פורסם by & קטגוריה הורים, טיולים, ילדים, פנאי.

גם הורים צעירים שלא רואים את עצמם נוסעים לחופשה בחו"ל עם תינוק רך, לא רוצים לוותר על טיול קיץ כלשהו, רצוי במקום בעל נוף ואקלים שונה מזה שבבית, הגליל למשל, הגולן, אולי אפילו טיסה לאילת. זה דורש כמובן הכנות למשימה שלעיתים מפתיע לגלות עד כמה היא מורכבת. מורלי קרצ'נר, מנהלת ההדרכה בתשלובת ד"ר פישר, שיצאה באחרונה עם ערכה מיוחדת לתינוק מטייל (ועל כך בהמשך), מודה שיש משפחות המגלות כי לצאת לטיול עם תינוק או פעוט, בלי לדעת מראש מה ואיך עושים זאת, זה חלום בלהות. "היערכות ותכנון מראש הם גורם משמעותי מאוד בתהליך", היא אומרת ומבטיחה שאחרי ההכנות, העסק הופך למהנה ואפילו קל.

ואלה כמה מן הטיפים של קרצ'נר לעונת החופשות:

מנשא ארגובייבי כשהתינוק כלפי ההורה ויושב ב"תנוחת צפרדע"

מנשא ארגובייבי כשהתינוק כלפי ההורה ויושב ב"תנוחת צפרדע"

 

טיסות ונסיעות:

בזמן ההמראה והנחיתה תנו לתינוק או לפעוט לשתות מבקבוק, לינוק או מוצץ. זה עוזר לשחרר את הלחץ באוזניים.

יש לכם עגלה יקרה? בקשו מהדיילים לאפשר לכם לקחת אותה עד ממש לפני העלייה למטוס, כדי שלא יניחו עליה בתא המטען של המטוס מזוודות כבדות שעלולות להרוס אותה.

קחו תמיד סלקל. התקנות אוסרות לנסוע עם תינוק במוניות בלעדיו.

קחו תמיד גם מגבונים אנטי-בקטריאליים לניקוי וחיטוי משטח האוכל והמושב במטוס למשל.

אל תשכחו גם מגבונים לניקוי התינוק והפעוט, מועשרים בפרו-ויטמין B5 ותמציות פרחי קמומיל.
מזון:

שקופסת התמ"ל + כפית תהיה זמינה בתיק היד שלכם בארץ ובחו"ל. כך גם 2 בקבוקים גדולים של מים מינרלים (רק עבור התינוק), אל תסמכו על זה שבמלון יהיו מים איכותיים או שיהיה לכם איפה לקנות מים.

התקשרו מראש לוודא האם יש מזון לתינוקות בבית המלון אליו אתם נוסעים. במלונות רבים מחזיקים מחיות ומעדנים מיוחדים לתינוקות.

רחצה:

הכניסו למזוודה את הסבון הקבוע של התינוקות והפעוטים. וגם משחה לתינוק באריזה מוקטנת. זה אמנם יותר יקר אבל נוח וחוסך מקום בתיק. רצוי שמשחת ההחתלה תהיה טיפולית – אקלים שונה משלנו יכול להשפיע על עור התינוק ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם מסתובבים ברחובות של עיר זרה מנסים להבין איך אומרים "משחה לתפרחת חיתולים" בשוודית או ספרדית. משחת אוליביול של ד"ר פישר, למשל, היא בעלת ריכוז של zinc oxide, שמן זית טבעי ומרכיב מפחית ומרגיע אדמומיות וגירויים.

תרופות:

חובה לקחת אמצעי להורדת חום ושיכוך כאבים. קרם הגנה מותאם לעור התינוק. תחליב נגד יתושים. אלכו-ג'ל לחיטוי הידיים. מגבונים לעיני תינוקות. חיתולי טטרה. בקבוק או שניים רזרבה. 6 טיטולים לכל יום של טיול.

יעדים מומלצים:

הצורך להניק, להאכיל, לסדר, להחליף ולטפל, מחייב לוותר על חופשה הכוללת מוזיאונים, טיולים רגליים בשווקים, או מסע קניות וביקורי מסעדות. ובכל זאת יש מספיק מקומות מתאימים גם בלי הפעילויות האלה.

מה עוד לקחת בחשבון:

שיש רופא תורן במלון. היכן יש מרכול גדול קרוב למקרה שתצטרכו להצטייד באבקת תחליף, חיתולים וכו'. חבל לגלות שכל גיחה קטנה לסופר דורשת מונית עם נסיעה ארוכה ויקרה.

ערכת טיולים עם תינוק של ד"ר פישר

ערכת טיולים עם תינוק של ד"ר פישר

ובאותו נושא, ד"ר בוריס צוקרוב, רופא עור, יועץ למותג הדרמו-קוסמטיקה מוסטלה, עוזר להפריך מספר מיתוסים נפוצים הקשורים לטיפול בתינוקות בטיולים ובבית כאחד:

עדיף להלביש תינוקות עם עור רגיש בבגדי כותנה. נכון.

שינה עם חיתול "מלא" יכולה לפגוע בעור התינוק. נכון חלקית. חיתול מלא בשתן אינו גורם לזיהומים. חיתול מלא בצואה, זה כבר סיפור אחר.

יש לשטוף או לייבש את אזור החיתול של התינוק במהלך כל החלפה. לא נכון: דווקא שטיפה תכופה מדי, עלולה לגרום נזק לעור התינוק.

אם התינוק סובל מתפרחת חיתולים, השימוש בחיתולי בד במקום חיתולים חד פעמיים ירפא את התפרחת. לא נכון:

אמבטיה יומיומית עלולה לפגוע בעורו של התינוק. לא נכון, בתנאי שמדובר במים חמימים בשילוב שמן אמבט מסוג בלנאום בייבי.

מקדמי הגנה עלולים לפגוע בעור התינוק ולכן אין להשתמש בהם לפני גיל שישה חודשים. לא נכון, סכנת קרינת השמש גרועה הרבה יות. חובה למרוח קרם הגנה ייעודי לתינוקות.

מאחר שלא ניתן לכסות את כל קשת השאלות הקשורות לטיפול בתינוקות, כדאי לדעת שסופר-פארם משיקה בימים אלה סרטוני "מדריך להורים מתחילים" של Life baby's העוסקים גם בעשיית אמבטיה, הנקה, עזרה ראשונה ועוד.

מנשא ארגובייבי כשהתינוק בתנוחת ישיבה  כלפי חוץ

מנשא ארגובייבי כשהתינוק בתנוחת ישיבה כלפי חוץ

מצוידים בעצות ובתובנות, כדאי גם להצטייד במנשא איכותי שהוא אביזר כמעט חיוני בטיולי נופש עם תינוקות. אחד מאלה שייך למותג Ergobaby שזכה לאישור של "איגוד גב בריא" באירופה. מדובר במנשאים ארגונומיים המתוכננים כך שמשקל הילד הוא על מפרק הירך של המבוגר הנושא, דבר המגן על הכתפיים, הגב והמפרקים שלו, בלי לוותר על המגע הפיזי עם התינוק. התינוק עצמו יושב במנשא הזה "ישיבת הצפרדע" המומלצת ביותר על פי המלצות מכון המחקר הבינלאומי למפרק ירך כי היא גורמת לקימור נכון של עמוד השדרה והאגן.

מנשאי ארגובייבי מתאימים למשקל של 3.2 ק"ג עד 20 ק"ג (כלומר מילודים ועד גיל 4-5 שנים).

את הארגובייבי (Ergobaby) העשוי מכותנה שניתן לכבס במכונה, פיתחה קארין פרוסט, בעצמה אם צעירה, בשנת 2002, וזכתה לראותו הופך לאחד מהמותגים מובילים בעולם מנשאי התינוקות. באחרונה הוא מיובא לישראל על ידי חברת פופון, ומחירו 999 שקלים. יש גם דגמים זולים יותר בקולקציה יש מנשא מותן מהפכני, אפשרות לישיבה כשפני התינוק מוסבים החוצה או כשפני התינוק פונים כלפי חוץ. יש כרית ישיבה ודופן לתמיכה בעורף של תינוקות קטנים יותר. כובע לשינה, לפרטיות בהנקה ולהגנה מרוח ושמש, שניתן לניתוק מוחלט, וכיס מרוכסן. בדגם מותאם במיוחד לקיץ הישראלי יש חלקים עם רשת.

חידוש המקל במיוחד על הורים הנושאים תינוק בטיול, בקניות או גם במהלך עבודות בבית, היא דופן הניתנת לחיבור ברוכסן ומאפשרת נשיאת תינוק ללא תמיכת ידיים. ניתן להשיג ברשתות מוצצים, ד"ר בייבי, בייבי סטאר ובחנויות המורשות המופיעות באתר ארגובייבי. או ישירות מאתר היבואן. www.ergobaby.co.il.

טיפ לכל צורות הנשיאה: השתמשו במצלמת הטלפון הנייד או במראה על מנת לוודא את נינוחות התינוק בזמן ההליכה שלכם, לפי הבעת פניו המראה סיפוק.

***

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.