פורסם by & קטגוריה טיולים, מזון ומסעדות, פנאי.

מחפשים יעד לחופשת הקיץ המתקרבת? מחפשים מסעדת בשרים מצוינת בדרך לאתר הנופש שבחרתם? הביטו במפה דרומה. לקריית גת למשל, או לירוחם.

 מנת ילדים במארז דמוי משאית קרטון צבעונית. מסעדת BBB בקריית גת. צילום נ. גולן

מנת ילדים במארז דמוי משאית קרטון צבעונית. מסעדת BBB בקריית גת. צילום נ. גולן

 

נכון ש"סנונית אחת" לא מביאה את האביב, מלון אחד בירוחם לא הופך אותה למרכז תיירותי ומסעדה מצוינת אחת לא הופכת את קריית גת לבירה קולינארית, אבל אין ספק שמשהו טוב עובר על הדרום. בניגוד ל"אביב הערבי" שהתגלה כחמסין קטלני, "אביב" הדרום הישראלי מבטיח ומקיים. תשכחו את זה שבתקשורת מתייחסים אליו כפריפריה אפרורית (מישהו אמר "שקופים" ולא קיבל?) – כי אפילו במקומות שכביש 6 לא מגיע אליהם, ירוחם וקריית-גת כבר אמרתי? – יש תחושה של התרעננות. כדי לחוש בכך צריך להגיע פיזית. לא די להתעדכן בכתבות מודפסות או מצולמות. אז הגעתי. למי שצומת בילו נחשבת בעיניו לכוכב לכת רחוק, אזכיר שבארץ ישראל הכול קרוב. לקריית-גת מפתח תקווה נוסעים בפחות משעה, ולירוחם בשעה וחצי, ואל תגידו שגם פתח תקווה היא בשבילכם פריפריה, תושבי מדינת תל-אביב שכמותכם.

מלון אירוס המדבר בירוחם. צילום אסף פינקוס

מלון אירוס המדבר בירוחם. צילום אסף פינצ'וק

מאחר שבישראל אוהבים מאוד אוכל (עיין ערך תכניות בטלוויזיה, מדורים בעיתונים, תפוסה במסעדות והתכנסויות במטבח הביתי), אתחיל במסעדת BBB בקריית גת. בפחות משעה במכונית (יש גם רכבת ממרכז הארץ העוצרת במרחק דקת הליכה ממנה) חנינו במרכז המסחרי "ביג", ושם, בין חנויות אופנה (כן גם קסטרו הגיעה לקריית גת, אל תתנשאו), נכנסנו בהרכב משפחתי למסעדה שהבשר בה "חלק" והירקות "גוש קטיף". אורן יצחקוב הזכיין יספר לי אחר כך ששומרי כשרות מגיעים אליו, במהלך השנה האחת שסניף שלו קיים, מחדרה ועד גדרה. כך שגם בלי גושפנקא של פלצני המדיה, שמעו עליו.

מסעדת  BBB  הכשרה בקריית גת. צילום אורן יצחקוב

מסעדת BBB הכשרה בקריית גת. צילום אורן יצחקוב

לפני שנגיע לאוכל, חייבים התייחסות לייחודה הטרום-קולינארי של המסעדה הזו. זה לא רק המיקום הדרומי (אפילו הכתובת שבה שוכנת המסעדה היא "דרך הדרום 3"), אלא שקריית גת היא הסניף הכשר היחיד ברשת ארצית בת 24 סניפים, שאיננה כשרה. מדובר בהישג אישי של יצחקוב, ששכנע את אנשי העסקים שהם בעלי הרשת, המונה היום כ-300 אלף חברים, לאפשר לו לפתוח סניף כשר ראשון. יצחקוב לקח על עצמו אתגר לא פשוט. מצד אחד, עיצוב זהה לזה של הרשת כולה, מראה של דיינר אמריקני משודרג עם מסכים גדולים עליהם מוקרנים שידורי ספורט ומשחקי כדורגל וכדורסל מכל העולם, מכשיר וידיאו צמוד לכל שולחן למי שחייב מסך מגע עם כל ביס, במיוחד ילדים שמאפשרים בצורה כזו להורים לאכול בשקט, וגם חדר קטן עם צעצועים וקוביות בשולי המסעדה, ומצד שני, המבורגרים, סטייק בורגרים וקינוחי פרווה ברמה גבוהה ועם כשרות ברמה גבוהה (בשר "חלק" אמרתי).

מנות עוף ודג, סלטים ומתאבנים והמבורגרים מנתח קצבים ומבשר טלה. BBB קריית גת

מנות עוף ודג, סלטים ומתאבנים והמבורגרים מנתח קצבים ומבשר טלה. BBB קריית גת

לא הוגן במסעדת בשרים להזמין דג, אבל יצחקוב לא נבהל והקפיץ לשולחני סלמון צרוב ברוטב טריאקי, מנה נדיבה בגודלה ובהחלט טעימה. שותפי למשימה הלך על מנת הדגל של המקום, המבורגר מנתח קצבים, שהגיע עם פרוסת אווז מעושן וביצת עין, והצהיר שזה אחד ההמבורגרים האיכותיים ביותר שבא אל פיו מעולם. והוא אכל אי אלה המבורגרים טובים בעשרות שנות קיומו. והשותפה השלישית סביב השולחן בחרה בעוף וירקות על הפלנצ'ה (שעועית ירוקה, פלפלים, בצל, ברוקולי). שניהם לא הותירו פירור. בינתיים ארבעת הילדים שאיתנו שיחקו בווידיאו תוך כדי אכילת צ'יפס ושניצלונים שהוגשו בתוך משאית קרטון צבעונית על תקן כלי הגשה, ובין לבין צבעו חוברת מאוירת. הצבעים והציורים שמחלקים שם, גם הם חלק ממדיניות המקום להעסיק את הילדים כדי שההורים יאכלו בנחת. לא ממנהגי למנות את כל סעיפי התפריט הגדול כי תקצר היריעה, אבל אזכיר עוד שניים: א. על ההמבורגרים אפשר לקבל, בתוספת של עשרה שקלים פלוס מינוס, פטריות צרובות, אננס צ'ילי או חזה אווז מעושן. ב. קינוחי הפרווה המוצלחים הם הישג שאסור לזלזל בו. מתוכם אציין במיוחד את מרנג הסורבה בשלושה צבעים והפירות הטריים ששווה כל שקל מ-38 השקלים שהוא עולה. המלצריות הקשובות והמנומסות להפליא של הסניף המליצו גם על קראמבל תפוחים עם גלידה בניחוח קינמון, אבל את זה ננסה בביקור הבא, שבטוח יהיה. אה, ולהשלמת ההוכחה שהמקום הטעים הזה ידידותי למשפחות, ביציאה קיבל כל ילד בלון.

ידידותית לילדים. BBB בקריית גת. צילום נ. גולן

ידידותית לילדים. BBB בקריית גת. צילום נ. גולן

שיכורי קלוריות, משחקים, וטעם טוב בפה, אנחנו מוכנים לתחנה השנייה של הדרום המתחדש: מלון אירוס המדבר בירוחם.

כמו ש-BBB קריית גת הוא הסניף הכשר הראשון של הרשת הזו, כך "אירוס המדבר" הוא המלון הראשון בתולדות ירוחם. ההצדקה לשמו, אגב, היא שמורת האירוסים הסמוכה. אתר חובה. למען הדיוק אציין שבמלון הזה כבר ביקרתי לפני כשנה, והופתעתי שגם הפעם, כמו אז, הוא ממשיך לשדר אותה תחושת רעננות מענגת של מצעים, מגבות וכלי אוכל שלא עברו שטיפות והרבה כביסות. כך גם לובן הכתלים, הריהוט, השביל המרוצף בין ביתני המגורים (מדובר במלון בוטיק שרוב יחידות המגורים בו הן חד קומתיות וממוקמות לאורך שביל המקשר בינן ובין הלובי וחדר האוכל). הסגנון הוא של סוויטה, חדר שינה פלוס חדר מגורים, עם פינת עבודה ומרפסת שמש. בחדרים המשפחתיים אפשר להלין זוג, שני ילדים ותינוק. הסוויטות המיוחדות ממוקמות בקומה השנייה ומיועדות רק לזוגות.

 מלון אירוס המדבר, הבריכה. צילום אור אלכסנברג

מלון אירוס המדבר, הבריכה. צילום אור אלכסנברג

אבל זכות הראשונים הגדולה ביותר של "אירוס המדבר" היא היותו המלון החברתי הראשון בישראל. הכוונה לכך שלמעלה מ-50% מהכנסותיו מועברים להשקעה בחינוך ילדי ירוחם. אז שאפו למעלות הטובות, ועם זאת בלי שירות חדרים ראוי לשמו, ואוכל טעים בחדר האוכל, זה לא ילך. ובשני הסעיפים הללו אין טענות. התפריט אמנם לא עשיר כמו במלונות הפאר, אבל מה שיש – עשוי היטב. בחדר האוכל חסר לי עדיין וילון או תריס גלילה שיעמעם את עוצמת האור הדרומי מקיר שכולו זכוכית, אבל זו ההערה היחידה שעולה בדעתי.

החצר הירוקה במלון אירוס המדבר. צילום נ. גולן

החצר הירוקה במלון אירוס המדבר. צילום נ. גולן

אכלנו, נחנו בחדר המפנק, שחינו בבריכת השחייה, כן היא קיימת ופתוחה, הילדים בילו בחדר המשחקים המיועד להם, התפללנו באחד מבתי הכנסת הסמוכים (אחד מהם של הגרעין התורני הגדול של ירוחם), עכשיו רוצים אטרקציות. שניים מהמפתים ביותר בסביבה הם אגם ירוחם, והמכתש הגדול. שניהם מלהיבים ומצדיקים יותר מביקור אחד. אפשר להזמין במלון גם טיול ג'יפים, טיול גמלים, אירוח בדואי וביקור באחת החוות החקלאיות – חוות יין, חוות יצור גבינות ובית בד לייצור שמן.

 מלון אירוס המדבר. המדרחוב בין החדרים. צילום נ. גולן

מלון אירוס המדבר. המדרחוב בין החדרים. צילום נ. גולן

מצד שני, אם אתם לא מהטיפוסים המשוטטים בסביבה ולא רוצים לזוז החוצה, יש באירוס המדבר מקום לקיים בו סמינריון או הרצאה בשבת קהילתית משותפת, יש חדרי התכנסות גדולים. מה נשאר? – פשוט להגיע, להתרשם ולהחליט אישית האם ההתלהבות שלי מוצדקת…

אירוס המדבר, הלובי. צילום אסף פינקוס

אירוס המדבר, הלובי. צילום אסף פינצ'וק

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.