פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה.

הכמות הגדולה של שעוני היד החדשים שהגיעו לחנויות בחודשים האחרונים מעוררת תמיהה: הרי אין כמעט מי שזקוק להם בימינו כדי לדעת מה השעה – הניידים, הטלוויזיה, המחשב, הטאבלט, אפילו הרדיו ולוח השעונים במכוניות, מיידעים אותנו בכל רגע נתון – אז מה הסיבה להשקעה הגדולה בעיצוב, בטכנולוגיה, בחידושים הדיגיטליים, בפרסומות ובדוגמנים? תשובה אפשרית: כשמדובר בגברים אוהבי גאדג'טים וסמלי מעמד – שעוני זהב במחיר אסטרונומי עתירי מנגנונים ובעלי מוניטין בינלאומי (ברייטלינג למשל, או הובלו), מעידים על עושרם וחשיבותם, וזה משמעותי לעסקים ולהתכנסויות חברתיות ופוליטיות. וכשמדובר בנשים, שהשעונים הם סוג של תכשיט הנלווה לעגילים ולטבעות, זו הצהרה של מודעות אופנתית והתמצאות בטרנדים.
וישנו הציבור החרדי, שכן נזקק לשעוני היד כדי לדעת את זמני התפילה, יציאת השבת וכו'. בכמה מקהילות הציבור החרדי אפילו ממשיכים לקנות שעון כמתנה לחתן ולכלה.
פלח אוכלוסייה נוסף שלגביו שעוני היד עדיין רלוונטיים הם ספורטאים ואנשי צבא (צוללנים ולוחמים בפעילות מבצעית), וצעירים שמחזקים את הופעת הגבר-גבר שלהם עם שעון כבד, גדול, עמיד באטמוספרות גבוהות, ולרוב גם בצבעי חאקי והסוואה.

סווטש. ניסוי פדגוגי בשעון אנלוגי

יוזמה מעניינת לקדם את מעמדו של שעון היד גם בימינו, נקטה יצרנית השעונים השוויצרית סווטש בתיכון של כפר הנוער עיינות. התלמידים שם הסכימו להיפרד מהטלפונים החכמים שלהם לשבוע, שבו הם קיבלו במתנה שעון סווטש אנלוגי (זה עם המחוגים) במקום הדיגיטלי הנפוץ. המטרה הייתה לבדוק האם כך הם יותר קשובים ומרוכזים בשיעורים. מטרה נוספת של הניסוי הראשוני מסוגו בארץ, הייתה לבדוק האם התלמידים בימינו יודעים לקרוא שעון מחוגים. התגלה שרבים מהם אינם יודעים – ומתביישים להודות בכך.
לא במפתיע התגלה שבשבוע ללא הטלפון החכם השתפרה הקשבתם במהלך השיעורים ופתאום גם זמני ההפסקה, הם דיווחו, נראו להם ארוכים מהרגיל, משום שבלי הטלפונים הם היו צריכים ליצור שיחות עם התלמידים האחרים ולא להיות שקועים במסך… חלקם הוסיפו שהם החלו לקרוא ספרים בשבוע הזה, ואחרים הודו שהיה להם קשה רגשית בגלל הניתוק הזמני מהרשתות החברתיות.

קסיו. אותו הדגם לו ולה. הצעה ליום האהבה

ונחזור לחידושים בשעוני היד. ענקית השעונית היפנית CASIO השיקה ליום המשפחה הבינלאומי ויום האהבה הבינלאומי, שאת שניהם מציינים בפברואר, ערכות של שעוני יד זוגיים, הנראים אותו הדבר אבל בגדלים שונים, אחד לאישה ואחד לגבר עם רצועות ג'ינס החל מ-142 שקלים. ויש גם שעון שהצג שלו מכוסה בהדפס של פרחים צבעוניים ב-186 עד 286 שקלים.

קסיו. G-SHOCK
מותג השעונים G-SHOCK של החברה הזו השיק סדרה קשוחה למראה של שעוני יד גדולים בצבעי הסוואה צבאיים המתאימה במיוחד לחיילים, ולחובבי ספורט אקסטרים. בין היתר הם עמידים לנפילות וזעזועים ולעומק של עד 200 מטרים בצלילה בים, ומציגים את השעה ב-48 ערים גדולות ברחבי העולם. המחירים 637-920 שקלים בחנויות מתנות ומטיילים וגם ברשתות השעונים.

Polar Vintag בפארם המקוון E-PHARMA

ועוד שעון יד לספורטאים, שניתן לרכוש בפארם המקוון E-PHARMA, ונקרא Polar Vantage. בין הפונקציות שלו יש טכנולוגיה למדידה מדויקת של הדופק בריצה וספירת בריכות בשחייה. מחירו 1490 שקלים.

גישה רכה ורומנטית לשעון היד מציג מותג התכשיטים סברובסקי עם צג משובץ בלמעלה מ-2000 גבישי סברובסקי אדומים. ניתן להשיגו ברשת חנויות פלאנט ב-1450 שקלים.

 

סברובסקי. צילום איימי טל

שעון נוסף משובץ בקריסטלים ומעוצב בצורות גיאומטריות של פרחים עדינים הוא יצירתה של יסמין נגרין, בתה של מיכל נגרין, בשני דגמים מובילים: כסף נוצץ בשילוב קריסטלים שקופים או מראה גיאומטרי בכסף ושחור. 845 עד 1690 שקלים. ניתן להשיג בחנויות האונליין של נגרין ובחנויות שעונים ברחבי הארץ.

יסמין נגרין. צילום אפרת אלון

מה שמאפיין את שעוני המותג FILA שקבוצת רולטיים קיבלה את הזיכיון הבלעדי לשיווקם בארץ, הוא סגנון צעיר המכוון לגילאי 18 פלוס, בני שני המינים. הם מתכתבים עם סגנון הבגדים של המותג, למשל טרנד הלוגואים והכיתובים שרואים על חולצות הטי, וגם על הצג של השעונים. החל מפברואר 2019 ניתן למצוא אותם בלעדית ברשת חנויות אימפרס ב-195 עד 600 שקלים.

פילה. שעון בסגנון חולצות הטי

ואיך מציין מותג השעונים השוויצרי אוריס 80 שנה לאחד מדגמיו המיוחדים הנקרא קראון פוינטר דייט? – באמצעות מהדורה מוגבלת של שעון יד עשוי מברונזה ולוח ירוק. זוהי רפליקה של השעון שהחברה המציאה בשנת 1938 למען הטייסים של אותה תקופה. המחיר של השעון הנוסטלגי הזה הוא 9800 שקלים וניתן להשיגו בהזמנה אישית בלבד.

אוריס

ונחתום בשעון לבעלי ממון שיכולים להרשות לעצמם לענוד על פרק היד יצירת אמנות שעוצבה על ידי ריצ'רד אורלינסקי, אמן פופ ארט ופסל צרפתי מפורסם ונחשב, המוצג בעשרות גלריות ברחבי העולם. מדובר בשעון החדש קלאסיק פיוז'ן כרונוגרף המשווק על ידי חברת הובלו.

הובלו. "רק" 110.000 שקלים

השעון של הובלו עשוי מחומר קרמי אדום, הרשום כפטנט בלעדי של החברה. ניתן להשיג בהזמנה אישית בלבד ברשת אימפרס ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ בסכום הפעוט של – 110,000 שקלים…

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.