פורסם by & קטגוריה חגים, ילדים.

אין כמעט חג בלוח העברי ללא מאכל מסורתי מתוק, ראש השנה (דבש), פורים (אוזני המן), ט"ו בשבט (פירות יבשים), חנוכה (סופגניות) – וכך נמשכת השרשרת. חנוכה נדמה לי לוקח מבחינת כמות הסוכר שאנחנו וילדינו צורכים בלביבות, סופגניות, מטבעות שוקולד (בתירוץ של דמי חנוכה) ואריזות קרטון גדושות ממתקים בצורת סביבון או נר. שלוש ההוכחות מתוך הרבה שאביא בהמשך מדברות בעד עצמן. אבל לפני שתצטיידו במלאי המסורתי שצאצאי המשפחה וחבריהם מצפים לו, כדאי לעשות השוואת מחירים. מסתבר שקיימים פערים של עשרות אחוזים גם כשמדובר באותו מוצר ממש. המועצה לצרכנות ערכה סקר כזה במאות סניפים של רשתות השיווק בארץ, ממנו דליתי כמה דוגמאות מאלפות במיוחד.לייל

ליימן שליסל

שקית רשת עם מטבעות שוקולד של המותג מגדים, במשקל 42 גרם, עולה ברשת חצי חינם 2.50 שקלים וברשת טיב טעם – 6.90 שקלים. זהו פער מדהים של 170%…
ועוד דוגמה הקשורה למגדים: מארז ממתקים פלוס סביבון במשקל 103 גרם עולה ברשת אושר עד 6 שקלים וברשת מגה בעיר 10.90 שקלים. פער של 82%
והנה השוואת מחיר של מארז הממתקים של חברת יוגטה: בחצי חינם עולה מארז 9.90 שקלים וברשתות מגה בעיר ויינות ביתן, אותו מארז בדיוק עולה 11.90 שקלים.
גם בתחום הסופגניות כידוע הפערים מופלגים. סוקרי המועצה לצרכנות בדקו 6 סוגי סופגניות במאות סניפים, ואת הפער הגדול ביותר, 211%, מצאו לגבי הסופגנייה הסטנדרטית הגדולה של 80 גרם. בחנות סאלח דבאח היא עולה 1.45 ש"ח ובסטופ מרקט אותה סופגנייה עולה 4.50 ש"ח. דוגמה נוספת: 8 סופגניות מיני שעולות ברשת יש בשכונה ויש חסד 14.90 שקלים, עולות בסטופ מרקט 20 שקלים. הופתעתי לגלות, ואולי לא צריך להיות מופתעים, שגם אותה קופסה בדיוק עם 45 נרות חנוכה מיוחדים הדולקים לפחות שעה, עולה ברשת יוחננוף 3.90 שקלים וברשת טיב טעם 8.45 שקלים.

כרמית

כדי שנישאר עם טעם מתוק בפה, הנה סקירה קצרה של שלוש חברות שהכינו מארזי חנוכה בצורת סביבון גדול עתיר דברי מתיקה יוקרתיים פלוס סביבון. לליימן שליסל יש מארז כזה עם כדורי דגנים בציפוי שוקולד חלב ושקית מרשמלו ממולא בטעם תות של המותג צ'וקטה, סוכריות בצורת לקקן של המותג צ'ופה צ'ופס, גליל סוכריות לעיסה בטעמי פירות וגליל מסטיק בטעם פירות שניהם של המותג מנטוס, חטיפים ארוכים בטעם פירות יער של פרוט ביי דה פוט, וסביבון צבעוני. המחיר המומלץ – 16 שקלים. ניתן להשיג בקיוסקים וחנויות פרטיות. לחברת כרמית שקית מטבעות שוקולד במשקל 42 גרם במחיר מומלץ של 3.90 שקלים, מארז בצורת סביבון עם סביבון צבעוני ומטבעות שוקולד חלב במשקל 42 גרם ב-5.90 שקלים, וחצי קילוגרם של מטבעות שוקולד בתפזורת בקופסה צבעונית ב-32 שקלים.
ועוד מארז סביבון – של יוגטה וצ'וקטה עם שקית מטבעות שוקולד, עוגת קרם חלב אישית קטנה, לקקן יוגטה מג'יק, מקל ממולא בטעמי פירות, סוכריות ג'לי פירות ושקית מרשמלו ממולא ג'לי בטעם תות, בכ-11 עד כ-12 שקלים ברשתות השיווק.

יוגטה צ'וקטה

תמיד קיימת אופציה להרכיב לבד, לפי טעם אישי, שקית של מתוקים, שתעלה פחות מאשר מארז מאויר בצורת אחד מסמלי החג. במקרה כזה אני ממליצה על טבלאות שוקולד פרה החדשות של עלית שטראוס הנקראות "קרייזי".

עלית שטראוס

מדובר במליות מדליקות כמו שוקולד לבן עם שברי קרמל וופל גלידה, או סוכריות קופצות ועדשים, או גליליות ושוקוצ'יפס חלב, וגם שוקולד חלב עם בייגלה ושוקוצ'יפס חמאת בוטנים. מלהיב מבוגרים לא פחות מאשר ילדים. ויש גם וופלים בטעמים של חטיפים מוכרים: וופלה פסק זמן טראפלס מריר, וופלה בלונדי קרמל מלוח וופלה טוויסט.

מיה. סוכריות בצורת סביבון, נר וחנוכיה   צילום אבי כהן

ואסיים בגישה המקורית והמעניינת לגישור בין ממתקים לחנוכה שיש ליצרנית המזון מיה: היא השיקה סוכריות ג'לי פרווה בצורת חנוכייה, נר וסביבון באריזה הכוללת בתוכה גם סביבון מאיר. מדובר בסוכריות ללא צבעי מאכל מלאכותיים וללא גלוטן הנמכרות במאגדת ובתוכה 8 יחידות במשקל 25 גרם כל אחת. המחיר המומלץ של המאגדת, כ-10 עד כ-12 שקלים..

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.