פורסם by & קטגוריה הורים, חגים, ילדים.

משנכנס כסלו מתחילים לחסוך לכרטיסים על מופעי חנוכה, ויש בהחלט סיבה טובה לחסוך: כמו בכל שנה המחירים גבוהים. מה שמנחם זה שגם כן כמו בכל שנה, אפשר למצוא אלטרנטיבות זולות יותר, כמו למשל סיור בפארק נאות קדומים הנקרא "בעקבות האור", או מבצעי הוזלה ברשתות שיווק ובוועדי עובדים. לכן כדאי לברר ולהתארגן כמה שבועות לפני החג.

נאות קדומים. צילום איתי בלסון

הזכרתי את נאות קדומים, אז מחיר הכניסה מגיל 4 הוא 40 שקלים, תמורתם משתתפים בהפקת שמן בבית בד עתיק, התנסות בזריעת גרעיני חיטה, תלבושות חשמונאים ויוונים לילדים כדי לצלם אותם למזכרת, כתב חידה במערה חשוכה והצגה בשם "אורה בעקבות האור", על נערה אמיצה היוצאת בשליחותו של יהודה המכבי לחפש שמן זית כדי להאיר את מנורת המקדש. לפרטים נוספים: 08-9770770.

תיאטרון אורנה פורת "עלי בבא וארבעים השודדים"

מסורת חנוכה נוספת, הנמשכת כבר 11 שנים, הוא פסטיבל הצגות הילדים של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. 23 הצגות ב 5 ימים מגיל שנה עד 12 שיועלו במוזיאון תל אביב לאומנות, כולל שתי בכורות: "עלי באבא וארבעים השודדים", לגילאי 12-6, ו-"פלפלים" עם שני שחקנים-זמרים ופסנתרן שיגישו שירי ילדות קלאסיים שגם ההורים גדלו עליהם, כשכל הצופים משתתפים בשירה, לגילאי 5-9 בין
בין ההצגות הוותיקות שניתן יהיה לראות בפסטיבל: רובין הוד, שועלון מחפש חברים, אי המטמון, טרופותי, זהבה ושלושת הדובים, מולאן, מחסן השטוזים של דתיה ועוד. מחיר כרטיס נע בין 45 ל-90 שקלים אבל יש מחירים זולים יותר לוועדי עובדי ולקבוצות, כך ששווה לארגן חברים וילדים לקנייה משותפת ומוקדמת בטלפון: 03-5111444 שלוחה 9 או באתר התיאטרון.
מומלצת במיוחד ההצגה הוויזואלית ללא מילים הנקראת "בלונים", לגילאי שנה עד שנתיים וחצי, המשלבת אנימציה, בובות, צלליות, מוסיקה, וידאו-ארט, תנועה והרבה מאוד בלונים.

שולי רנד יצר מחזמר בשם "בעקבות הלב" שהוא עיבוד תיאטרלי לספרו של אדמונדו ד'אמיצ'יס "הלב" וגם מככב בו, לצד ישי לפידות ומאיר סוויסה. מדובר בהצגה לכל המשפחה ולילדים מגיל 4 עד 10. המחיר הרגיל הוא 129 שקלים לכרטיס, אבל יש הוזלות במכירה מוקדמת וגם הנחות לוועדים, לכן כדאי לברר מספיק זמן מראש.

"הקוסם מארץ עוץ". צילום כפיר בולוטין

רינת גבאי מככבת בגרסה מוסיקלית מחודשת לסיפור המוכר "הקוסם מארץ עוץ", על דורותי וכלבה טוטו הנסחפת ברוח סערה לארץ עוץ ועורכת שם מסע ע הדחליל, איש הפח, האריה הפחדן והמכשף. יש גם רקדנים ואקרובטים וטווח מחירים מדהים בגיוונו: בין 149 מחיר רגיל עד 49 שקלים לכרטיס בכרטיסי אשראי למיניהם או בקניה בחצי חינם ב-200 שקלים. אז גם במקרה הזה כדאי לברר ולהתארגן הרבה לפני חנוכה.

"שובם של המכבים"

מי שמחפש הצגה שעלילתה קשורה לחג, ימצא זאת ב"שובם של המכבים", מחזמר בכיכובו של עוז זהבי (יהודה המכבי), רוני דלומי, חן אמסלם, רקדנים, אקרובטים ועוד. גם כאן טווח המחירים מגוון להפתיע, מתחיל ב-149 שקלים ויורד דרך כרטיסי אשאי ועד 25 (בעמותת חבר). להזמין מראש כבר אמרתי?

"עולם האגדות?

ואם גם ההוזלות האלה יקרות מדי עבורכם, ברשת "רמי לוי שיווק השקמה" ניתן לקנות כרטיסים למחזמר "עולם האגדות" בכ-20 שקלים בהשתתפות הזמר קובי פרץ, הזמרת מיקי, קופיקו, לנור אברג'יל ואחרים. רכישת הכרטיסים לא מותנית ברכישה בסניפי הרשת.

"קסם של משחק"

ועוד מחזמר שיעלה בחנוכה, שכן בלי שירים וריקודים לא ניתן כנראה למשוך ילדים והורים בימינו, הוא "קסם של משחק", עם אורנה ומשה דץ כהורים הנכנסים לחנות כדי לקנות לבנם מתנה לחג וזוכים לראות צעצועים ודמויות שונות, הקמים לתחייה. 99 שקלים במכירה מוקדמת. 149 שקלים מחיר מלא. 45 שקלים לעובדי רשויות וחברי מועדונים שונים. לבירור: *8578
תושבי רחובות ואורחיהם יכולים לצפות במחזמר לכל המשפחה "משחקי הקסם" בהיכל התרבות של העיר, שגם בו מופיעים דמויות של סיפורי ילדים, כמו פיטר פן וסינדרלה, רובין הוד ושלגייה, אנה ואלזה ואחרים. 45-49 שקלים. כמו ברוב ההצגות והמופעים שהזכרתי עד כה, יש כאן מסרים חינוכיים שונים, על חשיבות החברות, ההתמדה, האומץ וכו', אבל בינינו, מה שכובש את הילדים הם שירים וריקודים והיעדים האמתיים הם בידור והנאה.

"מלכת השלג". צילום אנדרי סמירנוף

ילדיכם אוהבים קרקס? מרוסיה מגיע מופע קרקס תיאטרלי על הקרח בשם "מלכת השלג", על פי האגדה המפורסמת של הנס כריסטיאן אנדרסן. עשרות מחליקים, אקרובטים, נגנים ורקדמי בלט, עם שלג אמתי היורד על הבמה ואפקטים אור קוליים. ההפקה המוסקבאית תעלה ברחבי הארץ רק 12 פעמים, וכצפוי היא יקרה: 145-235 שקלים מגיל שנתיים. לפרטים נוספים: 072-2753221 או 3221*

היכל הקרח ICEPEAKS חולון. צילום אלירן אביטל

ריקוד משולב בהחלקה על הקרח מזומן גם למי שיגיע בחנוכה להחליק עם ילדיו בהיכל הקרח Ice Peaks בחולון. יהיו שם הופעות של החלקה אמנותית, משחקון הוקי, מסיבת אורות על הקרח החל משמונה בערב, טקס הדלקת נרות כל יום מימי החג, וחלוקת מטבעות שוקולד לילדים. פרטים נוספים באתר www.icepeaks.co.il או בפייסבוק.

ועוד קרקס, הפעם מקומי, קרקס פלורנטין, שיעלה בכפר הירוק במהלך חנוכה מופעי אש, אור ואקרובטיקה בשם "מחזירים את האור", כולל פעלולים בתוך מים ותפאורת וידאו תלת ממדית. העלילה עוסקת ב"גיבורי על" היוצאים למסע נגד הרשע והחושך ועושים "הכול" כדי להחזיר את הטוב והאור לעולם. החל מ-71 שקלים. לפרטים נוספים: 03-6483811.

קרקס פלורנטין. צילום דודי מוסקוביץ

רוצים אווירה שונה לגמרי, לא פסטיבלית ולא קרקסית? קחו את הילדים להרפתקה לילית בספרייה הלאומית בירושלים בימים שלישי עד חמישי בשבוע החנוכה. הילדים ישוטטו בין הספרים לאור פנסים וינסו לפתור תעלומות שונות לפי רמזים. למשל, באוסף ספרי הקבלה יוצג החפץ העתיק ביותר באוספי הספרייה ובהדרגה ילמדו המבקרים את הסיפור המסתורי שנקשר בו. או בין ספרי המדע והטבע יפגשו הילדים ציירת וחוקרת הטבע שתספר על הרפתקאותיה. כל הרמזים והחידות קשורים לנושא האור והחושך. שעות הפעילות יהיו 20:30-22:00. המחיר: 30 שקלים, והפעילות מתאימה לגילאי 8-12. צריך להירשם מראש באתר הספרייה הלאומית.

ה

הספרייה הלאומית ירושלים

כמעט כל מוזיאון בארץ, ויש עשרות, מתארגן להציע הצגות, סדנאות יצירה, משחקי משימות, כתבי חידה, ומה לא, בימי החג. כך למשל במוזיאון המדע בירושלים יהיו הדגמות של לוחמי האש (כולל כבאית אש),

מוזיאון המדע בירושלים. צילום אבי חיון

במוזיאון מגדל דוד יהי מסע לפתרון תעלומת אוצר אבוד וטיול עששיות, במוזיאון טיקוטין בחיפה תהיה סדנת סביבון אוריגמי,

מוזיאון נחום גוטמן. צילום נעה שטינר

במוזיאון נחום גוטמן לאמנות יתקיים סיור מודרך בתערוכת החנוכיות "חנוכייה לי יש", שיעסוק בגלגוליה של החנוכייה במרוצת הדורות ויספר את סיפור חג החנוכה ומנהגיו. בסדנה שמחירה 45 שקלים לילד ו-15 למבוגר מלווה, יודרכו המשתתפים ליצור ויטראז' צלופן וניירות פרגמנט. מתאים לגילאי 6-12.

מוזיאון ראשון לציון. סדנת "ראש הברוש"

במוזיאון המושבה ראשון לציון יופיע תיאטרון הקרון, עם הצגות לגילאי 3-10 תתקיים סדנת ליצירה אקולוגית של "ראש הברוש" עם חומרים מהטבע, כגון איצטרובלים, וכל המבקרים יקבלו סופגניות חמות. יה חמה ומתוקה. 25 שקלים. חייבים להירשם מראש בטלפון: 03-9598862, 03-9598890 או באתר: www.rishonlezion-museum.org.il.

מוזיאון פתח תקווה

במוזיאון פתח תקוה לאמנות יתקיים הפנינג בהשראת התערוכה המרכזית הנקראת "הזדמנות אחרונה לראות", שעוסקת במסעות. הביקור כולל סיור עששיות וסדנאות יצירה בנושא אור וחושך (צלליות, כתב-סתרים, הכנת חנוכייה בסדנת הדפס ועוד). תעלה שם גם ההצגה ההומוריסטית "מוזיאון הלחם" העוסקת בין היתר בשאלה מתי התגלתה הסופגנייה הראשונה בתולדות האנושות, ממה היו עשויות בעבר הלביבות ומי הוא מלך הספינג'. 35 שקלים לילד ו-15 למבוגר לפני הנחות.

מוזיאון מדעטק חיפה. צילום אמיר ומושון תמיר

במדעטק , המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל, מגרשים את החושך ומגלים את האור במופע מרכזי בחנוכה "זוהר וסודות האור".
ההצגה החדשה מנגישה למבקרי המוזיאון את כל מה שניתן לדעת על האור , תכונותיו המיוחדות והמרהיבות , מה מתחבא מאחורי הצבע הלבן, איזה אור אנחנו לא רואים, אלא אם נשתמש באמצעים מיוחדים ואילו דברים ממש מדליקים אפשר לעשות בזהירות עם לייזר. עוד פרטים ניתן למצוא באתר האינטרנט של המוזיאון.

במוזיאון העיצוב חולון ניתן יהיה להשתתף בסיור בלשי מודרך ליד עבודותיו של אחד מגדולי המעצבים החדשניים בעולם, מרטן באס ויזכו למבט חדש על מושגים כמו יופי, ייחוד וההיסטוריה החבויה של האובייקטים המקיפים אותנו. בסדנת עיצוב וטכנולוגיה לגילאי 7-11 בשם ״ציקלון״, ייצרו משחק המבוסס על עקרון הכוח הצנטריפוגלי. המשתתפים ילמדו על הקשר בין עולם העיצוב לבין טכנולוגיות שונות. 50 שקלים לסיור פלוס סדנה. 35 שקלים לסיור בלבד. פרטים נוספים באתר המוזיאון.

מוזיאון הילדים חולון. צילום צביה בינדר

במוזיאון הילדים בחולון יהיה סיור מודרך לילדים בגיל 6-8 בשם "חברים ביער" כולל מפגש עם "קוסם לבן", ואתגר של פתרון סכסוך בין דיירי היער ובהם גברת חפרפרת, פרפי אור, זחלים זיג וזג, ועוד. שיאו של הסיור במוזיאון הזה יהיה ביקור בהר השלג, שם מתקיימת יום הולדת 100 של הקוסם הלבן. 65 שקלים. כניסה אפשרית בתיאום מראש בלבד בטלפון 036503000 או באתר מוזיאון הילדים.

התברכתם בילדים שלא מכורים למסכים, לא חייבים למשוך את תשומת לבכם בשירים וריקודים, ויש להם שתי ידיים "ימניות", בבית המלאכה הבת ימי "העולם של מיכל נגרין" יתקיימו בחנוכה סדנאות יצירה להכנת אביזרי נייר מקושטים באבנים, חרוזים וקריסטלים, וסיור בין בתי בובות מוארים ואלפי מיניאטורות. מדובר בהעשרה של חוש השמיעה, הריח, המישוש והראייה. 35 שקלים לילד ו-20 למבוגר. מתאים מגיל 6 ומעלה. חייבים תיאום מראש: 03-5553326/38.

הבלט הישראלי. "מפצח האגוזים". צילום יוסי צבקר

ילדים המשתתפים בחוגי מחול ובלט והוריהם כמובן, אבל גם כאלה שלא רוקדים ועם זאת יודעים להעריך מופע מרהיב של יצירה קלאסית, תלבושות צבעוניות ומוסיקה סוחפת, ייהנו מאוד מהעיבוד המחדש ל"מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי, ביוזמת הקת הבלט הישראלי, כאשר לצד 32 רקדניה יופיעו על הבמה גם ה-20 תלמידים מצטיינים מבית הספר לבלט. היצירה כוללת מחול רועים, מחול סיני, מחול רוסי, מחול ערבי ואת ואלס הפרחים המפורסם. 129 שקלים בקנייה מוקדמת והנחות שונות בחברות האשראי ובוועדים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.