פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

שתי אופציות אטרקטיביות חדשות, לימי שישי בחורף, שהם קצרים מאוד עבור שומרי שבת, מזמנת תל אביב בשבועות האחרונים. האחת מדרבנת אותנו לצאת מהבית, לשטוף עיניים בים המשתרע ממול, לפסוע על אדני העץ של הרכבת התורכית באתר "התחנה" המשוחזר והיפהפה, ןלסעוד צהריים במבנה העתיק שבו שוכנת מסעדת רג'ינה הכשרה. השניה מדרבנת אותנו להישאר בבית, לפחות לשעה שבה יגיע לפתחנו שליח עם סיר מהביל של חמין יהודי-פולני כהלכתו, שקשה מאוד להתאפק עד שבת בצהריים כדי לטעום ממנו, ממסעדת סנדר ברחוב לוינסקי.

רג'ינה בשישי בצהריים. תבשילים ממזרח אירופה ועד צפון אפריקה. צילום נעמי גולן

רג'ינה בשישי בצהריים. תבשילים ממזרח אירופה ועד צפון אפריקה. צילום נעמי גולן

שתי המסעדות כשרות, שתיהן מרגשות בנוסטלגיה הקולינארית והעדתית של בית אבא ואימא ובגעגועים אל הסירים של סבתא. במקום לבחור בין השתיים, אפשר גם וגם: ב-11:30 להתייצב ברג'ינה, ובשובנו הביתה, לקבל בשמחה את פני הטשולנט של סנדר. רעיון נוסף: ברג'ינה מתייצבים בימי שישי שטופי שמש, כמו זה של השבוע שעבר, ומסנדר מזמינים הביתה, בימי שישי מעוננים וחורפיים יותר. עד כאן תקציר החדשות. ועכשיו החדשות בהרחבה.

סנדר. סירי החמין הנשלחים לבתי לקוחות. צילום מיטל סלמון

סנדר. סירי החמין הנשלחים לבתי לקוחות. צילום מיטל סלמון

רג'ינה מיוחדת לא רק במיקום התיירותי המיוחד, בין קרונות רכבת מנדטוריים משוחזרים, עצי ענק עתיקים, בוטיקים, חנויות ומסעדות, אלא גם בעובדה שהיא הכשרה היחידה באתר, ושהתפריט שלה מורכב מאכלי עדות אשכנזיות ומזרחיות, שמנצח עליהם שף ערבי מיפו, הבקיא בהלכות כשרות יותר מהרבה יהודים. בקיץ נערכו במקום קבלות שבת, מספרת ציפי, בעלת המקום, אישה דקיקה בעלת יופי אקזוטי הנראית כמו אחותם של שני בניה, שגם הם עוזרים בעסק המשפחתי, ולפני כחודש, כשימי השישי קצרים והשבת נכנסת מוקדם – הוחלט להציע מזנון במחיר קבוע של שמונים ושבעה שקלים לא כולל שתיה, בסגנון אכול ככול יכולתך, משעה 11:30 ועד השעה 14:00.

רג'ינה. חציל קלוי וגרגירי רימון. כרוכית בורקס במילוי בשר. ירקות מאודים. צילום נעמי גולן

חציל קלוי וגרגירי רימון. כרוכית בורקס במילוי בשר. ירקות מאודים. צילום נעמי גולן

יש מנות ראשונות קרות, כמו כבד קצוץ מתוק, בורקס במילוי בשר קצוץ, אנטיפסטי וסלטי ירקות. יש מרקים, למשל מרק עוף עם כיסונים (קרפלך), יש מנות עיקריות כמו חמין, מקלובה (כולל מקלובה צמחונית), מוסקה, אושפלו, גולש וקציצות דג. יש קינוחים, כמו עוגת שטרודל תפוחים חמה, קוביות חלבה ותמרים, ובתשלום נוסף אפשר לסיים עם כוס תה ונענע. הבעיה היחידה, אם זו בשבילכם בעיה, זה שאולי לא יישאר מקום לארוחת ליל שישי, שצריך לקיים שעות ספורות לאחר מכן. נו, שאלה יהיו הבעיות היחידות שלנו. לפרטים נוספים כדאי להיכנס לכתובת www.reginarest.co.il.

רג'ינה. צמחיה ואווירה ביום שישי שטוף שמש

רג'ינה. צמחיה ואווירה ביום שישי שטוף שמש

ועכשיו לקצה השני של תל-אביב, לרחוב לוינסקי 54, שם שוכנת מסעדת סנדר, בעלת המראה הצנוע, האותנטי, המזכיר כל כך את תל אביב הקטנה של שנות ראשית המדינה. שלושה דורות מתפעלים אותה ברציפות. הסב שפתח ב-1948, הבן הממשיך, והיום גם הנכדה. זה המקום לטעום את כל התבשילים של המטבח האשכנזי היהודי, כולל רגל קרושה, כבד קצוץ בבצל מטוגן, קרפלך, דגים מלוחים לסוגיהם, געפילטע פיש המתחרה בקציצות הדגים של סבתא, וגולת הכותרת, החמין. החידוש עליו הוחלט שם באחרונה הוא לשנע בימי שישי סיר נירוסטה (כלול בהזמנה) מלא וגדוש עד המכסה בשלושה סוגים של שעועית, בשר בקר נימוח, ביצים ותפוחי אדמה חומים, קישקע עבה תוצרת בית, והטעם הקטיפתי המתובל, שלא השתנה בשישה העשורים שהמסעדה הזו קיימת, ואולי גם באלף השנים של הקיום היהודי במזרח אירופה עד שנגדע בשואה. נכון שכמעט לכל משפחה יש מתכון וסודות להכנת חמין של שבת הכי חום או הכי טעים בעולם, אבל מה רע שמגיע הביתה חמין מוכן שאפשר לטעום כבר ביום שישי? בסנדר הצטיידו לקראת הפרויקט החדש בסירים בשישה גדלים: סיר קטן למנה אישית (89 שקלים), סיר למנה זוגית (169 שקלים), למנה מרובעת (249 שקלים), למנה מחומשת (329 שקלים), וסיר ענק לעד שבעה סועדים (469 שקלים). המחירים לא כוללים דמי משלוח. וכאמור מומלץ ורצוי להזמין כבר ביום חמישי: 03-5371872.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.