פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה.

הסיבה המקורית, והעיקרית, למשקפי שמש: הגנה על העיניים מפני הקרינה החזקה, האור והאבק, באקלים הישראלי – כמעט נשכחת, כאשר יוצאים בבוא האביב לרכוש משקפיים חדשים. ובצדק – האביזר הזה על קצה העליון של האף עושה כל כך הרבה דברים נוספים, שטבעי שנתמקד יותר בהם.

 קרולינה למקה. צילום אייל נבו

קרולינה למקה. צילום אייל נבו

משקפיים מתאימים יכולים לשנות את הרושם הראשון שאנחנו עושים על הזולת. הם מהווים גם סוג של הצהרת הון ומעמד (כשהם מתוכשטים, משובצים יהלומים, נראים מיליון דולר), מסגירים את השכבה הסוציואקונומית, מלמדים על עדכון אופנתי, שיש או אין, על הציות לטרנדים או התעלמות מטרנדים, בקיצור עולם ומלואו. האור האמתי המוטל עלינו בקצה העדשה. לכן גם בחירת משקפי שמש היא נושא שבעיני פאשניסטיות, סטייליסטיות וכל אושיית אופנה בהתהוות, הדורש כובד ראש, חישובים מדוקדקים, סקר טרנדים עכשוויים ובדיקת האובר בבנק.

 סטלה מקרתני. השרשרת כמוטיב מרכזי.צילום אלעד פסח

סטלה מקרתני. השרשרת כמוטיב מרכזי.צילום אלעד פסח

בשליחות הפרויקט הזה, אספתי כמה מהחידושים המאפיינים את אביב 2016. נתחיל בסטלה מקרתני, הבת של "החיפושית" פול מקרתני, ומעצבת על בזכות עצמה, שרשמה פטנט מסחרי על תיק בו שילבה שרשרת מתכתית במראה מחוספס, אותו כינתה "פלה בלה". מקרתני, שקולקציית המשקפיים שלה מיובאת גם לארץ, העתיקה את השרשרת הזו למסגרות ראייה ושמש, והפכה אותה למאפיין מרכזי בקולקציה החדשה. בנוסף, היא נוהגת להשתמש מתוך מודעות סביבתית רק בחומרים טבעיים, ללא עור וללא פרוות. אשר לסגנון, למקרתני יש מסגרות במראה מלוכסן של עיני חתול, לצד מודלים מרובעים ומלבניים, מעוטרים באלמנט השרשרת, ומודלים מעוגלים בהדפס מנומר. כך גם משקפי הראייה שאף בהם משולבת השרשרת האייקונית, שמסגרת החזית שלהם עשויה מתכת, המהווה חלק מחוליות השרשרת.

סטלה מקרתני לילדים. מזעור של אופנת המבוגרים

סטלה מקרתני לילדים. מזעור של אופנת המבוגרים

במותג מינימי, היא עצבה משקפי שמש וראייה לילדות שהן העתק מוקטן של משקפי המבוגרות. משקפי הילדות עולים 500 שקלים, ושל אימותיהן 1200-1850 שקלים.

רשת איי אופטיק

רשת איי אופטיק

רשת המחזיקה בסניפיה מגוון גדול במיוחד של מותגי יוקרה כמו רייבאן, פרדה, דולצ'ה וגבאנה, דיור, ג'ימי צ'ו, פנדי ורבים אחרים, היא I-OPTIC שהכריזה באחרונה כי הטרנד החזק של הקיץ הנוכחי הוא עדשות מראה. כן, אלה שהכרנו בעבר, ושמשקפות את עצמנו כשאנחנו מסתכלים במי שמרכיב אותם, ולא את עיניו. יופי של הסוואה. את עדשות המראה ניתן למצוא במסגרות עגולות סטייל ג'ון לנון, במשקפי טייסים, במשקפי אוברסייז, וגם במסגרות מרובעות.

. פראדה עם המראה המנומר

. פראדה עם המראה המנומר

לא מתחברים לעדשות ראי? בפראדה ממשיכים במסגרות עם הדפס מנומר, כמו שהיה בחורף, עם גשר אף בעל שני קווי מתכת מקבילים. 1400 שקלים.

ברשת you&eye מגלים שהמותג מייקל קורס מעדיף את הסגנון המתריס והרהבתני של הבוהו שיק, עם עדשות עגולות גדולות בצבעים של כחול, ורוד, זהב וכסף והתכהות מינימאלית המאפשרת לראות היטב את העיניים. 800 שקלים. וגם שמשקפי השמש של אימפוריו ארמאני מפתיעים עם עדשות ללא מסגרת, מחוברות רק מלמעלה בחלקן העליון ונראות כמו מרחפות נטולות אחיזה על הפנים. 800 משקלים.

טורי ברץ. צילום ערן תורג'מן

טורי ברץ. צילום ערן תורג'מן

ג'ורג'יו ארמאני עיצב עדשות עגולות קטנות המשוות מראה מלומד, ממוסגרות במסגרת אצטט עבה יחסית ורצועות ניקל מכופפות המחברות ביניהן בגובה גשר האף. 1200 שקלים.

ברייבאן לא הסתפקו בעדשות ראי, אלא צבעו את "הראי" הזה בירוק, תכלת או כתום. 750 שקלים. כך נוצר שילוב בין עדשות מראה קלאסיות לעדשות השמש הרגילות.

 אסדואה ברשת אירוקה

אסדואה ברשת אירוקה

עוד רשת המייבאת מספר מקסימלי של מותגי יוקרה בשיווק בלעדי היא אירוקה, שבה בין היתר ניתן למצוא את משקפי השמש של טורי ברץ'. כוהנת האופנה האמריקאית. ברץ' מציעה דגמים מעוצבים בשלמותם מאצטט שקוף בשילובי צבעים חדשניים כמו ידיות תכלת על מסגרת צהובה, ידיות בורדו על מסגרת שקופה, וידיות בירוק בקבוק על מסגרת כחולה. ואם לא די בכך, גם העדשות עצמן זוכות לשטיפת צבע. בקיצור: לצעירות ונועזות. 899-1299 שקלים.

גם את קולקציית משקפי השמש של המותג מדרום איטליה, אסדואה (Essedue) ניתן למצוא בלעדית ברשת אירוקה, המציע בין היתר מסגרות עגולה עם גשר אף גבוה, מאצטט שחור ולבן במראה שיש ומסגרות עיני חתול. באסדואה מצהירים שכל זוג משקפיים, נעשה בעבודת יד, עובר 72 שלבים של ייצור, וזה לוקח כ-50 ימים עד שמסיימים אותו. 799-899 שקלים.

בוטגה ונטה. צילום אלעד פסח

בוטגה ונטה. צילום אלעד פסח

האיטלקים חזקים כידוע בכל תחומי העיצוב, ומותג יוקרתי נוסף, הפעם מצפון איטליה, BOTTEGA VENETA, מפתיע עם משקפי שמש שבמסגרת שלהם משולב עור עגל אמיתי. מעניין מה מקרתני אומרת על כך. בנוסף משולבים במשקפיים האלו טיטניום, אצטט ועדשות זכוכית מינרלית. 1350-3350 שקלים.

ברשת CAROLINA LEMKE BERLI, למשקפי הטייסים הקלאסיים יש עדשות בשני צבעים, כחול בהיר ואפור, צהוב ואדום ועוד. גם כאן תמצאו את עדשות הראי, מסגרות פלסטיק שקוף או מתכת אל חלד, מסגרות עיני חתול ועוד. 150-300 שקלים.

פרינס. צילום דנה קרן

פרינס. צילום דנה קרן

בחנויות אופטיקה פרטיות ניתן למצוא את מותג המשקפיים PRINCE במהדורה מוגבלת לנשים וגברים כאחד, המציעה 20 דגמים במבנה ייחודי, עבודת יד, עם דגש על שימוש במתכת במקום בפלסטיק. חלק מהמסגרות מפוסלות בתלת ממד, ואסימטריות. הצבעוניות מתאפיינת בשילובים של שחור וזהב. 699 שקלים.

 פול ספוט. משקפיים בעיצוב אישי

פול ספוט. משקפיים בעיצוב אישי

מותג האופנה המודולרי האיטלקי Full Spot שפתח חנות דגל ראשונה בקניון דיזינגוף סנטר בתל אביב, מאפשר לכל אחד להפוך למעצב ולהרכיב לעצמו משקפי שמש במגוון רחב של צבעים ודוגמאות. החנות מחזיקה עשרות דגמים של מסגרות, ידיות ועדשות מפורקים בנפרד, שניתן להרכיב ולחבר במקום ב"קליק" פשוט, בסיוע המוכרים. 275-325 שקלים.

אייקון ביי אפרודיטה

אייקון ביי אפרודיטה

ולבסוף, ברשת ההלבשה התחתונה אפרודיטה שהפתיעה בשנה שעברה לראשונה עם משקפי שמש, ממשיכה בכך זו השנה השנייה. לקיץ הנוכחי היא מציעה במסגרת המותג ICON BY AFRODITA בין היתר מסגרות דמויי עץ וחצאי מסגרות במגוון צבעים וגם בהדפסים פרחוניים. 199 שקלים.

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.