פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

מגדלי צמות על הראש. יאיר אריש

מגדלי צמות על הראש. יאיר אריש

בעלי טעם מעודן מעקמים את האף בסלידה קלה או עמוקה כאשר מזכירים להם את אופנת שנות ה-80, אבל זה לא יעזור להם: שנות ה-80 חוזרות בגדול באביב המתקרב. לעשורים יש נטייה לקום לתחייה מדי עשרים שנה בערך. בשנות ה-70 הייתה תחייה לשנות ה-50 ("גריז", "ימים מאושרים", "אסקימו לימון"), בשנות ה-80 התרפקו על הסיקסטיז ("שנות הקסם") ולפי ההיגיון הזה שנות האלפיים עומדות בסימן שנות השמונים.

תכשיטי נוצות. H&O. צילום: טל טרי

תכשיטי נוצות. H&O. צילום: טל טרי

כמה אפשר לחדש באופנה. אז המעצבים משחזרים את עצמם או את שקדמו להם. זה אומר פייטים, חותלות, חולצות א-סימטריות, עגיל נוצה באוזן, מכנסי באגי בצבע ורוד בזוקה, עגילי חישוק, איפור מוגזם, שיער נפוח (לא עלינו…) . טראש? אולי. אבל כזה שעושה חשק לעוד פעם. אם לא ניזהר יחזירו לנו אפילו את הכתפיים המודגשות בכריות. חזרו גם הצבעים החשמליים כתום, ורוד, כחול, סגול, ירוק וצהוב זרחניים.

צבעוניות מתפרעת. דסקארד בפקטורי 54

צבעוניות מתפרעת. דסקארד בפקטורי

אמן האיפור בועז שטיין אומר שהכי מעוררים בו געגועים צבעי המטאל המתכתיים של האייטיז. צעקניים, ראוותניים, וולגריים, אך גם כיפיים. תזכורת: להקת ההבי מטאל "גאנז נ' רוזס". הלוק של הבנים,

 המראה הרועש. ורסצ'ה בפקטורי 54

המראה הרועש. ורסצ'ה בפקטורי 54

ממשיך שטיין, היה אנדרוגיני– הם לבשו טייץ, התאפרו וכיסו את עצמם בקעקועים קשוחים. והבנות? נזכרת אורנה אפרתי בעלת אתר האופנה Fam-fash: "טייצים צבעוניים, שרשרות בולטות, פלסטיקים, ומראה השכבות". אם יש לך פריטים מהתקופה ההיא עוד בארון זה הזמן להוציא וללבוש שוב בשילוב עם פריטים עכשוויים יותר, היא מציעה.

צבעוניות מתפרעת.שיק תמרוקים

צבעוניות מתפרעת.שיק תמרוקים

ללבוש כתום וורוד נראה קצת מוגזם כשחושבים באופן רגוע, אבל האופנה היא תזזיתית ומציעה בדיוק את זה. כך למשל ברשת קמדן אנד שוז, המייבאת אופנה מאיטליה ופריז, הכתום נראה באמת השחור החדש עם שמלות ארוכות וקצרות, עליוניות, חולצות, תיקים וארנקים, כולם כתומים לגמרי.

 כתום זה השחור החדש. קסטרו. צילום אבי ולדמן

כתום זה השחור החדש. קסטרו. צילום אבי ולדמן

גם בתצוגת האביב של קסטרו נראו שמלות מקסי כתומות, לצד בגדים באדום, צהוב, ירוק וטורקיז עם הדפסים טרופיים. הטרופיקנה חוגגת אצל כל המותגים.

בקסטרו החזירו גם את מכנסי הדגמ"ח ואפילו – בהשראת פסטיבלי המוזיקה – מוודסטוק והלאה –שמלות תחרה וכותנה מקומטת, עם פרנזים, רקמות פרחים וסריגות קרושה.

המראה האגבי. סימפל לייף

המראה האגבי. סימפל לייף

כפתנים וגלביות עדיין כאן, עם השראה מרוקאית חזקה. והסגנון הקליל, האגבי, של בגדי הספורט. שני מותגים ותיקים בולטים במיוחד בגישה הזו אל הביגוד ובעצם אל החיים עצמם.

מראה הפיג'מה. סימפל לייף

מראה הפיג'מה. סימפל לייף

האחד: סאקס, עם קולקציה בסגנון בוהו שיק, הכולל שמלות מקסי ושמלות קצרות בגזרה משוחררת ורחבה, מתחרה או עם הדפסים אתניים. והשני, סימפל לייף, עם בגדים איכותיים מאוד מבחינת הבד והגימור, אבל נראים כאילו פיג'מות או לבוש של חופשה על החוף.

השראה אתנית. צפון אפריקה. סאקס

השראה אתנית. צפון אפריקה. סאקס. צילום: יעקב מהגר

מה תעשה אישה שהמראות האלה אינן כוס התה שלה, ואפילו מחרידים אותה? תבחר באופציה מהסוג שמייצגת מעצבת האופנה חגית טסה. למרות שגם קולקציית הקפסולה של טסה לאביב 2016 (28 דגמים), מעוצבת כולה בהשראת עולם הספורט, כי לגמרי להתעלם מטרנדים שולטים אי אפשר, היא מקפידה על סולם צבעים מרוסן ומאופק.

שובה של המטאליקה. חגית טסה. צילום איתן טל

שובה של המטאליקה. חגית טסה. צילום איתן טל

יחד עם זאת החדשנות הטכנולוגית חוגגת אצל טסה בגדול: שילובים של ויסקוזה, לייקרה וקופרו, בדי רשת (הרבה רשתות מושתלות בביגוד בהשראה ספורטיבית בכל המותגים), חיתוכי לייזר, ריבס וטקסטורות תלת-ממדיות, ציפוי סיליקון מבהיק עם שרוך למכנסי טרנינג (!), ספורט כבר אמרתי, חצאית עיפרון מבד רשת עם שסעים בצדדים ועוד.

. חיתוכי לייזר ומראה הרשת. חגית טסה. צילום איתן טל

. חיתוכי לייזר ומראה הרשת. חגית טסה. צילום איתן טל

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.