פורסם by & קטגוריה בית, כלי בית, עיצוב, ריהוט.

כשמתרגלים לרשת קניות ותיקה הרגליים או המכונית נושאים אותנו אליה, במיוחד לסניף הקרוב לביתנו, כמו מאליהם. כמעט בלי להיות מודעים לגמרי לשאלה מדוע דווקא שם. למה לא ברשת אחרת. אבל מדי פעם מתנפץ ההרגל אל גלי שינוי מפתיעים, וזו השעה לבדוק לא רק "מי הזיז את הרשת שלי", אלא גם למה זה קרה. בדרך כלל יש אחת עד חמש סיבות: בעלים חדשים, מיתוג חדש, ארגון חדשני של הסחורה, תוספת מוצרים ומחלקות, פתיחת חנות דגל. במקרה של מה שהייתה פעם רשת עדן טבע מרקט – כל הסיבות תופסות א. יש לה לוגו ושם חדשים: "עדן טבע". ב. היא נרכשה על ידי בעלים חדשים – קבוצת טיב טעם. ג. היא פתחה שני סניפים חדשים במתחם סטאר סנטר באשדוד ובקניון G בכפר סבא. ד. היא הוסיפה ירקות ופירות אורגניים, ועוד מאות רבות מוצרים, חלקם יבוא, לתוספים ותכשירי הבריאות, הקוסמטיקה והטיפוח הקיימים. ה. היא ארגנה מחדש את כל המלאי בארונות ודוכנים. התוספים למשל מחולקים לפי חומרי הגלם שהם מכילים, ומעל כל מדף יש הסברים קצרים ובהירים של ייעודם והשפעתם.

עדן טבע. סניף חדש בקונספט חדש. קניון G בכפר סבא. צילום אלעד גוטמן

עדן טבע. סניף חדש בקונספט חדש. קניון G בכפר סבא. צילום אלעד גוטמן

ויטמינים, תוספים וקוסמטיקה הם עדיין הליבה של הרשת ועם התחדשותה עברו לחזית כל סניף. אבל יש בה עכשיו גם מוצרים ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, מזון יבש, מצונן וקפוא, דגים טריים, מאפים, פירות יבשים, קטניות, תבלינים וצמחי מרפא, חומרי ניקוי אקולוגיים וטואלטיקה טבעית ובשר של בקר ועופות שגודלו ללא ויטמינים וללא הורמונים. בסניפים החדשים פזורים יועצי בריאות ונטורופתיה מקצועיים הנותנים הנחיות חינם לפונים אליהם.

שימו לב: אין כשרות כוללת לעדן טבע, ולכן צריך לבדוק את כשרותו של כל מוצר.

רהיטי דורון. מחדרי ילדים לכל חדרי הבית כולל מיטות כפולות. צילום אלעד גוטמן

רהיטי דורון. מחדרי ילדים לכל חדרי הבית כולל מיטות כפולות. צילום אלעד גוטמן

גם רשת רהיטי דורון היא לא פנים חדשות בארץ (קיימת מאז 1949). ההתייחסות המחודשת אליה באה בעקבות סניף דגל ראשון שנפתח לא מכבר במתחם העיצוב ברחוב הלח"י בבני ברק והעובדה שיצרנית חדרי הילדים הוותיקה מציעה השנה לראשונה גם מיטות זוגיות למבוגרים בגודל 190 על 140 ס"מ, ובמחיר של אלף עד 1200, לא כולל מזרנים.

גם בסניף הדגל של רהיטי דורון בולט העיצוב החדש בחלל פתוח המחולק על ידי מחיצות לשלושה חללי משנה, ובולט הקיר האינטראקטיבי המאפשר לילדים הנכנסים לחנות לשבת, לשחק ולהשתעשע בפינות מחבוא.

הום סנטר. נפלאות הלמינציה. אלה לא אבנים, זה חיפוי סינטטי

הום סנטר. נפלאות הלמינציה. אלה לא אבנים, זה חיפוי סינטטי

הום סנטר היא ודאי לא שם חדש בתחום הקמעונאות. זו רשת המפורסמת גם במחירים שפויים לכלי בית ומכשירי עבודה, וכל מה שנדרש לשיפוץ הבית בשיטת "עשה זאת בעצמך". באחרונה נוספו בהום סנטר מוצרים חדשים ומחלקות חדשות. הבולטים שבהם: אריחי קרמיקה מיובאים מספרד של המותג הספרדי Argenta בסגנון כפרי ובמראה רטרו מעורר געגועים וחיפויי קיר דמויי אבן,

הום סנטר. זה לא פסיפס. זו למינציה

הום סנטר. זה לא פסיפס. זו למינציה

על החיפויים חייבים לומר שאפילו ממרחק חצי מטר, מוכנים להישבע שהם הדבר האמתי ולא חיקוי בקרמיקה. כך גם בריצוף: הוא עשוי גרניט פורצלן אבל נראה כמו פרקט.

החידוש השני קשור לטפטים, מדבקות, ציורי קיר והדפסות קנבס. מדפסת חדשנית הממוקמת בסניף מאפשרת להזמין טפט או תמונה לפי הטעם האישי, כולל לפי ציור או תמונה שמביאים מהבית או מתוך המאגר האינטרנטי באתר של הרשת (HOME-PRINT.CO.IL) שאפשר לדפדף בו חינם ולהזמין טלפונית או דרך האתר. לחדרי ילדים למשל, אפשר לשלוח צילום שצילמתם בעצמכם, ולקבל אותו מודפס על קנבס וממוסגר, שגם יישלח לכתובתכם או שתגיעו לאסוף אותו בסניפי רעננה, בני ברק וראשון-לציון. המחיר: החל מ-22 שקלים למטר מרובע בגליל של 5 מ"ר טפט, או 60 שקלים לתמונת קנבס בגודל 30 על 20 ס"מ לא כולל מסגרת.

הום סנטר. פרקט דמוי עץ

הום סנטר. פרקט דמוי עץ

החידוש השלישי קשור לרצפות פרקט. בעבר הן היו נחלת העשירון העליון. מהפכת הלמינציה הנגישה אותם לכל בית בישראל. בהום סנטר הם נמכרים בכ-40 שקלים למטר, ויש 18 דגמים לבחור מתוכם, ביניהם כאלה הנראים ממש כמו עץ טבעי ואחרים הנראים כמו חלוקי נחל. מצמידים אותם בלחיצה, ללא צורך בדבק. פרקט למינציה נחשב עמיד ללכלוך וחיכוך, לא קולט כתמים ולא נשרט. הוא עשוי מחומר סינתטי הכולל שבבי עץ שעברו תהליך גריסה והדבקה מחדש.

במחלקת האמבטיות, ראיתי קולקציית ארונות ושידות חדשים מבית המותג "TOP BATH", בשלושה סגנונות: כפרי, מודרני ואיטלקי. בכפרי יש שימוש רב בעץ טבעי. המודרני מאופיין בזכוכית וניקל עם טכנולוגיות חדישות כמו פתיחת מגירות בלחיצה ולא באמצעות ידיות. האיטלקי כולל דלתות ומגירות עם מגרעת תחתונה, קווים פשוטים, וכיור חרס לבן.

הום סנטר. שידות אמבט צבעוניות

הום סנטר. שידות אמבט צבעוניות

חברת פוליבה מרמלה, הייתה עד לאחרונה סודם של מאפיות, קונדיטורים ושפים. באחרונה "יצאה מהארון" של השמרים, משפרי האפייה, הסירופים, הממרחים והרטבים, לכיוון של הציבור הרחב, באמצעות חנות דגל ראשונה ברחוב סחרוב בראשון לציון. לא משנה איזו מחמש הסיבות שהזכרתי בפתיח הניעה את המהלך. מה שחשוב זה שעכשיו כולם, לא רק מאסטר שפים, יכולים להתנסות בחומרי גלם מקצועיים המיוצרים במעבדות הפיתוח של חברת הענק הזו, 34,000 מטרים רבועים של אולמות ייצור, בתי זיכוך, מחסנים, משרדי הפצה ארציים וכאמור מעבדות.

פוליבה. הסניף הראשון. 1500 כלים, תבניות וחומרי גלם הדרושים לאפייה

פוליבה. החנות הקמעונאית הראשונה. 1500 כלים, תבניות וחומרי גלם הדרושים לאפייה

בחנות החדשה יש 240 מטרים רבועים של כל כלי, חומר גלם, תוסף או תערובת שהם רלוונטיים לאפייה. ממש ציוד מלא. 1500 מוצרים מרוכזים במקום אחד, מתבניות בכל צורה וסוג, מריבת חלב עד שוקולד צ'יפס, מרוטב מייפל ועד מלח (כן, גם מלח נדרש במאפים), משמנים ועד קמח קוקוס, אפילו חומרים שלא ידענו שאנחנו צריכים ולא ידענו לשאול עליהם. כולם בעלי כשרות מהודרת והכי חשוב – מתומחרים במחירים סיטונאיים כי מדובר במכירה מהיצרן לצרכן ללא עלויות ופערי תיווך.

 

והנה שתי סיבות להגיע לחנות "שבירו חולון" שגם היא שם ותיק מאוד בתחום הזכוכית. הבעלים, יאיר שבירו הציג בפנינו את החידוש הטכנולוגי של זכוכית המתחלפת בלחיצת כפתור משקופה לאטומה (הסוד הוא ביריעת פי. וי. סי. ששתול בה נוזל קריסטל וחיבור למתח חשמל נמוך מאוד באמצעות כפתור או שלט רחוק). ניתן להדביק את היריעה הזו לכל חלון, מקלחון או מעקה. והמעקה מביא אותי לחידוש השני המכונה "זכוכית שלא נגמרת". מדובר ביחידת זכוכית ענקית, עד 12 מטרים, המיובאת מחו"ל ונחשבת לבשורה אדריכלית. ניתן להכין ממנה למשל גדר המקיפה בריכה או גינה, שהודות לשקיפות, לא מפריעה לראות את הנוף שמאחוריה. בתחתית זכוכית הענק יש מערכת נורות לד המאירות אותה ויוצרות אווירה מיוחדת במינה. הלדים יכולים גם להחליף צבעים באמצעות טלפון חכם או שלט.

שבירו חולון. מעקה מיחידת זכוכית ענקית אחת

שבירו חולון. מעקה מיחידת זכוכית ענקית אחת

הסוד של מעקה שלם מזכוכית שלא מועד להישבר או להיסדק הוא חידוש טכנולוגי: זכוכית קריסטלית מחוסמת בעובי של 12 מ"מ היכולה לשאת משקל של עד 100 ק"ג.

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.