פורסם by & קטגוריה אופנה, הנעלה, ילדים, פנאי.

נעלי ריצה אפשר לראות בימינו גם על כפות הרגליים של "ספורטאי" כורסה. הן נוחות, יפות, מסמלות סטטוס, נחשבות  לאופנתיות, ועולות הון הודות לטכנולוגיות המושקעות בהן. למשל נעל הריצה החדשה של ברוקס, שהעברתי לנסיינית שכן רצה, ואחרי שבועיים היא חזרה אלי עם הצהרה שמצאה את מה שחיפשה מזה שנים. לשאלתי מדוע, הראתה לי בהתלהבות איך הסוליה הפנימית המרופדת מקלה על כף הרגל בזמן ריצה ואת הכריות בקדמת הסוליה המעמעמות את השפעות ההתנגשות של כף הרגל עם הקרקע.

צבעוניות ומושקעות. BROOKS

צבעוניות ומושקעות. BROOKS

אישית, התלהבתי במיוחד למראה המהדורה המוגבלת של נשים Gray lady, שהשיקה ברוקס, במותג Adrenaline GTS 17 עם נעליים מכוסות בהדפסים של תשחצי מילים באנגלית, על הסוליה, על הגפה ועל הרפידה הפנימית. הן יצאו במהדורה מוגבלת של 1600 יחידות בלבד, מתוכה יגיעו לארץ רק כמה זוגות ויימכרו ב-860 שקלים.

נעלי ריצה במהדורה ניו-יורקית עם הדפס של תשחצים. BROOKS

נעלי ריצה במהדורה ניו-יורקית עם הדפס של תשחצים. BROOKS

עוד חברה שמתאמצת להשיק חידושים לאצנים ולכלל הצרכנים שלה היא אדידס, שמתגלה גם כבעלת מודעות אקולוגית מרשימה, והתחייבה עד סוף 2017 לייצר מיליון זוגות נעלי ריצה מפסולת ימית ממוחזרת. הנעליים נקראות UltraBOOST Uncaged Parley ואת הפסולת מהים לייצורן אוסף ארגון Parley Ocean שמטרתו לנקות בהדרגה את האוקיינוסים. מטרתו החדשה היא לאסוף 11 מיליון בקבוקי פלסטיק, שימוחזרו וייעברו לתעשיית ייצור בגדי הספורט.

נעלי ספורט בשיתוף מותג יפני. אדידס

נעלי ספורט בשיתוף מותג יפני. אדידס

הארגון ציין בתחילת השנה הנוכחית את ״יום האוקיינוסים העולמי״ ואדידס השיקה במקביל פרויקט של איסוף שקיות ניילון ב-14 אלף החנויות שלה בכ-91 מדינות. במסגרת הזו נאספו 70 מיליון שקיות. באמצעותן נוצרה בינתיים מהדורה מוגבלת של כמה אלפי זוגות. זוג נעליים ממוחזרות שניתן לרכוש בחנויות אדידס ברמת אביב ובנמל תל אביב החל מאמצע נובמבר, עולה 899 שקלים, במידות הן 36-46.

נעלי ספורט מפלסטיק ימי ממוחזר. אדידס

נעלי ספורט מפלסטיק ימי ממוחזר. אדידס

מאחר שנעלי ספורט הן גם אופנה, לאו דווקא ריצה, אדידס מייצרת בימים אלה גם קולקציית קפסולת בשיתוף עם המותג היפני Bedwin & the Heartbreakers של Masafumi Watanabe עם שלושה הפסים שהן סמלה המובהק, בצבעי שחור וכסף. נעליים האלה יהיו זמינות בחנויות בארץ ובעולם החל מ-26 בנובמבר, ומחירן כאן יהיה כ-800 שקלים במידות 38-46.

נעלי ספורט לילדים ופעוטים. נמרוד

נעלי ספורט לילדים ופעוטים. נמרוד

גם ילדים כידוע הם חסידים נלהבים של אופנת נעלי הריצה והספורט, ואם זה תלוי בהם, ינעלו רק כאלה בקיץ ובחורף. חברת נמרוד אנד מור המשווקת גם את נעלי אלפנטן, משווקת דגמי ספורט לבנים ולבנות עם סוליות פיילון בולמות זעזועים וגומי עמיד בסוליה, בעלות משקל קל במיוחד, לצד דגמי קט-רגל, ודגמי ספורט בשילוב תאורה.

נעלי קט נעל. נמרוד אנד מור

נעלי קט נעל. נמרוד אנד מור

אלפנטן מצטרפת לחגיגה האופנתית עם נעלי ספורט לתינוקות בעלי סוליית פיילון מוקצפת הנסגרים באמצעות סקוץ'.

נעלי ספורט גם לסוכרתיים. NEW BALANCE

נעלי ספורט גם לסוכרתיים. NEW BALANCE

אגב, מחלה היא לא סיבה להימנעות מריצה. קחו למשל את נעלי הריצה לסוכרתיים של חברת ניו באלאנס. סוכרתיים סובלים כידוע מהחלמה ממושכת מאוד של כל פצע ולכן חוששים משפשוף או פציעה בזמן ריצה והליכה מואצת. בניו באלאנס מייצרים עבורם בעבודת יד נעליים שאושרו ע"י אגודת אי"ל- האגודה הישראלית לסוכרת. הן נטולות תפרים פנימיים, בעלות ריפוד במקומות אסטרטגיים, ומרווח בין החלק העליון לאצבעות כדי למנוע שפשוף. חרטום הנעל גם קשיח מספיק כדי למנוע פגיעה בבוהן.יש גם נעל ריצה מקצועית לסובלים מפרונציה עם שכבות רכות העוטפות את כף הרגל ומספקות תמיכה ויציבות בזמן התנועה הפיתולית של הריצה, שכבה אמצעית בסוליה ברמת דחיסות נמוכה לצורך קלות ורכות, וגפה עליונה ללא תפורים, המאפשרת מעבר אוויר כדי שכף הרגל תישאר יבשה וקרירה. ניו באלאנס משווקת בנוסף נעלי ריצה עם מדרסי אורתולייט שתוכננו לפי מבנה כף הרגל. טווח המחירים הכולל 939-769 שקלים.

נעליים בעלי אוורור מיוחד ומבנה מותאם למחלות כף הרגל. NEW BALANCE

נעליים בעלי אוורור מיוחד ומבנה מותאם למחלות כף הרגל. NEW BALANCE

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.