פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, תערוכות.

 

נתחיל בשורה התחתונה: מה שקורה בישראפוד ה-33, ובהוטקס שמארגנת קבוצת שטיר מזה עשרות שנים – שתי התערוכות הבינלאומיות של תעשיית המזון וטכנולוגיות המטבח והאירוח, שנפתחו בגני התערוכה בתל אביב, זו ההוכחה המשכנעת ביותר לכך שישראל לא מבודדת בעולם. בניגוד למה שמתאמצים לשכנע חלק נכבד מהתקשורתנים הישראלים.

ישראפוד. פטריות שחורות מסין

ישראפוד. פטריות שחורות מסין

סין, הודו ופרו בפעם הראשונה, תורכיה (עם פסטה בשם אנקרה), אחרי הפסקה, וגם פולין, הונגריה, יוון, ורוסיה, רשימה חלקית מעוד הרבה, פתחו דוכנים ושלחו נציגים לאחד המקומות הכי טעימים בישראל השבוע.

ישראפוד. תבלינים מהודו

ישראפוד. תבלינים מהודו

בתערוכה שתישאר פתוחה שלושה ימים, התכנסו יותר מ-200 יצרנים ומשווקי מזון. האטרקציה הגדולה בתערוכות כאלה היא כרגיל החידושים. וכאלה יש גם השנה. תירס סגול מפרו, למשל, ממנו מכינים לחם בריאות הכולל קינואה וממתיק טבעי עשוי פירות. תמרים עגולים ופטריות שחורות כפחם, הישר מסין. אפילו חלבה פלשתינית משכם. החידוש הטכנולוגי הבולט הוא מכשיר המזהה חיידקים במזון כבר בשלב הייצור.

ישראפוד. דגני בוקר מתירס סגול. פרו

ישראפוד. דגני בוקר מתירס סגול. פרו

הישראלים כידוע אוהבים לטעום חידושים, וההסתערות על התערוכה יוצרת תורים מרשימים בכניסה. והם גם יודעים למה. אפשר לדגום שם מוצרים של יוון וליטא, לשתות משקאות רוסיים (הרוסים שלחו בירות, לימונדות ואלכוהול מחצי האי קרים), ולדמוע מתבלינים חריפים הודיים.

ישראפוד. בירות מקרים, דרום רוסיה

ישראפוד. בירות מקרים, דרום רוסיה

אבל הכוכבת הבולטת ביותר היא כמובן תעשיית המזון המקומית, אחת המשגשגות ביותר בארץ.

ישראפוד. קמח מלא ממשק עץ השדה ביצהר

ישראפוד. קמח מלא ממשק עץ השדה ביצהר

שטראוס, שסטוביץ, מאפיית ברמן הגדולות מייצגות בגאון את התעשייה המקומית, לצד יצרנים קטנים כמו "משק עץ השדה" מיצהר עם לחם מחיטה הנטחנת בריחיים של יד הנמכר בבתי טבע. פינה מעניינת במיוחד הקימה עמותת מזון ומכולת המתאמצת לסייע לאלפי המכולתניקים שאיבדו פרנסה בגלל השתלטות הרשתות הגדולות. העמותה פתחה מחסני ענק עם אלפי מוצרי מזון בצפון הארץ ובדרום, ובתערוכה היא מראה חלק מאלה, כולל פירות וירקות.

ישראפוד. פלשתיני משכם עם הטחינה והחלבה

ישראפוד. תעשיין מזון פלשתיני משכם עם הטחינה והחלבה

השף טיירו דרפו, שהמסעדה שלו בצרפת היא בעלת שני כוכבי מישלן, אורח כבוד בישראפוד, מדגים בה את המיומנות שלו בבישול פרחי מאכל ותבשילים עתירי צמחים טריים, מהם הוא רוקח ארוחות קלות ובריאות. וחבורה נכבדה של יצרני ומשווקי מזון כולל רמי לוי, מנכ"ל שיווק השקמה, ראובן שליסל מחברת להימן שליסן, יהודה לניאדו מנכ"ל אושר עד, אירם גרייבר נשיא ויליפוד ורבים אחרים, התכנסו לוועידה הנערכת במסגרת התערוכה, בה ידונו באתגרי שוק המזון הישראלי לשנת 2017. ראובן שליסל שדיבר בפתיחה, הציג ארבעה סעיפים המעסיקים במיוחד את השוק המזון הישראלי: התרסקות הקמעונאים הקטנים. החשיפה ליבוא. גידול המותג הפרטי ברשתות השיווק הגדולות. וחסמי היבוא המפריעים להורדת מחירים, למשל המכסים על יבוא שמן זית, חמאה (40% מיסים מוטלים על היבוא שלה), חלב, שימורי תירס ועוד הרבה.

ישראפוד. הקמעונאים של עמותת מכולת ומזון ממלאים את הדוכן שלהם

ישראפוד. הקמעונאים של עמותת מזון ומכולת ממלאים את הדוכן שלהם

אבל את המבקרים בתערוכה הבעיות לא מטרידות, כי הם באו לטעום ולהתרשם. מציעים להם בשר טבעוני פה, סוכריה סינית שם, הם מתפעלים מהעובדה שיש דוכנים מאנקרה ומשכם, ומשתכנעים במו הפה והחך שמיני המזון המיוצרים בארץ אולי יקרים עדיין, אבל הם הכי טעימים. צריך לדגום כדי להבין. שווה ביקור כבר אמרתי?

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.