריה. אבל לפחות הבקבוק לא מציית לקוד הצבע המגדרי של כחול, ירקו ושחור והוא דווקא צהוב. במרכיבי הריח מזהים תבלינים כמו הל וג'ינג'ר פירות כמו לימון, וצמחים כמו ערער קוצני.

אזארו. מה הבקבוק הזה מזכיר לכם?

אזארו. מה הבקבוק הזה מזכיר לכם?

הבושם של ג'וסי קוטור מיועד לצעירות (ראו את הסרט הוורוד שלצוואר הבקבוק), ונקרא "ויוה לה ג'וסי". בעלי אף אנין ידעו לאבחן בו דומדמניות ואפרסקים, מנדרינה וקקאו, וניל ויסמין.

ג'וסי. סרט ורוד בבושם לצעירות

ג'וסי. סרט ורוד בבושם לצעירות

 

גם בית ג'יבנשי, מציע בושם חדש לנשים ומכנה אותו "מלאך שחור". בריח יש נוכחות חזקה לברגמוט (סוג של פרי הדר), ושקדים, פרחי אירוס וענבר. הבקבוק, כצפוי מהשם, לובש גלימה נוצצת של צבע שחור.

ג'יבנשי. "המלאך השחור". בקבוקים מפוסלים הם חלק מקמפיין ההשקה של כל בושם יוקרתי

ג'יבנשי. "המלאך השחור". בקבוקים מפוסלים הם חלק מקמפיין ההשקה של כל בושם יוקרתי

 

מותג האופנה קנזו (KENZO), מפורסם בפרח הפרג המוארך המקשט את בקבוקי בושם הנשים שלו. כך גם השנה. הבושם נקרא "פרח קנזו" (FLOWERBYKENZO) והוא מתקתק עם תווים של שושנה, דבש, יסמין, ברגמוט, אגס, סמבוק ועוד.

קנזו. סמל פרח הפרג ממשיך לככב בכל בשמי הנשים

קנזו. סמל פרח הפרג ממשיך לככב בכל בשמי הנשים

בית רוברטו קוואלי קרא לבושם החדש שלו "גן עדן אבסולוטי", לא פחות: Roberto Cavalli Paradiso Assoluto, מה שמוכיח שגם שמות של בשמים, לא רק בקבוקים מעוצבים או ידוענים, הם מקדמי שיווק.

רוברטו קוואלי. "גן עדן אבסולוטי"

רוברטו קוואלי. "גן עדן אבסולוטי"

הבקבוק של קוואלי מסותת באדום, כי זה בושם לנשים, והריח המתוק כולל פרחי ויסטריה, פאצ'ולי, וניל ויסמין.

סלבטורה פרגאמו. בושם סיניורינה לסיניורינות בכל הגילים. סרט וצבע ורוד, כי בבשמים יש חלוקה מגדרית של צבעים

סלבטורה פרגאמו. בושם סיניורינה לסיניורינות בכל הגילים. סרט וצבע ורוד, כי בבשמים יש חלוקה מגדרית של צבעים

סלווטורה פראגמו פונה לנשים צעירות ונקרא Signorina in fiore ומי לא רוצה להישאר "סיניורינה", לנצח. מתיקותו מזכירה אגסים ופרחי יסמין, ואת האפקט החושני מעניקים מוסק וסנדלווד.

בריטני ספירס. פרחים וורודים זה לנשים

בריטני ספירס. כמו שאמרנו: פרחים וורודים זה לנשים

הזמרת בריטני ספירס מפורסמת בבשמיה המצליחים בגדול בקרב נשים צעירות. באביב הזה נקרא הבושם שלה "פנטזיה פורחת" עם ניחוח מנדרינה ופירות יער, פרחי יסמין, ענבר וסנדלווד.

ל'אוקסיטן. ורוד זה לנשים

ל'אוקסיטן. ועוד ורוד נשי

גם חברות טיפוח משיקות בשמים. למשל ל'אוקסיטן, המשיקה בושם נשים בשם ARLÉSIENNE. בתווים העליונים יש תמצית ברגמוט, תמצית זעפרן, חלבנה ועוזרד. התווים המרכזיים: ורד וסיגלית. תווי הבסיס: מאסק לבן, אלגום ועוד. באותו הריח יש לחברה גם חלב גוף.

עד כאן על קצה האף. יש כמובן עוד עשרות ניחוחות חדשים. זכרו לנסות אותם על העור או על פיסת קרטון נקייה, לפני הקנייה, וזכרו גם שהאף לא מצליח להתרשם נכון מיותר מאשר חמישה-שישה בשמים בפעם אחת.

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.