פורסם by & קטגוריה ביגוד ילדים, ילדים.

קולות נפצים ("קפצונים"), שהקפיצו אותי אתמול מכיוון מגרש המשחקים הסמוך, וילדי גן שעברו על המדרכה מול הבית, אחד עם זקן צמר גפן דבוק לסנטר בתחפושת ברבראסבא, שני עם רובה אמ16 אימתני מפלסטיק שחור ושלישית עם שיער ארוך מסיבי פלסטיק זהובים בתחפושת של נסיכת אגדות, הוכיחו כי אלף, פורים כבר כאן מבחינת החגיגות והמסיבות שעורכים לקראתו במערכת החינוך הישראלית, ובית, חייבים שוב להזהיר את ההורים שלא לכופף ולא לחפף בכל הנוגע לבטיחות הילדים המתחפשים. וזאת עוד לפני שמנפנפים בסטטיסטיקות של חדרי המיון בבתי החולים המדווחות כל שנה על ילדים המגיעים עם כוויות ופציעות לפני, במהלך ואחרי החג. כדי שלא תגידו לא ידענו, הנה תמצית תורת הזהירות הפורימית מפי מומחי מכון התקנים הישראלי ומפי ד"ר סוזי קגן, מטפלת זוגית ומשפחתית, בעלת מרכז לטיפול רגשי.

לילדים המצולמים בכתבה אין קשר לנאמר בה

לילדים המצולמים בכתבה אין קשר לנאמר בה

הכי בטוח לחפש על האריזה של כל תחפושת את הכיתוב: ת"י 562, אבל זה אומר שמשלמים עליה יותר מאשר על תחפושות שקונים דרך האינטרנט. אז לפחות תהיו מודעים לעובדה.

החלטתם לחסוך אפילו יותר, ולהכין תחפושת תוצרת בית? דיר בלאק לא להשתמש בצמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק. אלה עלולים להיות דליקים בשניות.
התחפושת לוחצת או מהודקת מדי על גוף הילד? ותרו עליה. ואם מדובר בפעוט, התחפושת חייבת להיות ללא חלקים קטנים, ללא גישה לחומרי מילוי וללא חוטים שעלולים ליצור לולאה.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

מכסים את הפנים במסכה? שיהיו עליה פתחי אוורור לאף, לעיניים ולפה, ובמיקום הנכון. עדיף גם מסכה ללא אלמנטים גולשים, מסוג גדילים ושרוכים.

יש ילדים שרגישים לריחות שונים, ואפילו מפתחים אלרגיות, כאב ראש או סחרחורת מניחוחות של דבק, חומרי איפור וכו'. בדקו את הנושא יום-יומיים לפני שהם מתחפשים.

קיבלתם תחפושת בהשאלה מחברים, קרובים, שכנים, שהילדים שלהם גדולים מדי בשבילה והיא מתאימה לקטנים שלכם? מומלץ לשלוח אותה לניקוי יבש. כביסה רגילה עלולה להפחית את עמידותה באש. בכל מקרה הנושא תלוי בהוראות היצרן והרכב הבד שעל התווית הצמודה לבגד. הסכנה הכי שכיחה בפורים, הם התרסיסים: ספריי לשיער, ספרי צבע לפנים, ספריי שלג (שמותר לשימוש עם כיתוב בעברית ועליו מספר תעודת הבדיקה של מכון התקנים). בגדול, הספריי לסוגיו נדלק אפילו מסיגריה בוערת. האיסור על  צעצועים דמויי כלי נשק אמתיים הוא גזרה שאין הציבור, במיוחד הבנים שלנו, יכול לעמוד בה. אז לפחות תזכרו שאסורים לשיווק אקדחי צעצוע היורים כדורי פלסטיק. אלה עלולים לגרום לחבלות חמורות, כולל פגיעה בעיניים וכבר היו דברים מעולם.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

הילדים גם יעקפו כל איסור על קפצונים ופיקות. אז לפחות הרשו להם להשתמש באלה רק באמצעות אקדח צעצוע המיועד לדבר, ולא באמצעות "פיצוץ" באבנים. לא להרשות לשמור קפצונים בכיסים. לא לירות בהם קרוב לאוזניים, לעיניים ובמקומות סגורים כמו כיתה או בית כנסת. ולאקדח הפיקות שקונים, צריך להיות מותקן על הקנה פקק בטיחות אדום.

תתפלאו, אבל גם רעשנים גרמו בשנים הקודמות לפציעות שטופלו בחדרי האחות בקופת חולים או בית הספר. בעיקר אלה שהיו סדוקים או שבורים או עשויים מתכת. בחרו רק ברעשנים מפלסטיק, ושלא יהיו בהם רכיבים קטנים (כללית, לא רצוי להפקיד אותם בידי לילדים מתחת לגיל שלוש).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

איפור זול עלול לגרום לפריחה על העור, תגובה אלרגית, אדמומית בעיניים ואפילו נפיחות בשפתיים. קנו רק איפור פורים ברישיון משרד הבריאות.

כשמדובר בילדים שכבר יש להם רישיון נהיגה, הכלל של אם שותים לא נוהגים חייב להיות חוק בל יעבור שהורים לא מוותרים עליו בשום מקרה ואופן. אם יש באפשרותכם, הניעו את ילדכם משימוש ברכב המשפחתי, הציעו לו להזמין מונית. והקפידו לבדוק את הנושא. החבר'ה מעדיפים לפעמים לקחת את הרכב של ההורים ולא לשלם על המונית מכיוון שכך אינם מרגישים שהכסף יוצא מכיסם.

נזקי פורים יכולים להיות לפעמים רגשיים ונפשיים, ולאו דווקא פיזיים. תינוקות בני שנה נתקפים לפעמים בפחד וחרדה ומתחילים לבכות כאשר הם רואים עצמם לראשונה עם תחפושת. אסור ללחוץ עליהם ללבוש אותה, אבל אפשר לנסות להכין אותם כמה ימים מראש כאשר מלבישים בבית רק חלקים של תחפושת, או מניחים אותה בחדרם כדי שהם יתרגלו למראה שלה. לפעמים הפתרון הוא תחפושת חלקית, ללא מסכה למשל, או ללא הכובע. יש גם פעוטים שכל עניין מסיבת הפורים במעון ובפעוטון גורם להם לבכי ולסערת רגשות. ותרו להם והישארו איתם בבית. השקט הנפשי במקרים כאלה חשוב יותר מאשר סרטון או תמונה באלבום עם הפעוט המחופש.

 

 

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.