פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

פצחתם בדיאטת קיץ? התחילו לאכול עדשים. בניגוד לאגדת העם המפורסמת "הנסיכה על העדשה" שעשתה פחות או יותר רצח אופי לקטניות, נסיכות ענוגות של ימינו, אוכלות קטניות גם כחלק מאידיאולוגיה צמחונית וגם כדי להחזיק יותר טוב מעמד בדיאטה.

 

אוכל הנסיכה על העדשה הספר

 

בגדי ים, בריכה, חופים, קיץ, במילים אחרות: דיאטה. ואם תתחילו בתהליך הרזיה בהול ומואץ, אתם מסתכנים בריקון הגוף מחומרי בניין חשובים. כדי לפצות על החסרים, ממליצים מומחי תזונה ובריאות על אכילת קטניות. בכך הם מחזקים גם את אופנת הטבעונות והצמחונות, שרואה בקטניות השונות ובראשן עדשים – לצד גרעינים, אגוזים, שקדים ונבטים, מזון העונה על מרבית הצרכים האנושיים. בחודשים האחרונים זכתה המגמה הזו לשחקן חיזוק נוסף: יצרניות המזון הגדולות. טבעול השיקה קציצות עדשים. כתומות טבעוניות, חברת סלטי צבר השיקה סלט עדשים עם אורז ובצל מטוגן, גם אחלה השיקה סלט עדשים. לחברת נווה תבלין יש תערובת למג'דרה עם עדשים ירוקות. וכמובן יצרניות המזון האורגני משחקות מזה שנים במגרש הזה. חברת סיקורה למשל מייצרת סלט אצות עם עדשים שחורות ובורגול, וחברת תבואות הוציאה תערובת למרק עם עדשים ירוקות ואדומות.

סלט עדשים של  סלטי צבר. צילום:  אימג'ארט

סלט עדשים של סלטי צבר. צילום: אימג'ארט

 

על הפופולריות של המגמה יעידו התפריטים החדשים של רשתות בתי הקפה. ברשת לנדוור יש תפריט טבעוני הכולל חביתה מעדשים אדומות, תבשיל מג'דרה של קינואה ועדשים, וסלט עדשים וקינואה. ברשת קפה גרג יש תפריט טבעוני הכולל סלט קטניות עם עדשים שחורות וברשת קפה קפה יש תפריט טבעוני הכולל קציצות עדשים כתומות. מרשים לא פחות הממצא שפרסמה אסם על כך שבשנתיים האחרונות נרשמה עלייה של 50% במספר החיפושים אחר המילה 'עדשים' בגוגל.

 

קציצות עדשים כתומות. טבעול. צילום יוסי סאליס

קציצות עדשים כתומות טבעוניות. טבעול. צילום יוסי סאליס

 

 

גם לדברי אורי נתן, מנהל פעילות טבעול, ניכרת בשנים האחרונות מגמה של גידול באוכלוסייה השומרת על תזונה טבעונית למענה השיקה החברה שלו קציצות עדשים כתומות ועדי רטמן, מנהלת שיווק סלטי צבר מוסיפה שתפריט צמחוני וטבעוני הפך לנורמה בבתי קפה ובספרי בישול חדשים לצד אורז מלא. שילוב של עדשים ואורז מלא, היא אומרת, מהווה מנה של חלבון השווה בערכו התזונתי למנה בשרית.

קטניות ועדשים במותג הבית של שופרסל. צילום דני לרנר

קטניות ועדשים במותג הבית של שופרסל. צילום דני לרנר

 

מומחי תזונה המתמוגגים מנפלאות העדשים אומרים שהן עשירות במינרלים, ברזל, ויטמינים וסיבים תזונתיים, דלות בשומן ומכילות פחמימות מורכבות המתפרקות לאט ומסייעות לתחושת שובע לאורך זמן.

אחד הסימנים המובהקים לפופולריות של מוצר הוא כאשר רשת מרכולים גדולה משווקת אותו כמותג הבית שלה. כך קרה לסדרת הקטניות, הדגנים והאורז האורגני ששופרסל משווקת השנה במותג הפרטי שלה   GREEN. מדובר ב-15 סוגי קטניות.

כריך במילוי עדשים של תעשיות קיבוץ עינת הנמכר בחנויות נוחות

כריך במילוי עדשים של עינת תעשיות הנמכר בחנויות נוחות

 

הוכחה נוספת למגמה: בחנויות הנוחות על אם הדרך משווקת חברת "עינת תעשיות מזון" כריכים במילוי פטריות, עדשים ובצל מטוגן, ללא חומרים מן החי. הכריכים נבדקו ואושרו על ידי עמותת הטבעונים בישראל ומתנוסס עליהם לוגו עמותת מוצרי הטבעונות של "ויגן פרנדלי".

פתיתים עם עדשים. פיתוח מיוחד של אוסם עבור ילדים

פתיתים עם עדשים. פיתוח מיוחד של אוסם עבור ילדים

 

ילדים בהכללה, לא קל לשכנע לאכול עדשים בפרט וקטניות בכלל, אבל רובם אוהבים פתיתים. שידוך בין השניים מציעה חברת אוסם עם מהדורה מיוחדת של פתיתים פלוס עדשים שפותחה במיוחד לילדים ולטעמם.

לא נתפזר לפני שנלמד להכין תבשיל עדשים קיצי וקל הכנה.

מאדים בקצת שמן זית בצל בינוני קצוץ ומוסיפים כוס עדשים ירוקים תוך כדי בחישה.

יוצקים פנימה 2 כוסות מים רותחים, ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. אפשר גם לא לתבל.

מבשלים 25 דקות על אש קטנה עד שהעדשים מתרככות.

לפני ההגשה מפזרים מעל פטרוזיליה קצוצה ומיץ מחצי לימון. אפשר גם עוד זרזיף של שמן זית.

ניתן לאכול חם או קר.

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.