פורסם by & קטגוריה ילדים, צעצועים.

תעשיית הצעצועים מסתערת בימים אלה בתנועת מלקחיים דו ראשית על תקציב "דמי חנוכה" של חג המתנות המסורתי: זרוע אחת פונה לאחור, אל אמצע המאה שעברה עם בובות המזכירות את צילי וגילי ("בובות שתיים בובותיים"), של ביאליק, זהבה ("עייפה בובה זהבה") ואלישבע ("אלישבע מה נחמדת") של מרים ילן שטקליס, ומשחקי קופסה ("חבילה הגיעה" של אפרים קישון), בטרנד רטרו נוסטלגי הנובע אולי משובע מסוים מברבי והבראציות, אנה ואלזה. הזרוע השנייה פונה קדימה אל "הכוח מתעורר", דארת וידר ויודה, במקביל להשקת הסרט החדש של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר",

ילדים צעצועים בובות בסגנון ימים עברו בתערוכת טוי טיים

בובות בסגנון ימים עברו בתערוכת טוי טיים

בתערוכת הצעצועים הגדולה ToyTime, שהתקיימה בתחילת נובמבר בהפקת מרכז הירידים תל אביב בביתן 2 המחודש המיועד לרכז את כל התערוכות הבינלאומיות הגדולות, הציגה חברת אילנית קופסאות לגו בנושאי מלחמת הכוכבים, בובות פרווה בדמותם של דארת ויידר ויודה וערכת הרכבה מקרטון מעולם מלחמת הכוכבים. ל-PPI WORLDWIDE יש 40 בובות אוסף מתוך הסרט (לוק, האן, ליה ושות'), בשיתוף עם חברת פלפוט (מעטפות שבכל אחת 2 בובות ופתק ב-9 שקלים).

מלחמת הכוכבים על תחתוני דלתא

מלחמת הכוכבים על תחתוני דלתא

מאחר שהשיגעון  סוחף אפילו מבוגרים, פוקס משיקה חולצות טי לא רק לילדים, אלא גם לגברים עם דמויות מהסרט, דלתא משיקה תחתוני בוקסר לגברים עם מלחמת הכוכבים, והרשתות כיתן וגולף מציעות מצעי כותנה ופיג'מות לילדים ונוער עם דמויות הסרט שחברת דיסני והבמאי הנודע, ג'יי.ג'יי.אברהמס, לוקחים שוב באמצעותו את הצופים אל עלילות הגלקסיה הרחוקה.

בובת יודה ממלחמת הכוכבים. חברת אילנית

בובת יודה ממלחמת הכוכבים. חברת אילנית

 

סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" מככבת בגלקסיה שלנו כבר 37 שנים (משנת 1977), כשהבכורה של הפרק החדש שלה מתוכננת ל–17 בדצמבר. הדבר מסביר כנראה את ההתעניינות המשותפת לסבים, אבות ונכדים. את התחפושות שיככבו בפורים השנה עם מסכות וכלי נשק של דמויות הסדרה, כמובן גם הם של דיסני, שתעשיית המוצרים הנלווים שלה סביב הסרט, שוברת שיאים.

תיק רחצה ובושם. דיסני

תיק רחצה ובושם. דיסני

יש גם כובעים (של ASOS), מוצרי בישום, בובות של גטר קונסיומר, מכוניות "הוט ווילס", רובוטים ענקיים מתנפחים המופעלים בשלט רחוק של Bladez מבית סטופר ואפילו צעצועים לחיות מחמד (!) כמו כדור משחק לחתולים בצורת הרובוט BB-8 .

 דארת ויוידר של גטר קונסיומר

דארת וידר של גטר קונסיומר

מרוויחות גדולות נוספות בגזרה הזו לצד דיסני הן הסברו ולגו. דודי קרמר, יבואן בשמי "מלחמת הכוכבים" לישראל, מספר שבארצות הברית, "בכניסה לחנויות טויס אר אס ודיסני בכיכר טיימס בניו יורק, המתינו באחרונה מאות בני נוער במשך שעות כדי להיות הראשונים שקונים את הבושם החדש ואת חרבות האור, המסכות של צ'ובקה, הבובות האינטראקטיביות של יודה שמגיבות לפקודות קוליות, הספרים והבגדים הממותגים. כמה מהפריטים המבוקשים האלה, ובמיוחד הבשמים של הסרט, אזלו תוך זמן קצר והיצרנית נדרשה לחדש את המלאי".

מלחמת הכוכבים של לגו

מלחמת הכוכבים של לגו

האנליסט טים נולן מחברת מקווארי סקוריטיס מעריך שהמכירות העולמיות של צעצועים ומוצרים נלווים לסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" צפויות להסתכם ב-5 מיליארד דולר בשנה הקרובה. הוא מוסיף שלפי ההערכות ההכנסות ממכירת מוצרים המבוססים על הסדרה מאז צאת הסרט הראשון בשנת 1977 הסתכמו ביותר מ-20 מיליארד דולר.

תיק של קלגב עם איור של דארת ווידר

תיק של קלגב עם איור של דארת ווידר

גם חברות ישראליות מקומיות מצטרפות לחגיגה, כך למשל יצרה חברת "קל גב" תיק גב עם מוטיב מלחמת הכוכבים ופלפוט יצרה אוסף של 60 דמויות מוקטנות של "הכוח המתעורר". וברשת הצעצועים עידן 2000 יש פאזל של מלחמת הכוכבים עם 150 חלקים לגילאי 7 ומעלה.

אבל העתידנות בתחום הצעצועים לא מסתכמת בסדרת הקולנוע המיתולוגית של מלחמת הכוכבים, בתערוכת TOYTIME נראו בלונים מוארים בטכנולוגיית לד ורובוטים מתנפחים

מופעלים בשלט רחוק, של חברת סטופר. חברת "צעצועי ענבר" מציעה לראשונה בארץ רחפן שלט עם מצלמה נשלפת ומסוק ריגול זעיר, ולחברת "סימפלי ביבו" יש שלושה חידושים אינטראקטיביים: דובון שיודע לשלוח ולקבל הודעות קוליות מכל המכשירים החדשים באמצעות אפליקציה חינמית, לוח תלת ממד ליצירה בחרוזים צבעוניים שניתן לראות דרך משקפי תלת ממד או באמצעות טלפונים חכמים ו"ספינז", שהיא רצועה זוהרת שבעזרת תנועות סיבוב מהירות יוצר צורות מדהימות של אבק כוכבים, אסטרואיד ועוד.

 תיק רחצה ובושם. דיסני

קאזולו. המצאה של הראש הישראלי. משחק אקשן וירטואלי ופיזי חדש

החדשנות של קאזולו (Kazooloo) שמשווקת סקאל טויס, היא פרי הראש היהודי והגניוס הישראלי. מדובר בלוח משחק ראשון מסוגו, הדורש התמשקות לאפליקציית מובייל המשגרת דמויות תלת ממדיות אל סביבת המציאות של השחקן. הצעצוע החכם הזה משלב בין רכיב פיזי (לוח משחק) לבין העולם הווירטואלי. אבל מבחינת עולם התוכן, אין כאן בשורה גדולה. קאזולו הוא עוד משחק אקשן מלחמתי שבו שחקן נלחם בדרקונים ומפלצות ומנהל קרב יריות תוך כדי תנועה מתמדת במרחב. לפחות, בניגוד למשחקי טכנולוגיה מתקדמת אחרים, שאינם מצריכים דבר מלבד ישיבה ולחיצה על הכפתור, כאן יש גם אקשן פיזי.

חבילה הגיעה. משחקי יצירה

חבילה הגיעה. משחקי יצירה

ומה מזומן בחנוכה לנרתעים מתעצומות הטכנולוגיה והמדע הבדיוני, והם מלאי געגועים לעבר? משחק הקופסה של חברת משחקי יצירה, "חבילה הגיעה" של אפרים קישון, מיתולוגיה מקומית, שזכה למראה מחודש ומעודכן ולמי ששכח, עוסק בתלאות סבך הבירוקרטיה הישראלית בדרך לחילוץ חבילה שמגיעה מחו"ל. המשחק נוצר בשנות ה-60 והוא רלוונטי לגמרי גם היום. ההומור של קישון מחייב את משתתפי המשחק להציג תעודת יושר מהמשטרה, תעודת זהות, צילום אישי, פנקס מילואים, תעודת לידה, אפילו אישור חיסון נגד כלבת עד שמקבלים ליד את החבילה הנכספת.

 ערכת גיהוץ מבית טלבר פופ

ערכת גיהוץ מבית טלבר פופ

נוסטלגיה מסוג אחר מעוררת ערכת "הגיהוץ שלי, של חברת COOL מבית טלבר פופ. יש ילדים שלא ראו נדמה לי מעולם מבוגר מגהץ. הערכה מאפשרת להסביר להם במה מדובר. לאותה חברה יש גם ערכת "מכונת הכביסה שלי", עם מכונת כביסה, סלסלה, ואריזה לאבקת כביסה.

בין הגרסאות החדשות למשחקים קלאסיים, אזכיר גם את קופסת "בורג ארכימדס" של "משחקי יצירה", המאפשרת לבנות משאבה למחזור מים באמצעות המצאה עתיקת ימים. הילדים לומדים כיצד המים עוברים דרך משאבת הבורג מקצה אחד אל הקצה השני בסיבוב פשוט ובשימוש מזערי באנרגיה.

משחקי יצירה

משחקי יצירה

זוכרים את קוביות ההרכבה של "מגה בלוקס"? חברת אלפיט טויס משיקה אותן מחדש, בגדלים מותאמים לתרגול מוטוריקה עדינה החל מגיל שנה.

יש גם נוסטלגיות קצרות מועד, שלא הולכות עשורים רבים לאחור, אלא מאזכרות דמויות שאהבנו והן עדיין אהובות. למשל "סמי הכבאי" שחברת "הנסיך הקטן" מייבאת, בסדרה הכוללת משאית כיבוי, ואין ויכוח על כך שכבאים הם בעלי מקצוע שאפילו אבותינו וסבינו חלמו להיות "כשיהיו גדולים". ל"סמי הכבאי" גרסת חנוכה תשע"ו יש אופני ג'ט סקי חדש, עם אורות מהבהבים, סירת חילוץ ימי נפטון ומטוס חילוץ אלקטרוני. חידושים נוספים של "הנסיך הקטן": תיק מיניונים הכולל בתוכו גיטרה ומפוחית. תיק "הפוני הקטן שלי" מעוצב בדמותה של סוסת פוני ורודה ובתוכו ערכה לעיצוב שער ותיק פרוזן בצורת פתית שלג מחליף צבעים.

תיק הפוני הורוד עם ערכת תספורת. חברת הנסיך הקטן

תיק הפוני הורוד עם ערכת תספורת. חברת הנסיך הקטן

גם דורה היא סוג של נוסטלגיה וחברת ספרק טויס משווקת בובת דורה שרה ומדברת עברית. אחד היתרונות הגדולים של טרנד משחקי העבר הוא מחירם הנוח. כך ברשת עידן 2000 ניתן להשיג מארז חדש של שודדי ים בכעשרים שקלים, ומשחק שההורים גדלו עליו, "ג'ולי הפינגווין" (פינגווינים עולים לראש מגדל ומתגלשים), בכ-50 שקלים.

דורה עדיין כאן

דורה. ספרק טויס

זוכרים את תומס הקטר של חברת MATTEL? – זוהי סדרת אנימציה בריטית המבוססת על ספרי "סדרת הרכבות" הקיימים כבר 100 שנה. סקאל טויס מייבאת את דמויות הסדרה כולל מסלולים להסעת הקטר.

 

 

 

 

 

 

 

.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.