פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

את האתגר של מהפיכת החמישה שקלים שחולל אבי וייס ברשת קופיקס וסחף אחריו את כל הארץ, מרים בימים אלה אילן ניב מבית "בא בריא" לכיוון הכי מתאים לעונת החורף והתחדשות הגשמים: מרק. אמנם לא בחמישה אלא בעשרה שקלים, אבל תודו שגם זה זול מכל מה שידענו עד כה. המותג "באבריא" (www.babari.co.il) – שמנגיש לקהל הישראלי אוכל ממרכיבים טבעיים בלבד, בלי חומרים משמרים ואפילו בלי אבקת המרק הנצחית, מציע עכשיו גם מרקים וסלטים לפי הקונספט הזה. הסלטים הם גזר מרוקאי עם טחינת כורכום, סלק צלוי על מצע בורגול, חציל מאודה על מצע מסבחה ופלפלים קלויים עם שעועית ולימון כבוש. המרקים מכילים שעועית, או עדשים, ירקות או גריסים ויש עוד. עשרה שקלים כבר אמרתי?

מרק שלושה מיני עדשים של "ברבריא". צילום בלה

מרק שלושה מיני עדשים של "ברבריא". צילום בלה

כדי להוכיח שאין שום סוד קולינארי אלא פשוט שחזור של הגישה הטבעית והבריאה לבישול של אימותינו וסבתותינו שקדמה לעידן המיקרו והתוספים המלאכותיים, חושף אילן ניב מתכון של אחד המרקים הכי מוצלחים שלו, שגם ניסיתי בבית והוא משביע כמו ארוחה שלמה, וטעים כמו שהוא בריא. הסוד: שלושה סוגי עדשים.

וכך עושים:

כוס עדשים ירוקים. כוס עדשים שחורים. כוס עדשים כתומים. בצל גדול. 3 גבעולי סלרי אמריקאי. 4 שיני שום כתושות. 4 כפות שמן זית לטיגון. 6.5 כוסות מים. קורט מלח. קורט פלפל שחור. רבע כפית כמון. כף כוסברה קצוצה. כף פטרוזיליה קצוצה. מיץ מרבע לימון.

 

ההכנה:

מטגנים בשמן כחמש דקות את הסלרי. מוסיפים את המים, עדשים שטופים ותבלינים ומביאים לרתיחה.

 

ממשיכים לבשל על אש נמוכה כ-40 דקות. מדי פעם מסירים בכף את הקצף העולה על המרק.

 

מטגנים במחבת את השום עם מעט שמן זית עד להזהבה ומוסיפים למרק.

 

מוסיפים את עשבי התיבול והלימון.

 

הערה: אם המרק יוצא סמיך מידי, ניתן להוסיף לו תוך כדי בישול עוד כוס מים.

 

ושנהייה בריאים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.