פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה.

כמו כל תחום אחר בלבוש, גם שיטת קשירת הצעיפים על הראש עוברת תהפוכות טרנדיות. המילה האחרונה, למי שמעודכנת, או יודעת להתבונן בחברותיה הפאשניסטיות מהמגזר הסרוג, או הסתובבה בדרום תל אביב וראתה את מהגרות העבודה האפריקניות, היא צעיף אחד צמוד-צמוד לקרקפת, עם קשר דמוי פקעת פרח מעל האוזן, הנסגר ומחוזק למקומו בעזרת כפתור.

 קימונו של עדי בקשי. צילם זהר שטרית

קימונו של עדי בקשי. צילם זהר שטרית

את ההשראה הברורה הזו של אפריקה, הפכה מעצבת הצעיפים עדי בקשי לקולקציה שלמה שהיא משיקה לסתיו 2015/16

צילום: זהר שטרית

צילום: זהר שטרית

בקשי אומרת שהצעיפים הקלילים הללו העשויים שיפון, קרפ וסאטן, מתאימים לאקלים הישראלי המשתנה בין ימים לוהטים לגשמים מזדמנים במזג האוויר ההפכפך של עונות המעבר.

כדי להבליט את מקור ההשראה האפריקני, היא נתנה לכל צעיף שם של שבט או עם אפריקני, זולו, טוגו, קאנזה וכו', וגם צילמה את צעיפיה על דוגמנית שחורת עור, שהצבעים החמים: חמרה, חרדל, סגול כהה וירוק בקבוק המזכירים את הג'ונגל, מחמיאים לה במיוחד. אבל גם ישראליות בהירות, ראיתי כבר כמה מהמגזר הדתי המכסות כך את ראשן, זוכות למהפך סגנוני מרנין עם צעיפים וקישורים שכאלה. מה שכן, זה מתאים לצעירות יותר מאשר למבוגרות. ראו הוזהרתן. בקשי אומרת שהחיבור המידי שלנו למראה האפריקני משתלב עם מגמת החזרה אל הטבע וההדפסים האתניים. לשאלה איך בדיוק עוטפים בסגנון החדש את הראש, מסבירה המעצבת שלא צריך התמחות או אימונים מיוחדים שכן כל צעיף נסגר באמצעות כפתור. הסגירה של הכפתור מעניקה לדבריה מראה ייחודי ומייצרת מראה מתוחכם גם למי שאינה מכתירה את עצמה כאושיית אופנה.

 זולו. צילום זהר שטרית

זולו. צילום זהר שטרית

 

הקולקציה האפריקנית מורכבת מעשרה דגמים המחולקים לתתי-קולקציות, כאשר כל אחת מותאמת לאופי ספציפי: שמרנית, נועזת, אלגנטית, וכו'. החלוקה מיועדת לא רק למזג שונה של כל אחת אלא גם לאירועים שונים שהיא חווה במהלך היום, לעבודה, לחג, לשמחה משפחתית. ניתן בעצם לשנות את הלוק כולו ע"י החלפת צעיף.

 טוגו. צילום זוהר שיטרית

טוגו. צילום זוהר שיטרית

עדי בקשי (27), בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה ב"שנקר" בהצטיינות, והתמחתה בלונדון בחברת הטרנדים הבריטית והמובילה 'ריבר איילנד' בתור מעצבת אקססוריז, זכתה לכך שפרוייקט הגמר שלה "גברת עם סלים" זכה להכרה והערכה על ידי מגזין VOUGE איטליה ומגזינים מובילים נוספים. את המותג הנושא את שמה, הקימה ב-2008. היא ומצליחה לחדש ולרענן תחום שלכאורה מיצו את כל האופציות שלו בנות המגזר המכסות את ראשן. ועכשיו לתכל'ס. איפה ניתן להשיג צעיף כזה וכמה הוא עולה. המחיר: 109-129 שקלים. הכתובת:

www.adibakshi.com

 צילום זהר שטרית

צילום זהר שטרית

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.