פורסם by & קטגוריה אופנה, בית, עיצוב.

בין פורים לפסח נערכים מרבית השינויים בסביבת המגורים של הישראלי הטיפוסי: משפצים או מסיידים וצובעים, ולמי שאין תקציב לפרויקטים יקרים שכאלה – לפחות "מלבישים" את הבית בטקסטילים חדשים.

ורדינון. צילום שירה רז

ורדינון. צילום שירה רז

זה יכול להיות מצעים צבעוניים שמשנים את האווירה בחדר השינה, כריות חדשות שמרעננות ספות ישנות בסלון, מגבות במטבח או באמבטיה, שגם הן יכולות לשדרג את המראה והתחושה, וכמובן מפות אופנתיות לשולחן החג. זה הזמן להשיק קולקציות קיץ של "בגדי הבית החדשים".

ורדינון. מגבות מטבח. צילום גלעד רדט

ורדינון. מגבות מטבח. צילום גלעד רדט

אחת מקולקציות הטקסטיל המרשימות שראיתי באחרונה היא זו של ורדינון שהצליחה לתרגם טרנדים עולמיים של אופנת הבגדים, כולל מוטיבים אתניים בולטים – ל"מלבושי" הבית. מי שנדלק על סגנון מסוים שהחברה מציעה, שבטי או אורבני, יכול לשנות בעזרתו את כל הבית במראה טוטאלי: מגבות, מצעים, שמיכות מעבר ושמיכות פיקה. הסגנונות העיצוביים כוללים מנומרים, פרחים, דפוסי זהב וגרפיקה.

מצעי כותנה. ורדינון. צילום גלעד רדט

מצעי כותנה. ורדינון. צילום גלעד רדט

אוהבי המינימליזם ימצאו סט לבן מכותנה מצרית בצפיפות גבוהה, עם רקמות עדינות או מוטיבים מוזהבים. צעירים ימצאו טקסטיל עם הדפסי משקפיים היפסטריים, חובבי אתניקה ימצאו טקסטילים ביתיים עם מוטיבים של שבטי האינקה, ויש גם קולקציה כחולה המקנה רוגע למצעים בחדר השינה, קולקציה פרחונית, מגבות מטבח עם הדפסי  פירות ומשקאות בריאות, מגבות אמבטיה רקומות, ומצעים ושמיכות לילדים עם ספיידרמן, אלזה ואנה, הלו קיטי והדרדסים.

גולף & קו. צילום רונן מנגן

גולף & קו. צילום רונן מנגן

גם רשת גולף& קו מושפעת ומשופעת בהשראות מתרבויות מגוונות ומוטיבים אתניים מכל העולם, מעולם המים המתבטא בתכולים וכחולים, ומהמינימליזם היפני על טהרת הצבע הלבן. ויש גם איורים גרפיים במראה של עבודת יד, ואיורים מהמזרח הרחוק של מנדלות, המודפסים על כלים, מגשים, כוסות, מפיות שולחן ומצעים. אבל למעדיפות מראה אלגנטי מאופק יש שילובים של שחור ולבן שבולטים גם באופנת הבגדים בקיץ 2016.

 

.

פוקס הום. צילום אפרת אשל

פוקס הום. צילום אפרת אשל

ברשת פוקס הום על 62 סניפיה, סולם הצבעים האביבי כולל כריות ומפיות שולחן  בגווני מלון ולימון עם הדפסים של הפירות הללו המופיעים גם על צלחות מלמין ומגבות מטבח ואפילו מפיות נייר. על חלק מהטקסטילים יש הדפסים של סוסי קרקס או אוהל קרקס, בצבעוניות של תכלת, ורוד, צהוב ולבן.

 פוקס הום. צילום דניאל לילה

פוקס הום. צילום דניאל לילה

רובנו מכירים את הגובלנים משטיחי הקיר וכריות הנוי שהיו נפוצים בעיקר במהלך שנות השישים והשבעים. מסתבר שטרנד הגובלן חזר בגרסה מודרנית ומאפשר לשנות את הסלון באמצעות כריות הנוי של רשת הום סנטר עם מוטיבים של ינשופים צבעוניים במראה בעל קריצה הומוריסטית.

 הום סנטר

הום סנטר. צילום דודו אזולאי 

ואם כריות, ברשת רהיטי דורון יש כאלה לחדרי ילדים ונוער הנראים כמו מכנסי ג'ינס, כמו נעלי אולסטאר כולל השרוכים, כמו דגלי ארצות הברית ובריטניה, עם תמונה של צ'ה גווארה. יש עדיין נוער שזוכר אותו?

רהיטי דורון

רהיטי דורון. צילום אורלי שניידר

מי שלקח את נושא הלבשת הבית בצורה הכי מילולית שלו, הם סטודנטים של בית הספר לעיצוב וחדשנות במסלול האקדמי של המכללה למנהל. החבר'ה הפכו שאריות טקסטיל ובגדים ישנים וקרועים לחומרי גלם לציפוי קירות ושולחנות. בעזרת טכניקות של ייצור דיגיטלי – חיתוך, פירוק, גריסה, החסרה והוספה, הפיחו הסטודנטים בחתיכות הבד הישנות חיים חדשים, וייצרו מהם אריחים שהיו פעם כותנות מכופתרות, מנורות אוריגמי משאריות של אריגים דמויי עור, מדפים מג'ינס גרוס, וכריות מסיבים של שאריות ייצור בדים. חכם, מקורי, ובעל מודעות סביבתית מעניין.

אריחים מפיסות של חולצות ישנים. בית הספר לעיצוב של המכללה למנהל. צילום יונתן בלום

אריחים מפיסות של חולצות ישנות. המכללה למנהל. צילום יונתן בלום

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.