פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

מרבית רשתות הקפה, המזון המהיר והמסעדות עברו באחרונה לתפריט חורף. זו ההזדמנות לפגוש מחדש את אחד המרקים האהובים ביותר בישראל: המרק הכתום. ברשת ארומה בתל אביב שמתרחבת בהתמדה ופתחה באחרונה סניף חדש, לא כשר אמנם, ברמת אביב, טעמתי בשעת בוקר שמשית בסניף הכשר ברחוב בן יהודה, מרק כתום סמיך כנדרש, מתקתק, בעל צבע עז, עם פרוסות לחם כפרי ליד, שהשאיר אותי שבעה עד כדי כך שבקושי נשאר מקום לבייגל שבא אחריו. ובכל זאת כמה נגיסות כדי לדווח לאחר מכן, שכנעו אותי שהשילוב של חביתה, בצל ירוק ופטריות על מצע של גבינת שמנת, חסה ועגבנייה, בתוך בייגל חם, בהחלט מנצח.

ארומה. מרק כתום, לחם כפרי, בייגל סלמון וקפה הפוך. תפריט חורפי מושלם

ארומה. מרק כתום, לחם כפרי, בייגל סלמון וקפה הפוך. תפריט חורפי מושלם. צילום נעמי גולן

הן המרק והן הבייגל, עולים כל אחד 26 שקלים. שילוב של מרק וחצי בייגל, עולה 36 שקלים, ואז ספק אם תרצו לקנח במשהו מתוק. ובכל זאת אני ממליצה לא לעזוב לפני שתזמינו תה ירוק עם ג'ינג'ר לימון, נענע ודבש, מומלץ תמיד להצטננויות ולערבים קרירים, 11 שקלים לקחת, 12 אם נשארים לשבת, ולידו עוגיית קינמון קטנה (4 שקלים). הרבה חידושים אין במנות החדשות הללו בתפריט העשיר של ארומה, אבל גם אין נפילות. הן מוגשות טריות וחמות ומזינות, מה עוד ניתן לבקש מארוחה ברשת מזון מהיר?

ארומה. מרק בטטה וכריך גבינה וירקות. צילום רונן מנגן

ארומה. מרק בטטה וכריך גבינה וירקות. צילום רונן מנגן

באחד מסניפי רשת קפה גרג, החלטתי לגוון, והזמנתי דווקא מרק בצל. אחרי שהתברר שגם הוא עומד בסטנדרטים של חם ומזין, שמחתי לגלות שהשף הראשי של הרשת נדב מרום, לא שומר על סודות עשייתו לעצמו ומפרסם את המתכון, כדי שנוכל להכין בבית. אולי כדי להשוות למה שהוא מצליח להגיש ברשת. אגב, גם שם יש כמובן מרק כתום, כי עם פופולאריות לא מתווכחים, וגם את המתכון הזה הוא מפרסם. רוצים לנסות אחד מהם או שניהם? הנה איך:

חומרים למרק בצל: 100 גרם חמאה. 8 כוסות של בצל פרוס דק. כף עלי טימין קצוצים דק מאוד. כוס יין לבן. 2 ליטר מים. כף אבקת מרק פרווה בטעם בקר, פלפל לבן, מלח וקומץ סוכר לאיזון חמיצות היין.

ההכנה: מחממים את החמאה עד השחמה (זהירות שלא תשחיר). מוסיפים בצל וטימין ומבשלים עד שהבצל מתרכך ומשחים. מוסיפים את היין תוך כדי ערבוב וכאשר נראה בסיר שהרוטב מתמעט, יוצקים את המים. כשהם מגיעים לרתיחה, מוסיפים את אבקת המרק.

מבשלים עשרים דקות נוספות, טועמים ומתקנים את התיבול עם התבלינים כולל קמצוץ הסוכר.

קפה גרג. מרק כתום, סלט ולחם כפרי. ויש גם מתכון

קפה גרג. מרק כתום, סלט ולחם כפרי. ויש גם מתכון

חומרים למתכון בטטה בקפה גרג: גזר אחד. חצי בצל גדול. קילו בטטות מקולפות. 100 מ"ל שמנת מתוקה. כף אבקת מרק פרווה בטעם עוף. מלח ופלפל לבן טחון.

ההכנה: חותכים את כל הירקות לקוביות ומכסים אותם במים (המים צריכים להיות בגובה של כמה סנטימטרים מעל הירקות).

מבשלים כשעה או עד שהירקות רכים לחלוטין ואז מוסיפים את השמנת והתבלינים.

טוחנים את המרק בבלנדר ידני וטועמים כדי לתקן תיבול. אם המרק סמיך מדי אפשר להוסיף קצת מים ואם הוא מימי מדי מבשלים עוד קצת עד הסמיכות המבוקשת.

לתקן סמיכות עם מים או צמצום במקרה הצורך.

אחרונות חביבות, לבשלני המרקים החורפיים בבית שרוצים לשדרג את התוצאות שלהם – תערובות המרקים של "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית (13 שקלים ל-100 גרם). מדובר ב-4 תערובות חדשות:

חוות דרך התבלינים. תערובות חדשות לשדרוג מרקים חורפיים. צילום הדס ניצן

חוות דרך התבלינים. תערובות חדשות לשדרוג מרקים חורפיים. צילום הדס ניצן

למרק מינסטרונה – תערובת שיש בה עגבניות יבשות, חומוס קלוי טחון, פפריקה, פלפל שחור, פטרוזיליה, בצל, סלרי, גזר, גמבה ואפילו קצת פתיתים.

למרק קוסקוס – תערובת המכילה חומוס קלוי וטחון, עדשים, פלפל שחור, חוויאג', בצל, גזר, שבבי תפוח אדמה, סלרי, גמבה ועוד. החברה מציעה לערבב 100 גרם מהתערובת הזו עם 4 ליטר מים, שיש בהם קוביות דלעת וגזר.

למרק עדשים – תערובת המכילה עדשים כתומות, ירוקות ושחורות, בצל מטוגן, בצל סגול, כורכום, כמון, מוסקט ועוד. להכנת המרק מכסים את התערובת הזו במים ומבשלים עד שהנוזל מסמיך.

למרק ירקות שורש – לקט של סלרי, בטטה, תפוח אדמה, פטריות, גזר, בצל ושום מיובשים. מוסיפים את הלקט לסיר המרק שמצריך שדרוג.

לעוד פרטים: http://www.derech-hatavlinim.co.il/.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.