פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

לפעמים לא חייבים לנסוע צפונה (חרמון), או דרומה (אילת), כדי לראות פינות חמד. רבות מהן שוכנות קרוב לבית, אפילו אם אתם גרים במרכז. דוגמה: ברחוב שהכי פחות צפוי למצוא בו אטרקציות תיירותיות, רחוב ויצמן בלב כפר סבא, בסוף השוק ההומה שבאמצע הרחוב, צצה באחרונה הפתעה. צריך לעבור את דוכני הפירות והירקות, ואז להגיע לשער מעוגל ולהיכנס דרכו, כאילו במכונת זמן, לימי מושבות הברון.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

גגות אדומים, ברושים, קמרונים מצלים על מדרחוב קטן, ומסעדה. זה כמובן לא יותר מאשר שחזור נוסטלגי, וכבר העובדה ששם המסעדה רשום עליה באנגלית MARKET& BREAD משדרת שאנחנו במאה ה-21 ולא  במאה ה-19. אבל לפחות הניקוד של המילים האנגליות, בגימיק גרפיקאים חביב, הוא עברי, וגם לארוחת הבוקר הגדולה שתוכלו לאכול שם, טעם ישראלי אותנטי. אבל לפני שאוכלים, מומלץ להסתכל. השחזור כאן מעודן ומרוסן יותר מאשר ביפו העתיקה למשל, או אפילו באולמות האבירים בעכו. אך אין ספק שהוא חלק מטרנד עולמי של רטרו ושל נוסטלגיה לימי העגלה עם הסוס.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

שחזורים מוצלחים פחות ומוצלחים יותר, יש היום כמעט בכל פינה, ורחוב השוק בכפר סבא הוא אחד הסימפטיים שבהם. אבל הרי באנו לא רק להשביע את העיניים, אלא גם את הגוף. ובמסעדת "לחם השוק", בתרגום חופשי שלי לשמה האנגלי, תוכלו לשבת מתחת לשמשיה גדולה ביום שמש חורפי על סלסלת לחניות טריות שנאפו במקום, וחמש ארוחות בוקר בשמות מגוונים כמו פופאי (שקשוקת תרד), ים תיכונית (עם חצילים וגבינות), גרנולה, בנדיקט, אמריקאית (עם תפוחי אדמה מושחמים בחמאית טימין ורוזמרים וביצי עין), ואחת בשם "בוקר טוב כפר סבא". טווח המחירים: 39-59 שקלים. האווירה, חינם.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

המקום מציע גם אופציות כמו ארוחת סלט עשיר (קיסר, סלמון טיראקי, קינואה, טונה), וטוסטים למינהם, עם מוצרלה ופלפלים קלויים, ביצה עין או גבינת פטה. כריכים גדולים וקטנים, ועוד. אבל אם אתם מזדמנים בצהריים, המסעדה החלבית צמחונית הזו תאפשר לכם לסעוד על ארוחת דגים כמו פילה סלמון, חריימה, פורל שלם א מושט שלם, וגם פאי שפרדס צמחונים עם ירקות בבישול איטי ופירה. במילים אחרות, למרות שהשם שלה מזכיר רק לחם, התפריט הוא עשיר ומגוון ביותר, כולל פסטות, לחובבי מטבח איטלקי, נולדס לחובבי המזרח הרחוק, מנה ללא גלוטן לרגישים לגלוטן, יינות ובירות וקוקטיילים. מעיון בתפריט מתקבל הרושם שהאמביציות גבוהות ואולי קצת מוגזמות. אבל הן תואמות כנראה את הציפיות של הישראלי הממוצע, שרוצה במקום אחד גם מיצים טריים וגם בקבוק קרלסברג, עם סחלב חם וגם אייס לימונענע. גם כוס יין אדום, קברנה סירה, וגם קנקן חליטת צמחים. כל אלה מצויים בתפריט שקיבלתי. ההצעה שלי, בתחום הבישולים לפחות, להתמקד יותר ולצמצם את ההיצע. מצד שני, לא לוותר בשום אופן על קינוח ה"כנאפה בשוק". הוא משתלב נפלא בסביבה. יותר מאשר הפודינג בננה והפאדג' שוקולד, למרות שזה האחרון הוא חביב הישראלים.

 

מילה על המחירים: בינוני נוטה לגבוה. כמה דוגמאות: פורל שלם עם שעועית ירוקה וקרם פרש- 98 שקלים.  מנת חריימה- 62 שקלים. ספגטי סלמון מעושן ושמנת 52 שקלים. אז כדי שלא לוותר איך בכל זאת לא לוותר על החוויה, גם כשהתקציב מצומצם? עם ביצה עלומה על לחם קלוי, סלמון מעושן ורוטב שמנת תרד ב-30 שקלים ואספרסו קצר ב-9 שקלים או קנקן חליטת צמחים ב-13.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.