פורסם by & קטגוריה אופנה, ילדים, עיצוב.

"טוב לשוט תרמיל על שכם"? – עם כל הכבוד לשורה המוכרת הזו מהשיר הישן "הי, ציוניוני הדרך", לרוב השכמות בכלל לא טוב כשמעמיסים עליהם תרמילים, תיקים, ילקוטים, אפילו מנשאי תינוקות, אלא אם מדובר במוצרים עשויים נכון מבחינה ארגונומטרית, כלומר מותאמים למבנה גוף האדם. וזו הבשורה שבפי לגבי המנשאים החדשים ONE מתוצרת בייבי ביורן השוודית, שמייבאת באחרונה בלעדית חברת IBB GROUP: עצבו אותם כך שבגב, בשכמות ובמותניים, לא חשים שום מועקה כאשר רותמים בתוכם תינוק. לא הסתפקתי בהבטחות של המפיצים בארץ, שהציגו בפני בשבוע שעבר מהדורה מיוחדת ומוגבלת של המנשאים, שבמצוות התקינות הפוליטית קוראים לה "דאד סטוריס" ("סיפורי אבא". עם פרסומות ותשדירים על טהרת הגברים), ומסרתי מנשא אחד לנסיין שהוא אב לתינוק בן חודשיים. האיש חזר אלי כעבור שלושה ימים בהתלהבות שמאוד לא אופיינית לאישיותו. התינוק הבכיין (כאבי בטן של ינקות, כידוע), נעשה רגוע לגמרי, דיווח לי, כאשר הוא יושב במנשא, ואביו מצליח לבצע בזכות זאת, כשהתינוק עליו, תליית כביסה, שטיפת כלים, אפילו הליכת ספורט לעת ערב.

בייבי ביורן. נסיין, תינוק ומנשא. צילום נעמי גולן

בייבי ביורן. נסיין, תינוק ומנשא. צילום נעמי גולן

כדי להדגיש עוד יותר את קהל היעד האבהי (בעצם למה לא גם סבים?), המנשאים הם בכחול ג'ינס, חום מוקה או הדפס של עלים. אנשי בייבי ביורן מספרים שהם עצבו את המנשא בשיתוף עם רופאי ילדים ואורתופדים מפורסמים, כדי להבטיח תמיכה נכונה לעורף, לגב ולירכיים של התינוק, וצילמו קמפיין פרסומי רק עם אבות אמתיים. חומרי הגלם של המנשאים הם כותנה בשילוב סיבי פוליאסטר ועומדים בתקן המחמיר ביותר בעולם.

קלגב. ילקוט עם טרולי מתנייד. ידית מקרוסקופית, גב מנדף זיעה

קלגב. ילקוט עם טרולי מתנייד. ידית טלסקופית, גב מנדף זיעה

הרבה לפני שאנחנו מטים שכמנו לשאת תינוקות, מעמיסים על השכמות הדקות שלנו תיקים וילקוטים. יצרני ציוד בית הספר מוכנים כבר לגמרי לשנת הלימודים תשע"ח, ומי שרוצה להתעדכן בחידושים, סגנונות, צבעים והדפסים מוזמן לבחון את הפטנט החדש של "קל גב": מערכת גב אורתופדית חדשה מחומרים מתקדמים במבנה הבולם זעזועים ומאוורר ומינימום נקודות מגע עם גב הילדים. ובנוסף, עגלת נשיאה שהיא פטנט עולמי וניתן להפוך אותה לחלק אינטגרלי מהילקוט. העגלה הנמכרת בנפרד מהתיק מצוידת במוט טלסקופי מאלומיניום ובסיס פוליקרבונט קל משקל, והדבר מאפשר כשצריך, לשאת את התיק על הגב ללא צורך בניתוקו ממנה. מחירה, 89 שקלים. התיק עצמו מתרחב כך שאפשר להגדיל את הנפח שלו ב-25%, מציד בתא קדמי מחומר מבודד השומר חום וקור, ושני כיסי צד לבקבוקי שתיה. בחזיתו יש מחזירי אור, בתחתיתו רגליות פלסטיק להגנה מפני שחיקה ויש גם כיסוי גשם. אשר לאיורים שעליו, הם כוללים את כל מותגי הילדים המוכרים כמו מכוניות, ספיידרמן, סופר סטרייקה, ברצלונה, בטמן, קפטן אמריקה וגו', בנות ימצאו איורים של הנסיכה בל, אנה ואלזה, מואנה, סופיה, אלאנה וגם ברבי, הלו קיטי, או, לחילופין, פרחים, לבבות, פרפרים, ציפורים ועפרונות. לכל איור שבוחרים בו יש קופסת אוכל, בקבוק שתייה ואילו קלמר תואמים. 249 שקלים לתיק. 339 שקלים לתיק עם עגלת טרולי.

אאוטדור. גם לנוער וסטודנטים

אאוטדור. גם לנוער וסטודנטים

לקלגב יש קולקציית תיקים נוספת, OUTDOOR REVOLUTION מבד עמיד למים, עם מחבר ניסתר בתחתית המאפשר חיבור ב"קליק" לטרול על גלגלים. אלה תיקים עם מערכת גב מאווררת המאפשרת לזיעה להתנדף, ולרובם תא מרופד למחשב נייד ותא נוסף לטאבלט. התאים מוגבהים מתחתית התיק להגנה על המכשירים העדינים. וגם יציאה לאוזניות. מחירים: 199-249 שקלים. עגלת הנשיאה עולה 89 שקלים. ניתן להשיג אותם לגילאי הנוער בגוונים חלקים של כחול פטרול, בורדו, שחור ואפור.

קיימת גרסת נוער קלילה, המכונה אאוטדור פאשון, עם הדפסים פרחוניים, משובצים, מנומרים, עם צורות גיאומטריות, לבבות, כוכבים, עם רוכסן זוהר או בשילוב של שני צבעים, ב-99 שקלים. ויש תיקי ספורט עם מערכת גב אורתופדית, ידית נשיאה עליונה, הדפסים של נבחרות כדורגל מצטיינות כמו ריאל מדריד, וכוכבי כדורגל כמו מסי, ב-214 שקלים.

אאוטדור. מערכת גלגלים קלת משקל שניתן לשאת על שכם

אאוטדור

קלגב צירפה לרשימת המותגים שלה, הכוללת את אאוטדור ומרקו פולו, גם את NIKE עם תיקים בגדלים שונים החל לבית הספר היסודי ועד לתיכוניסטים, ותיקי מחשב מרופדים עם כותפות מרופדות ובד עמיד במים.

בני נוער אוהבים מאוד את תיקי הגלישה שמשווקת חברת פלפוט במותגים בילבונג וריפקרל, בעיצובים נפרדים לבנים ולבנות, חלקם בשיתוף כוכבת הפופ הישראלית נועה קירל. למותג הבית של החברה, TOUCH, יש תיקי גב ממותגים לנוער ובוגרים שהותקן בהם חידוש: מחבר שמאפשר להפוך אותם לטרולי, כ-180 עד כ-250 שקלים.

פלפוט תיקי גלישה ובית ספר

פלפוט תיקי גלישה ובית ספר

לפני שמחליטים סופית איזה תיק לקנות לשנת הלימודים תשע"ח, כדאי לעבור גם ברשת H&O, שהשיקה תיקי בית ספר של המותג JUST. למשל תיק גב שניתן לחלק לשניים באמצעות רוכסן פנימי, שיש בוגם תא אלסטי למחשב ותא אחסון קטן ליד הידית שמתאים למטען או לטלפון. כ-180 שקלים. או תיק מתרחב בעזרת רוכסן ב-25% עם מחזירי אור ודפוסים אתרניים או צבעים חלקי בכ-180 עד כ-220 שקלים. וגם תיק גב לנוער וסטודנטים מפוליאסטר עם שני תאים, כיסיצד לבקבוקים, מחיצה למחשב והדפסים של פירות, פרחים ועוד, לצד גוונים חלקים של אדום, כחול, ורוד וג'ינס בכ-50 שקלים.

רשת H&O תיקים במותג ג'אסט. צילום טל טרי

רשת H&O תיקים במותג ג'אסט. צילום טל

עד שהחבר'ה יחזרו לספסל התיכון ואולמות האוניברסיטה, הם נותנים שכמם לעול של תיקים אחרים, תיקי ים וחוף. אלה בדרך כלל בסגנון סל צבעוני עם הדפסים המשדרים קיץ, כמו תיקי הבד STUSIG באיקיאה, עם הדפסי מלפפונים בעיצוב קומיקסי בגוונים של ירוק על רקע לבן העולים 19 שקלים. מדליקים בעיני במיוחד תיקי הים השקופים בכחול, צהוב, אדום ולבן של גולברי, העולים כ-80 שקלים, ועל תיקי הים של סלקט העשויים בד ומאובזרים בידיות חבל יש הדפסים שונים ובהם גם עוגני אניות. מחירם כ-30 שקלים.

סקופ. צילום עמירם בן ישי

סקופ. צילום עמירם בן ישי

גם תיקים שאינם מיועדים לחוף הים, יכולים לשדר קלילות של קיץ. כך לרשת סקופ יש תיק שעליו אפליקציה גדולה של עיניים קורצות, בסגנון אימוג'י. וגם תיק גב עם פפיון גדול ודגמים נוספים בטווח מחירים של כ-40 עד כ-130 שקלים.

צ'רלס אנד קיית'

צ'רלס אנד קיית'

גוון אופנתי במיוחד בקיץ הנוכחי, סוג של ורוד בצבע עור, ועליו הדפס פרחוני, יש לתיק של צ'רלס אנד קית' העולה 460 שקלים, וגם מותג התיקים האיטלקי Massimiliano Incas שנחת באחרונה בישראל מלמד על הטרנדים הקיציים הלוהטים בקרב הפאשניסטיות במערב, עם דגש על צבעי זהב וכסף, טורקיז וצהוב, שילובי בדים, שיבוץ פייטים, מבנה של קלאצ' לשעות הערב אבל עם רצועות שיכולות להפוך אותם לתיק צד. התיקים האלה מיוצרים מעור, מעוצבים ונתפרים באיטליה, וסביר להניח שיהפכו ללהיט גם בארץ כשם שהם מקובלים באירופה.

מאסימיליו אינקאס

מאסימיליאנו אינקאס

,

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.