פורסם by & קטגוריה הורים, ילדים, פנאי.

כמעט כל "החופש הגדול" כבר מאחורינו: שלחנו אותם לקייטנות, שחינו איתם בים ובבריכות, הסתחררנו במתקני לונה פארק, גלשנו באבובים, עשינו מסלולי הליכה בשמורות טבע, מוזיאונים ופסטיבלים, והתחלנו לסמן טבלת ייאוש לכמה שעוד נשאר. אז נשארו פחות משבועיים, וכדי לעבור גם אותם בכיף, הנה חמש אטרקציות המתמקדות בחצי השני של חודש אוגוסט. עוד קצת קילומטראג' חברים, לפני שננוח.

לגו פארק בגני התערוכה בתל אביב. קונסולות משחק עם דמויות לגו. צילום נעמי גוטקינד-גולן

נתחיל ב"לגו פארק ת"א" שיישאר פתוח עד 31 באוגוסט בשיתוף המותג LEGO  העולמי בגני התערוכה בתל אביב. כ-5 מיליון קוביות לגו. מיצג בשיתוף SpaceIL והתעשייה האווירית הישראלית של ספינת החלל הישראלית "בראשית" עשויה קוביות לגו, וניצבת על צילום פני הירח הפרוש על הרצפה. קונסולות משחקים עם דמויות לגו, שהילדים נצמדים אליהן בתורנות ואפשר לנתק אותם רק כאשר הם מתבשרים שיש גם מתחם של רובי לייזר. אומגה וקיר טיפוס שהפך, בעקבות הפופולריות של תחרות נינג'ה ישראל בטלוויזיה, למתקן חובה בכל אתר שעשועים. בנושא החלל לו מוקדש פארק האטרקציות החווייתי של לגו השנה, יש גם פלנטריום עם מופע אור קולי המציג את מערכות הכוכבים.

לגו פארק. קיר טיפוס, רובי לייזר, פלנטריום, דגם חללית בראשית ו-5 מיליון קוביות לגו

צילום נעמי גוטקינד-גולן

ובזמן שהגדולים יותר מטפסים ו"יורים" ברובי לייזר, הפעוטים יכולים להשתעשע במתחם ג'ימבורי או להוביל עגלות סופר זעירות עם מוצרי מזון מפלסטיק במיני סופרמרקט שהקימה שם רשת שופרסל. מתאים לגילאי 2-12 ועולה 44-49 שקלים לכרטיס.
בימי חמישי ושני הנותרים של החופש הגדול, 22.9 ו-26.8 אני ממליצה גם על הרחבה הגדולה שמחוץ למוזיאון הילדים בחולון. בשעות 20:00-23:00 יש שם מתחמי פעילות לגילאי 4-11 שמחזירים את ימי התום שלפני הניידים והמסכים: לימוד שיר בשפת הסימנים של כבדי השמיעה, מסלול קטן להליכה בעיניים מכוסות כדי לחוות את
המציאות של כבדי הראייה, מופע של ליצן רחוב, עיצוב דמויות נייר לתיאטרון צלליות, אפשרות לנגן על בקבוקי זכוכית תלויים ועוד.

מוזיאון הילדים חולון. מתחם הפעילויות הלילי

כניסה למתחם הפעילות של מוזיאון הילדים בחולון עולה 65 שקלים מגיל 3 עד 12, ו-39 שקלים מגיל 12 כולל מבוגרים נלווים. חייבים לתאם כרטיסים מראש באתר: www.childrensmuseum.org.il

מוזיאון הילדים חולון. התנסות בהליכה קצרה ללא ראייה

מוזיאון מומלץ נוסף על שם יעקב אגם בראשון-לציון ראוי מאוד לביקור משפחתי עם הילדים. האמן הגאוני יליד העיר, זכה לבניין בעל מבנה ארכיטקטוני מרתק בהשראת יצירותיו, ובתוכו עשרות עבודות קינטיות של פסלים מסתובבים, מסתחררים, מתנועעים, ציורים מופשטים המשנים את צורתם עם כל פסיעה שפוסעים סביבם, כמה עבודות שמותר לנגוע בהן, עמודים צבעוניים המשתקפים עד אינסוף בראי הפרוש למרגלותיהם וראי נוסף הקבוע מעליהם בתקרה וסדנאות יצירה בשיטת אגם,

מוזיאון יעקב אגם בראשון לציון. בחלק מהיצירות מותר לנגוע,  לשמחת הילדים

צילום נעמי גוטקינד-גולן

יעקב אגם הוא אחד האמנים מפורסמים ביותר בעולם. בקומה השנייה של המוזיאון שלו מוצגים דגמים מוקטנים של חלק מעבודותיו כולל המזרקה בכיכר דיזנגוף בתל אביב. ילדים במיוחד מתחברים מידית, מתוך ניסיוני, עם יצירותיו של אגם, ומבוגרים מתמקדים בצורת המגן דוד המופיעה בגרסאות שונות בכל היצירות האלה של האמן שהוא בנו של רב. 40 שקלים מגיל 5. סטודנטים, אזרחים ותיקים, ותושבי ראשון לציון – 20 שקלים. לחיילים ושירות לאומי הכניסה חינם.

מוזיאון יעקב אגם. ציור שהוא גם הולוגרמה, מרתק את הילדים. צילום נעמי גוטקינד-גולן

במחצית השנייה של אוגוסט אפשר להגיע עם הילדים גם ליריד "חוצות היוצר" בירושלים המתקיים זו השנה ה-44. הזדמנות להרחיב את אופקיהם של הצאצאים עם תרבויות, צלילים, מראות ואמנויות מכל רחבי הגלובוס. יש שם מתחם מיוחד לילדים, הרבה דוכני אוכל, והיצע של 200 אומנים מ-36 ארצות, כולל בגדים, עבודות רקמה וצורפות, כלי נגינה, ציור, עבודות עץ והדפסים, כלי זכוכית, קש, מתכת ועוד, ממדגסקר ועד בוליביה. מטורקמניסטן ועד הונגריה. מאינדונזיה ועד מקסיקו. מנפאל ועד אתיופיה.

יריד חוצות היוצר. צילום דוד סעד

גם האומנות המקומית מיוצגת בחוצות היוצר עם כ-150 ציירים, ואמני קרמיקה, תכשיטים, אריגה, יודאיקה וצעצועים. מחיר כניסה, כולל המופע המרכזי באמפיתאטרון בריכת הסולטן שם מתקיימות הופעות של כל אמני הבמה המרכזיים בישראל, ובהם גידי גוב, יהודה פוליקר, דני סנדרסון, סטטיק ובן אל, אביתר בנאי ורבים נוספים, עולה 30 שקלים לגילאי 3-12, לסטודנטים, תושבי ירושלים, ועדים וכוחות הביטחון 60 שקלים, ולמבוגרים 75 שקלים. הנרשמים לסדנה ביריד מוסיפים 20 שקלים למחיר הכניסה.

איגלו בארנה הרצליה. צילום נעמי גוטקינד-גולן

מ-14 באוגוסט ועד חגי תשרי, התקופה הכי מהבילה וחמה בארץ, נפתח ברחבה מול המרינה בקניון ארנה בהרצליה מתחם בשם "האיגלו בארנה" המכיל גבעונת צחורה וצוננת של שלג. הילדים מוזמנים למלא דליים בלבן הלבן הזה, לבנות בובת שלג, לנהל מלחמת כדורי שלג, וביציאה לקבל מעדן של קרח גרוס בטעמים. המראה של הטף במעילים, כובעי צמר וכפפות, בעיצומם של ימים לוהטים, הוא אחד המשעשעים והמשמחים גם את המבוגרים המלווים היכולים להצטרף לחגיגה. במבואה למתחם יושבים על פופים וצופים בסרטון בכיכובם של כוכבי הילדים אודי ואביעד העוסק בתהליך היווצרותו של השלג ובמשמעות האקולוגית של השלג לעולמנו. לאחר מכן עוברים לגבעת השלג ושם מדי פעם המכונה ממטירה על הילדים המשחקים מטר של שלג רך. אחרי 45 דקות יוצאים, ונכנסת הקבוצה הבאה. כל מחזור מוגבל עד 70 מבקרים. 20-30 שקלים מגיל שנתיים.

איגלו בארנה. צילום נעמי גוטקינד-גולן

יש באיגלו בארנה גם מבצעים כמו למשל למנויי מפעל הפיס ב-12 שקלים, ולבעלי כרטיס מקס של לאומי קארד ב-19 שקלים לשני כרטיסים. מתחת לגיל שנתיים חינם אבל הכניסה לתינוקות לא מומלצת. פתוח בשעות 10:00-19:00.

הקרקס הקסום הגדול בכפר הירוק. צילום אלי כץ
אסיים בקרקס the big magig circus בכפר הירוק שיקיים מופעים עד 31 באוגוסט. אקרובטיקה מסחררת של אמנים המתגברים על כל חוקי הכבידה ונעדרים כנראה כל תחושה של פחד, שבין היתר מתעופפים באוויר, ולצידם קוסמים ואמני אשליה. 79-99 שקלים מחיר מלא, 62 שקלים לכרטיס משפחתי.

הקרקס הגדול בכפר הירוק. צילום יורם אשאיים

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.