פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, פנאי.

את הכוח האדיר של תקשורת ההמונים למד כל העולם השבוע כאשר ראש ממשלת תורכיה רג' טאיפ ארדואן הצליח לסכל הפיכה צבאית באמצעות הטלפון הנייד שבו ביקש מכל מי שתומך בו לצאת לרחובות ולפעול נגד כוחות הצבא שניסו להפילו. בלי להשוות כמובן, אבל הוכחה משכנעת לא פחות לכוחה של תופעת האינסטגרם, לפחות בתחום הכלכלי, רושמות לזכותן שתי הצעירות הישראליות הפוטוגניות נטע אלחימיסטר ונועה בני, חברות ושותפות במותג בגדי הים הצעיר "בננהוט" שבשבוע שעבר השיקו קולקציה משלהן בחנות הדיוטי פרי הגדולה ג'יימס ריצ'רדסון בשדה התעופה בן גוריון.

בגד ים של BANANAHOT בדיוטי פרי ריצ'רדסון. צילום נטע אלחימיסטר

בגד ים של BANANAHOT בדיוטי פרי ריצ'רדסון. צילום נטע אלחימיסטר

אלחימיסטר, נערה אנונימית לפני שנים ספורות, צילמה את עצמה (סלפי), בעשרות זוויות ופוזות לבושה בבגדי ים זעירים, שלא השאירו הרבה מקום לדמיון, ופרסמה את תמונותיה באינסטגרם. מהר מאוד זכתה לאלפי, עשרות אלפי ולאחר מכן מאות אלפי עוקבים. הדבר לא נעלם מעיני היבואנים הגדולים של בגדי הים בישראל, שביקשו ממנה להצטלם במותגים שלהם תמורת כסף גדול. בעלת חושים מסחריים בלתי מבוטלים, החליטה היזמית הצעירה לפרוע עבור חשבון הבנק הפרטי שלה, במקום זה שלהם, את הצ'ק של הפרסום הגדול – והחלה לייבא בעצמה, בשותפות עם חברתה נועה בני, בגדי ים שמצאו חן בעיני השתיים. הן קראו למותג שהקימו Bananhot – ואלפי בנות שראו את הסלפי'ז של השתיים בבגדי הים הללו, החלו להזמין ולרכוש אותם. הכסף המשיך לזרום.

אנדרו דנוס מבעלי דיוטי פרי רי'צרדסון עם נועה בני (מימין) ונטע אלחימיסטר (משמאל9 בהשקת BANANAHOT

אנדרו דנוס מבעלי דיוטי פרי רי'צרדסון עם נועה בני (מימין) ונטע אלחימיסטר (משמאל) בהשקת BANANAHOT

השלב הבא במהפכה המסחרית החדשה המשלבת ביזנס, אופנה, נעורים ותקשורת המונים – התממש כאמור לאור זרקורי העיתונות בשבוע שעבר: ג'יימס ריצ'רדסון נכנסה למהלך אסטרטגי עם נטע ונועה, והחליטה שדגמים בלעדיים מהקולקציה שהן מייבאות, יימכרו החל מיולי ועד סוף הקיץ, במתחם האופנה JR/Fashion, בדיוטי פרי בלוד.

כך זוכות שתי הצעירות הישראליות לחשיפה בינלאומית בחנות המשווקת מותגים מובילים כמו בוס, ארמני, דיזל, הילפינגר, ל'קוסט, ג'וסי קוטור, פורלה, מון בלאן ואחרים. לא פחות מ-2 מיליון ישראלים טסים לחופשות דרך השדה בלוד ורבים מהם מצטיידים בבגדי ים מעוצבים בדרך למטוס. דגם של Bananhot יעלה להם 550-700 שקלים.

בגד ים של בננהוט בדיוטי פרי ריצ'רדסון. דגש על תחרה וצבעי קיץ.צילמה נטע אלחימיסטר

בגד ים של בננהוט בדיוטי פרי ריצ'רדסון. דגש על תחרה וצבעי קיץ. צילום נטע אלחימיסטר

באירוע ההשקה סיפר אנדרו דנוס האוסטרלי, מבעלי ג'יימס ריצ'רדסון המתגורר בארץ ולומד כאן לתואר שני, שלפני 30 שנה הגיע הסבא שלו לישראל במטרה להשקיע בתעשייה הישראלית, ולתת קרש קפיצה בינלאומי לצעירים מקומיים בתחילת דרכם המקצועית, כולל מעצבים ויזמי אופנה. המסורת הזו נמשכת עד היום, והמותג של אלחימיסטר ובני נבחר להיות הראשון שישתלב במתחם של ריצ'רדסון עם דגמים בלעדיים. אחריו, בחודשים הקרובים, תינתן הזדמנות דומה ליזמים צעירים אחרים. דנוס משוכנע שהחשיפה במסגרת הפרויקט תצעיד את מותגים המקומיים שייבחרו צעד ענק קדימה. גם נועה ונטע אמרו באותו מעמד ששיתוף הפעולה המרגש יהיה: "מקפצה אדירה לעסק שלנו".

בגדי ים BANANAHO בדיוטי פרי ריצ'רדסון בשדה התעופה בן גוריון. צילום נטע אלחמיסטר

בגדי ים BANANAHO בדיוטי פרי ריצ'רדסון בשדה התעופה בן גוריון. צילום נטע אלחמיסטר

לשאלתי מה מאפיין את בגדי הים של בננהוט, ענו נטע ונועה: א. מידות זעירות. ב. עיטורים וקישוטים של תחרות ורקמות. ג. סולם צבעים עדכני של צהוב, סגול, ירוק לימון ושילובי צבעים מסוג תכלת וליים או אפור וורוד עז. נראה לי שהמאפיין המשמעותי ביותר וקידום המכירות המוצלח ביותר שלהן היא העובדה שהן מצטלמות בעצמן בבגדי הים הללו.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.