פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות.

עם תחילת עונת האגסים ולקראת יום הסוכרת הבינלאומי החל  ב-14 בנובמבר 2016, כדאי לדעת שמחקרים הוכיחו כי האגס מיטיב עם חולי סוכרת וכולסטרול גבוה, ומקל גם על בעיות עיכול.

האגס מצטיין בריבוי סיבים תזונתיים (פרי אחד מספק כ-24 אחוזים מצריכת סיבים היומית המומלצת), ובוסף יש בו נוגדי חמצון, אשלגן, וויטמין C. לעומת זאת הוא מכיל רק 100 קלורית ליחידה, ונטול שומן, נתרן או כולסטרול.

אשר לתרומתו לסוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם, הדבר התגלה במחקר שהתקיים באורגון במרץ 2015. באותו מחקר התברר שתרכובות כמו phenolics, הנמצאות בשפע באגסים גורמות להאטה באנזימים הקשורים לעמילן ולגלוקוז – וכך גם להאטת השלבים המוקדמים של היפרגליקמיה הגורמת לסוכרת.

אגסים: מאיטים התפתחות סוכרת מסוג B

אגסים: מאיטים התפתחות סוכרת מסוג B

איך בוחרים אגסים נכון?

יובל בר נר, יבואן האגסים האמריקנים (שני שליש מצריכת האגסים בארץ הם מגידולים מקומיים ושליש בערך מיובא, כולל אגסי אנג'ו האדמדמים ששומרים על צורתם בבישול ואפייה ולא מתפוררים) – מציע את מבחן האצבע: לוחצים על צוואר האגס באמצעות הבוהן. אם ניתן ללחוץ פנימה מעט והצוואר מגיב ברכות, סימן שהאגס בשל.

והנה מתכון של בר-נר המוקדש לאלה שרמת הסוכר בדמם גבוהה וגם למי ששומרים על דיאטה.

 

סלט קיסר עם אגסים אמריקנים. צילום באדיבות יובל בר נר

סלט קיסר עם אגסים אמריקנים. צילום באדיבות יובל בר נר

 

+ סלט אגסים אדומים, שקדים קלויים וגבינה כחולה

חומרים ל-3 מנות:

ראש חסה ערבית מופרד לעלים, שטוף ומיובש. 50 גרם שקדים פרוסים וקלויים. 50 גרם גבינה כחולה מפוררת (למשל רוקפור). שני אגסי אנג'ו פרוסים לפרוסות דקות או לגפרורים.

תיבול:

שן שום גדולה כתושה. מיץ וקליפה מגורדת מחצי לימון גדול. 5 כפות גדושות מיונז דל קלוריות. 3 כפות שמן זית. 3 כפות מים קרים. מעט מלח ופלפל לפי הטעם.

ההכנה:

  1. קורעים את עלי החסה לפיסות בינוניות ומערבבים בקערה עם האגסים.
  2. מנערים בצנצנת היטב עד את חומרי התיבול ויוצקים על החסה והאגסים
  3. מפזרים מעל גבינה מפוררת ושקדים קלויים. מגישים מיד.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.