פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

 

 

שירה, כתב פעם אחד מגדולי המשוררים האנגליים, וורדוורס, היא חוויה משוחזרת מתוך שלווה. אז אופנה היא לא שירה, אבל היא בהחלט חוויה. ואת מלוא המשמעות האסתטית של חוויה כזו, מבינים במבט לאחור, כשנזכרים ומשחזרים. חלפו כמה שבועות מתום 22 התצוגות שהעלו 36 מעצבים ישראלים בשבוע אופנת גינדי תל אביב, ודגמים שנשארו בזיכרון, אחרי הסינון הטבעי של השכחה, הם כנראה היפים או המרשימים ביותר שנראו שם על המסלול.

 דודו בר אור בסגנון הכפייה צילום אבי ולדמן

דודו בר אור בסגנון הכפייה צילום אבי ולדמן

 

אספתי מבחר של הבלתי נשכחים כאלה, שראוי להנציח. למשל תצוגתה של המעצבת דודו בר אור, שהוקדשה למחלקת הפגים תל השומר בראשות ד"ר ציפי שטראוס. למרות ריבוי המפורסתמים שהתקבצו לאירוע, ועשרות בעלי ההון שהגיעו לתרום, הכישרון העיצובי של בר-אור הוא זה שהאיר את המתרחש במקום המתוכנן להיות מרכז האופנה הגדול ביותר בגוש דן ובישראל כולה עם כ-33,000 מ"ר בשתי קומות מסחריות, ויותר מ-250 חנויות של מותגים מובילים. השמלות הבלתי נשכחות של בר אור היו ארוכות מכפלת ושרוולים ועשויות כאילו מבד של כפייה. אופציה של תרבות ואמנות שחבל שהאסלם לא בחר בה, במקום טרור ואלימות. במקרה או ליתר דיוק שלא במקרה, בהשפעת הזמן והמקום.

אופנה הבלתי נשכחים ירון מינקובסקי צילום אבי ולדמן

ירון מינקובסקי צילום אבי ולדמן

גם לירון מינקובסקי, שהעלה על המסלול שמלות עשויות מהבדים הכי יפים ועדינים שנראו על מסלולי השבוע הזה, היו בנוסף שמלות שקשה לשכוח, בסגנון כפייה. אחת מהן נראית כאן.

טובה'לה היא מעצבת ישראלית בעלת אגו וביטחון עצמי ענקיים. ויש לה על מה לסמוך. בתצוגה שלה, בשיתוף עם בתה ונעמה חסין, נראו בדים שהיא מציירת בעצמה (לקולקציה קראה "כן ציור"), כולם ממשי, עם רקמות מנצנצות.

אופנה הבלתי נשכחים טובה'לה צילום אבי ולדמן

טובה'לה צילום אבי ולדמן

כל אחד מהדגמים ל טובה'לה הוא יחידאי, וראוי לתצוגה במוזיאון. מבינות דבר יכולות לרכוש אותם בסטודיו שלה בשדרות רוטשילד בתל אביב. גם נעלי הדוגמניות (תוצרת פומה) צוירו על ידי המעצבת.

אופנה הבלתי נשכחים שי שלום צילם אבי ולדמן

שי שלום צילם אבי ולדמן

 

שי שלום הוא מעצב אופנה ישראלי שרכש לו שם וכבוד בעולם. הוא משתמש בצבעים וחומרים זהים, למשל עור דקיק וסריגים, גם בעיצובים לנשים וגם בבגדי גברים. מאפיינת הקולקציה הנוכחית שלו חייטות מודרנית, המשלבת אריג וסריג באותו פריט לבוש. גם הבגדים שהוא הראה רובם ככולם הם דגמים יחידאים. וגם את אלה ניתן למצוא בסטודיו שלו תל אביב ברחוב הרכבת בתיאום מראש: 03-6855596.

אופנה שנקר וניו באלנס שחר אבנת צילום אביב אברמוב

שנקר וניו באלנס שחר אבנת צילום אביב אברמוב

 

הסטודנטים של מכללת האופנה שנקר מעלים לעתים קרובות יצירות אופנה שקשה לשכוח. בשבוע אופנת גינדי תל אביב הם שיתפו פעולה עם מותג נעלי הספורט האמריקני ניו באלאנס. הדוגמניות נעלו נעלי ספורט בוורוד עם אפור או בצהוב זרחני על בורדו, ולבשו גזרות חדשות, שילובי חומרים כמו בד סרוג עם זמש, ופלטות צבעים מפתיעות כמו אדום כלנית, פוקסיה עם סגול, כחול ניאון ועוד.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.