פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, חגים, טיולים, ילדים, פנאי.

אפילו אם יש לכם זמן או תקציב רק לאירוע חנוכה משותף אחד עם ילדי המשפחה, גילאי 6-8, ההמלצה שלי היא להגיע למוזיאון הילדים בחולון לסיור המודרך "חברים ביער". לא רק הם, גם אתם, המבוגרים המלווים, תלמדו איך ניתן בלי הפירוטכניקה של תפאורות ענק ותלבושות מפוארות, תזמורות וכוכבי במה, ואולי אף יותר מאשר עם כל העזרים האלה, לרתק את הקטנים למשך שעתיים קסומות של דמיון ושעשוע, חשיבה ולמידה.

מוזיאון הילדים בחולון. "חברים ביער".

באמצעים פשוטים למדי, קרטונים וקלקר, קרח ותאורה, אבל המדריכים יודעים את נפש הילד, איך לדבר אליו, איך לעורר את התלהבותו, איך לגרום לו לשתף פעולה בהמצאת חרוזי משותפים. המסלול מיועד למצוא פתרון לבעיה של סכסוך בין דיירי היער, ביניהם קוסם לבן, שומרים, ינשול (שילוב בין ינשוף וחתול), חפרפרת, פרפרי אור, עטלף וזוג זחלים בשם זיג וזג. דווקא תפאורת המסלול הפשוטה גורמת לילדים להפעיל את כוח ההמצאה הגדול הקיים במוחם ונכנס לפעולה אם רק מאפשרים לו. ואז, הם מתרגשים מירידה אל "מערה" ו"בור", מחבקים כמה בובות סמרטוטים דמויי "שומרים", כאילו קיבלו חיים ומציאות, מתגלשים בשמחה במגלשה לעבר הר השלג (חדר מרוצף בקרח מרוסק שמתקרתו יורדים זרזיפי קרח), עוזרים ברצינות מלאה למדריכה לחבר מכתב המפציר בבעלי החיים המסוכסכים להשלים כדי שאפשר יהיה לחגוג יום הולדת מאה לקוסם, וכל הדרך הביתה, הייתי שם בעצמי עם שני ילדים, לדבר על המסר שהופנם תוך כדי שעשוע, שאם רוצים להצליח, חייבים לפעול ביחד ולשתף פעולה.

מוזיאון הילדים חולון. חבורת הילדים מחברת מכתב בחרוזים עם המדריכה
קשה לי לחשוב על משהו מועיל ומהנה יותר להשקיע בו 65 שקלים דמי כרטיס, במהלך החג.
קצת רשמים ויזואליים מהמסלול שהוא בעצם מסע חניכה חינוכי – בצילומים המצורפים. וחשוב לדעת: הכניסה היא בתיאום מראש בלבד בטלפון: 036503000 או באתר www.childrensmuseum.org.il

מוזיאון הילדים חולון. פרפרי האור מרחפים ביער

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.