פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, חגים, ילדים, פנאי.

"שוב חוזר הניגון" שחשבנו כי זנחנו – ולשווא. שוב הילדים רובצים בבית בסוג של שעבוד מנטאלי למסכים. חופש חנוכה לא משחרר אותם מהאינפוזיה ההיפנוטית של הסלולרי, הטאבלט, המחשב, הטלוויזיה. אבל אל ייאוש. נמשיך לחפש אלטרנטיבות. להקריא ספר, להציע ביקור בקרקס, אפילו סרט (כשהם צופים בבית הקולנוע במסך גדול בחברת מבוגרים, הנזק נחשב למופחת ביחס לבהייה במסכים הקטנים בבית), אפילו סדנת יצירה ביתית.

אספתי אופציות כאלה לעיונכם.

ספר ילדים המחנך גם הורים איך להיגמל מהאכלה אובססיבית של הטף

ספר ילדים המחנך גם הורים להיגמל מהאכלה אובססיבית

בשנים האחרונות מופעלת בגנים ובבתיה"ס תכנית לאומית לקידום תזונה נכונה בשיתוף משרד הבריאות, משרד החינוך ומשרד התרבות והספורט. ספרה של סימה להט "טריקים בצלחת", מאפשר לקדם את היוזמה החשובה הזו גם בבית, והוא מתאים לילדים שעדיין לא קוראים (גילאי 3 פלוס) וכאלה שכבר קוראים (כיתות א'-ד').

מעשה בסרבן האכילה פיצי, ובהוריו המכורים להאכלתו באופן אובססיבי. סיפור הומוריסטי עם תובנות פסיכולוגיות ופדגוגיות, שילדים מאזינים וצוחקים ממנו בהנאה, ומבוגרים מפנימים את המסרים המופנים אליהם, וכולם יוצאים נשכרים. אחרי ההקראה והקריאה, מעצימים את החוויה בנסיעה ל"גן סיפור" בחולון שהפסלת הסביבתית מירי קולן העמידה בו פסלים עם דמויות מתוך הספר. באחד מהם רואים את פיצי נמלט וההורים רצים אחריו בידיים מלאות מזון. לפרטים נוספים:  www.holon.muni.il).

גן סיפור בחולון עם פסלי הדמויות של "טריקים בצלחת"

"גן סיפור" בחולון עם פסלי הדמויות של "טריקים בצלחת"

אגב, את העותקים שנשארו מ"טריקים בצלחת" המחברת מוכנה להציע במחיר סמלי וללא כוונת רווח.

סדרת ספרי הפעלה ולימוד לציון 65 שנים לצאת ספר הקופיקו הראשון

סדרת ספרי הפעלה ולימוד לציון 65 שנים לצאת ספר הקופיקו הראשון

עוד תעסוקה מומלצת לילדי גן וכיתות נמוכות: סדרת הספרים החדשה "קופיקו בייבי" שיצאה לציון 65 שנה לפרסום ספר הקופיקו הראשון. בסדרה שני ספרים, "מילים ראשונות" (88 שקלים), ו"ספר משחק" (98 שקלים), שיש בו כ-50 לשוניות שכאשר מרימים אותן, מגלה הפעוט מילים בסיסיות ללמידה.

"טיף וטף" מרכז הפעלה לתינוקות עם פעילות מיוחדת לחנוכה. בצילום: עם סביבונים

"טיף וטף" מרכז הפעלה לתינוקות ופעוטים, עם פעילות מיוחדת לחנוכה. צילום חן רותם

 שווה ביקור, גם כן בחולון, הוא מרכז "טיפ – טף", עם הפעלות מגיל אפס, שבחנוכה מציע שעת סיפור, הצגה בשם "בלונים", עם אנימציה, בובות, צלליות, מוסיקה ובלונים, לגילאי 10 חודשים עד 3 שנים, ומסיבת חנוכה עם שירי חג, סביבונים, נרות צבעוניים וסופגניות, ושעת סיפור מומחזת של "האריה שאהב תות". כל פעילות נמשכת 40 דקות, עולה 25 שקלים ומחייבת הרשמה מראש WWW.TIP-TAF.COM או בטלפון .072-2412888

סדנת נרות מתובלים בהנחיית דרך חוות התבלינים בית לחם הגלילית. צילום הדס ניצן

סדנת נרות מתובלים בהנחיית דרך חוות התבלינים בית לחם הגלילית. צילום הדס ניצן

.מ"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית הגיעה ההצעה להכין עם הילדים במהלך חופשת החנוכה נרות מתובלים. לשם כך רוכשים פתיתי שעוות "פרפין", פתילות, תבלינים טחונים לצביעה ותבלינים שלמים לקישוט. ממיסים את פתיתי השעווה (מומלץ בשיטת קערה יבשה מעל קערה עם מים חמים), ויוצקים לכוסות חד-פעמיות מקרטון. בוחשים פנימה תבלין (פפריקה ופלפל ורוד לנר בצבע אדום, כורכום וכוכבי אניס לנר צהוב, ורדים לנר ורוד, לבנדר לנר סגול, והל לנר ירוק), ואז יוצקים את העיסה לתבניות קטנות, במרכזה כל אחת מניחים פתילה ומכניסים למקרר. לאחר שהשעווה התקררה, מוציאים מהתבנית – וקיבלנו נר מתובל וצבעוני עבודת-יד.

עוד הצעות לסדנת היצירה הביתית בחנוכה יש לדנה ישראלי, מומחית ל"עשה זאת בעצמך" שגויסה להנחיה על ידי שטראוס.

 

סדנת יצירה של דנה ישראל לשטראוס: חנוכיות וקופסת חיסכון לדמי חנוכה

סדנת יצירה של דנה ישראלי לשטראוס: חנוכיות וקופסת חיסכון לדמי חנוכה

 

כך למשל מכינים חנוכייה.

אוספים 8 בקבוקוני אקטימל. בקבוק של משקה חלב. קרש צר (ליסט), דבק לבן, צבעי מים, קסמי שיניים, קשיות שתייה, פלסטלינה ופונפונים אדומים.

ההכנה:

מנקים וצובעים את הבקבוקונים בצבע אחד או במגוון צבעים ומניחים לייבוש.

מכינים נחש פלסטלינה באורך של כ-10 ס"מ, מגלגלים לצורת ספירלה ומניחים על פיית הבקבוקים. על כל עיגול פלסטלינה נועצים קשית שתייה.

נועצים קיסמים בפונפוני צמר ליצירת מראה של להבות ותוקעים לתוך הקשיות.

לבסוף מדביקים את הבקבוקונים על ליסט העץ.

והנה קופת חיסכון לשמור בו את "דמי החנוכה" שהילדים מקבלים.

החומרים:

קופסת פח או פלסטיק – קפה, שוקולית, קווקר וכו'. בקבוקנים קטנים של אקטימל. קפסולות קפה ריקות. צבע. עיניים זזות (ניתן למצוא בחנויות סידקית). אומים וברגים. דבק חם. סכין יפנית.

ההכנה:

מנקים וצובעים את הבקבוקים לפי הטעם ומניחים לייבוש. חורצים את המכסה בסכין יפני כך שנוצר פתח להכנסת מטבע – פעולה תתבצע כמובן ע"י מבוגר.

מדביקים את הקופסאות הקטנות לקופסה הגדולה בתפקיד של ידיים, רגליים, אף ועיניים בדבק חם – גם כאן חובה להיעזר במבוגר.

מדביקים קישוטים ועיניים זזות.

גלובוס מקס הלובי. צילום שי שחר

גלובוס מקס אושילנד כפר סבא. הלובי. צילום שי שחר

מבין הסרטים שיצאו לקראת חנוכה, ההמלצה שלי היא הסרט "לשיר", מיוזיקל מבריק, עם דמויות ממוחשבות המדובבות על ידי גדולי כוכבי הקולנוע.שילוב מרנין של הומור, מוסיקה, ריקודים, עיצוב קומיקסי של הדמויות, והאנשה מצחיקה במיוחד של בעלי חיים שחיידק הבמה לא מרפה מהם.

"לשיר". הנאה לילדים ומבוגרים

"לשיר". הנאה לילדים ומבוגרים

מבטיחה שמבוגרים המלווים את הקטנים לראות את "לשיר", ייהנו לא פחות מילדיהם. ואם מדברים על הנאה, את הסרט שתבחרו, כדאי לראות במתחמי הקולנוע החדשים שנפתחו באחרונה. כל אחד מהם מעניק חוויה שונה, ולכן שניהם ראויים לביקור.

סינמה סיטי נתניה. הלובי

סינמה סיטי נתניה. הלובי

מתחם גלובוס מקס בקניון אושילנד החדש בכפר סבא, מתאפיין בעיצוב אלגנטי בגווני אפור, ירוק תפוח וכתום, עם לובי המזכיר בתי מלון מהודרים. יש שם 18 אולמות קולנוע, שבכולם מותקנת מערכת שמע דולבי (Dolby Atmos). טכנולוגיה המקיפה את הצופה ב-360 מעלות כך שאם רואים גשם על המסך, שומעים את הגשם סביבנו מהגג ומכל הקירות ומתחשק ממש לפתוח מטריה, ואם רואים מכונית מרוץ על המסך, שומעים את המנוע שלה כאילו אנחנו יושבים על יציע מגרש המרוצים. אחד האולמות מצויד במסך בגובה 3 קומות, ובאולם הווי. איי. פי יש כורסאות עור מתכווננות חשמלית שניתן להשתרע עליהן לנמנום או מנוחה תוך כדי צפייה. המוטו של החברה הוא שתעשיית הקולנוע בימינו צריכה לספק לא רק פנטזיות גדולות מהחיים על המסך ואפקטים מיוחדים באולם, אלא "נוחות ופאר מהסרטים". ובמתח שכזה הליכה לסרט הופכת לאירוע של פנאי ובידור, וחופשה מטרדות היום יום. צודקים.

גלובוס מקס כפר סבא. האולם הגדול.

גלובוס מקס כפר סבא. האולם הגדול. צילום שי שחר

 

חוויית קולנוע אחרת מעניק מתחם הסינמה-סיטי החדש של האחים לאון ומשה אדרי, בקניון "רוגובין-פדרמן" בנתניה. האח משה, הרוח החיה בתפיסה העיצובית והבידורית, ילד בנשמתו כנראה, מילא 2 קומות בבובות כוכבי קולנוע וקומיקס בגובה אדם, בנה מעבר מואר באלפי נורות מהבהבים אל מתחם משחקי ילדים, לובי עם מושבים שכמו לקוחים ממכוניות אמריקניות עתיקות, וצבעוניות עזה ותוססת כולל כדורי תאורה, נברשות ומסכים מהבהבים, המקפיצה את האדרנלין מרגע הכניסה. דגש מיוחד שמים יזמי המתחם גם על טכנולוגיית קרני לייזר חדשנית המאפשרת בכל האולמות איכות גבוהה של הקרנה, הפרדת צבעים ובהירות, ועל צפייה בתלת ממד בצורה טובה יותר. המתחם כולל 14 אולמות רגילים ו-2 אולמות וי. איי. פי. עם מערכת קול היקפית, כיסאות זזים, ממוחשבים ומתכווננים ומספרי כיסאות בכל האולמות הרקומים בגדול על המסעד ומוארים בחושך להקל על ההתמצאות. שאפו.

סינמה סיטי כפר סבא. אולם. צילום סיון פרג'

סינמה סיטי כפר סבא. אולם. צילום סיון פרג'

אומר משה אדרי: "בזכות מתחמי הסינמה סיטי בגלילות, בכפר סבא, בנתניה ובעתיד גם בבאר שבע, הפכנו את חווית הקולנוע בישראל לרב-תרבותית ורב-גונית והחזרנו מאות אלפי צופים אל בתי הקולנוע". לדבריו, הקונספט של הסינמה סיטי הוא המצאה מקורית שלו, שארצות אחרות כבר מחקות.

קרקס פלורנטין. צילום בוב קרמן

קרקס פלורנטין. צילום בוב קרמן

עם כל הכבוד למתחמי הקולנוע החדישים, קשה להתחרות בקסם העתיק של הקרקס, אפילו שאת נפלאותיו רואים באוהל צנוע יחסית בפינה של הכפר הירוק בישיבה על ספסלים וכיסאות פלסטיק פשוטים. גם בחנוכה השנה, כמו בשנים קודמות, קרקס פלורנטין מעלה מופע, שהפעם עוסק בחייזרים. סיפור העלילה סובב חבורה של חייזרים המגיעה לבקר בכדור הארץ ופוגשת את ארתור – ילד מופנם שאוהב להסתכל בכוכבים. המופע כולל אלמנטים של תעופה, אש ומים בליווי מוזיקה ותאורה, אבל בעיקר לוליינות מרהיבה המעוררת כבוד ליכולות הגוף האנושי. 79 שקלים ליחיד, או 249 שקלים לכרטיס משפחתי של 4 נפשות. לעוד פרטים: . www.florentinecircus.co.il

 

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.