פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, טיולים, ילדים, פנאי.

לגבי פלח גדול למדי של הציבור בארץ, החופש הגדול האמתי מתחיל למחרת תשעה באב. תקופת "בין הזמנים" היא זו שבה מתמלאים הפארקים ואתרי השעשועים ברבבות ילדים והוריהם, תלמידי ישיבות ונערות אולפנה. זה הזמן להערכת מצב מחודשת של מקומות בילוי מתאימים, ובראשם כמובן ירושלים. עשרה קבין של אטרקציות ירדו לעולם, תשעה נטלה ירושלים. וכך, כל ביקור חוזר בעיר מגלה עוד פינה, עוד הפתעה, עוד פעילות שלא הכרנו בעבר.

סיור עששיות על חומות העיר העתיקה

סיור עששיות על חומות העיר העתיקה

אחת האטרקציות החדשות בעיר הנצח היא רכבת הכותל. קטר וכמה קרונות מצועצעים יוצאים משער יפו ועוברים בסמטאות הצרות לכיוון הרובע היהודי כל חצי שעה בערך. ברובע ממתין מסלול הכולל הדבקת אבני פסיפס בקארדו, בניית הכותל המערבי מאבני ספוג ענקיות, צעידה לילית על החומות עם עששית ביד, מבט פנורמי על העיר ממרומי הגג של בית כנסת החורבה שבתוכו ניצב ארון הקודש הגבוה ביותר בעולם, מראה מפעים.

חידוש: רכבת הכותל היוצאת משער יפו

חידוש: רכבת הכותל היוצאת משער יפו

חובבי סרטים יכולים לצפות בסרט קצר המציג את סיפורם של עולי הרגל מלפני אלפיים שנה בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, ולראות שם גם את חותמו של המלך חזקיה שהתגלה לפני מספר חודשים, או לקרוא בקול "אני ירושלים", במיצג המשלב תמונות, ריחות, תנועה וצלילים בטכנולוגיה חדשנית, במתחם ממילא. כדאי לרדת גם ל"רובע ההרודיאני" מתחת לפני האדמה, שם רואים מקוואות ומרחצאות, כלי מטבח ופסיפסים של חשובי ירושלים בתקופת המקדש.

הדבקת פסיפסים בקרדו של העיר העתיקה

הדבקת פסיפסים בקארדו של העיר העתיקה

כרטיס משפחתי לכל האתרים (לא כולל סיור עששיות) עולה 160 שקלים לזוג וילדיהם (ללא הגבלה במספר הילדים). הנסיעה ברכבת הכותל עולה 29 שקלים הלוך ושוב. הצפייה באטרקציה האינטראקטיבית "אני ירושלים" עולה 120 שקלים ל-4 נפשות ו-25 שקלים לכל ילד נוסף.

 מפגש עבר-הווה בקארדו. ילדה מול ציור קיר של ירושלים בימי המקדש

מפגש עבר-הווה בקארדו. ילדה מול ציור קיר של ירושלים בימי המקדש

בעיר העתיקה, סמוך למקום שבו עולים לרכבת הכותל, במצודת מגדל דוד, מתקיים בשעות אחר הצהריים של ימי שני ורביעי עד סוף אוגוסט, מסלול המשחזר את תקופת הצלבנים. הילדים עוברים בליווי מדריך שעתיים של מסלול הרפתקאות בדרך לקבלת תואר "אביר" בטקס הכתרה מיוחד.

 מסלול האבירים במגדל דוד צילם עידו כהן

מסלול האבירים במגדל דוד צילם עידו כהן

 

המסלול כולל ירי בחץ וקשת, שאיבת מים, משימת אומץ ועוד. מתאים לגילאי 5-12. כל הילדים נכנסים חינם. מבוגר מלווה משלם 40 שקלים.

מחפשים זהב בגן הבוטני בירושלים במסגרת אירועי "לילה מן האגדות"

מחפשים זהב בגן הבוטני בירושלים במסגרת אירועי "לילה מהאגדות בשביל התגליות"

בקצה אחר של העיר, בגן הבוטני בגבעת רם מתקיים בימים אלה מסלול בשם "לילה מהאגדות בשביל התגליות". ברחבי הגן עם רדת הערב נדלקים אורות צבעוניים המקנים לצמרות העצים מראה אגדתי, ובעיקולי השביל ממתינים שחקנים מחופשים לפיות, שדוניות וגמדים. הפעילות נמשכת מחמש בערב עד 23:00. אחד הרגעים הפופולריים ביותר בקרב הילדים קשור לחיפוש זהב. הקטנים מקבלים סלסילת עפר, שוטפים אותה במימי תעלה וצוהלים כאשר הם חושפים "גרגירי זהב" בדמות אבנים קטנות צבועות בצבע זהוב. כחלק מהביקור מקבלים גם כתבי חידה מותאמים לגילאי 3-7 או 7-12 שפותרים תוך כדי הליכה בין הצמחייה, הגשרים, המפל, ברכת הנופרים ויתר הפינות הקסומות של הפארק. 50 שקלים מחיר כניסה או 200 ש"ח לזוג עם 3 ילדים.

תערוכת בעלי חיים במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי רמת גן. צילום אייל ברטוב

תערוכת בעלי חיים במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי רמת גן. צילום אייל ברטוב

לא קל לבקר עם ילדים במוזיאונים ולצפות איתם בתערוכות. אבל את התערוכה במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי רמת גן, הם יראו לדעתי לראות בשמחה. מוצגים בה בעלי חיים של נחום גוטמן ואמנים אחרים בצילומים, איורים, פיסול בחוטי ברזל ועבודות נייר (דף נייר הופך לתנין ולג'ירף). הילדים מוזמנים ליצור בעצמם בעלי חיים באוריגמי, איורי עיפרון ושולחן אור. התערוכה כוללת ספרים על חיות והפעלות כמו משחק זיכרון וחידונים. 20 שקלים מגיל 5 ו-26 שקלים למבוגר מלווה.

תפאורות ענק במופע "דיסני על הקרח"

תפאורות ענק במופע "דיסני על הקרח"

ואם בכל זאת מופע – הגדול והמרשים ביותר בארץ הוא "דיסני על הקרח" באולם מנורה-מבטחים ביד אליהו, תל אביב. גיבורי הסרטים פרוזן, שלגיה, מלך האריות, אלדין, מחפשים את נמו ורבים אחרים, שרים (בעברית), רוקדים וגולשים על הקרח במיומנות של אלופי אולימפיאדות הקרח, תפאורות מהגדולות שנראו אי פעם בישראל, ובקיצור, בידור אולטימטיבי לכל הגילאים. הבעיה היחידה: ההפקה הגרנדיוזית הזו תסתיים בסוף השבוע הנוכחי, 20 באוגוסט. כך שמי שמעוניין צריך להזדרז. אגב, רגעים ארוכים של המופע ניתן לראות בגוגל, כשכותבים "דיסני על הקרח", וגם להתרשם ממחירי הכרטיסים שבהחלט זולים בהרבה מהמקובל בפסטיגלים המקומיים למשל.

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.