פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

שלושה צל"שים מגיעים למסעדת ארמיס הכשרה על חוף הלידו באשדוד: א. על העיצוב. ב. על מנת הדגל, אסאדו עגל. ג. על הקינוחים. וחוץ מזה גם על האומץ לפתוח מסעדה חדשה בתקופה שבה ממש קשה לתחזק מסעדות.

 

ארמיס. שאפו על העיצוב. צילום עדי פרץ

ארמיס. שאפו על העיצוב. צילום עדי פרץ

אבל יש בארמיס גם מינוסים. למשל, שגיאה של מתחילים, לקחת ביס גדול יותר ממה שאפשר ללעוס ולבלוע. בעברית פשוטה: השף מתפרס על יותר מדי סגנונות: גם מטבח אנגלי (פיש אנד צ'יפס), גם מטבח צרפתי (טורנדו רוסיני), גם מטבח מזרח תיכוני (סיגרים, חציל), וזה אכן מתגלה כטעות. כל אחד ממקורות ההשראה האלה דורש שנים של התמחות והתמקצעות. ומדובר בבשלן שלמד את מלאכתו באוניברסיטה של החיים, כלומר במסעדות שונות בהן עבד, ולא בבית ספר מפורסם לבישול. התוצאה היא חוסר מיקוד וחוסר אג'נדה קולינארית.

ארמיס. אסאדו בקר ברוטב יין אדום

ארמיס. אסאדו בקר ברוטב יין אדום

יכול מאוד להיות שעם הזמן והניסיון הוא יעלה על כיוון ממוקד יותר וישקיע בו את כל יכולותיו, שאין ספק שהן קיימות. כרגע, עדיף להקטין את מספר המנות ובאלה שנבחרו לעשות מקצה שיפורים. למשפחה הסימפטית שהחליטה ללכת על ההרפתקה המסעדנית הזו, ועוד במבנה שהתחלפו בו כמה וכמה מסעדות קודמות חסרות מזל, ולרומן קבליו הבעלים, הייתי מציעה לשלב או אולי להתמקד, במעדנים האוזבקים, ולמרות התפאורה המוסקטרית (ארמיס היה כידוע אחד משלושת המוסקטרים בספרו של אלכסנדר דיומא), להעניק למטבח ניחוח טשקנטי עם אושפלאו איכותי למשל.

ארמיס. המרפסת החיצונית מול הים והגלים

ארמיס. המרפסת החיצונית מול הים והגלים

ארמיס שוכנת על חוף הלידו באשדוד, ויש לה מרפסת ענקית הצופה אל החול והגלים שכל עוד החורף לא כאן, היא פלוס משמעותי. המים הירוקים-כחולים מוסיפים תבלין לכל מנה כשם שאיורי שומרי הראש של מלך צרפת מהמאה ה-17, החרבות והפיסטולים העתיקים מוסיפים לאוכלים בתוך המסעדה פנימה.

כשתגיעו לשם, אל תוותרו על מנות הבקר, במיוחד צלעות עגל, ואל תצאו בלי הקינוחים המתוקים להם מגיע הציון 10.

ארמיס. קינוח חלבה. מומלץ

ארמיס. קינוח חלבה. מומלץ

ארמיס פתוחה מ-10.30 עד 24.00, בימי שישי מ-9.00 עד שעה לפני כניסת השבת ובמוצ"ש משעה אחרי כניסת שבת עד אחרון הסועדים. במתחם הפנימי יש מקום לכ-100 סועדים ובחיצוני הנושק לקו המים כ-200 איש. ניתן לערוך בה גם שמחות משפחתיות ואפילו חתונות. לפרטים נוספים: 08-6270440 : www.aramis-ashdod.co.il

ארמיס. דגמי ספינות מפרש כחלק מן התפאורה

ארמיס. דגמי ספינות מפרש כחלק מן התפאורה

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.