פורסם by & קטגוריה ילדים.

מהפיכת קופיקס" הגיעה השבוע לתחום המורים הפרטיים. במקום לשלם 80-200 שקלים לשיעור, מחיר ממוצע מקובל בארץ בהתאם למקום המגורים, שאם מכפילים אותו בארבעה הופך לנטל רציני בתקציב החודשי (ואם הילד זקוק לעזרה ביותר במקצוע אחד, ואם יותר מילד אחד במשפחה נזקק לשיעורים פרטיים, אז זה בכלל צומח לאלפים), מציע מיזם חדש בשם my help  מנוי שנתי של מורים פרטיים און ליין לכל המשפחה לא חשוב מספר הילדים ב-2388 שקלים. רגע, אל תברחו, זה יוצא רק 199 שקלים לחודש לכל בית האב. כן, גם הורים יכולים להיעזר. לא סוד הרי ששיעורי הבית הם גם מטלה הורית שילדים מתקשים פונים אליהם לעזרה, ושאבות ואימהות צריכים לשבור את הראש ולהתבאס מול שאלות במתימטיקה או בהיסטוריה שגם הם לא יודעים לפתור.

תמונת אילוסטרציה. צילום: אסף לוי

תמונת אילוסטרציה. צילום: אסף לוי

 

 

תגובות רשמיות של משרד החינוך לתופעת המורים הפרטיים, שכל ילד שני בישראל נזקק להם לפחות בחלק משנות בית הספר – שוללות את התופעה. אבל לחיים יש דינמיקה משלהם, ואין בית, עד כמה שאני רואה בסביבתי הקרובה והרחוקה, שבנוסף להסעות לחוגים, ההורים לא מסיעים את הילדים גם למורים פרטיים. תעודת עניות למערכת החינוך בישראל? בהחלט. מצד שני, משרד החינוך בכבודו ובעצמו, עם כל הסתייגותו מכיר בה. עובדה שהמשרד הזה עצמו אסף נתונים מהם עולה כי 36% מתלמידי היסודי ו-42% מתלמידי חטיבות הביניים נעזרים במורה פרטי. בתיכון זה כבר מטפס ל-76% מהתלמידים. סקר נוסף, שנערך ע"י המכון לגיאוקרטוגרפיה ב- 2014 גילה כי 36% מהתלמידים מקבלים שיעורים פרטיים ו- 20% נעזרים במורה פרטי באופן קבוע.

גם שיעורים אונליין הם לא חידוש, הם כבר קיימים כמה שנים באתרים כמו Yaylearn, Yschool, eTeacher ועוד. אלא שהם לא זמינים בכל שעה שבה הצאצא מחליט להתיישב להכין שיעורים, וגם מגוון המקצועות שהם מציעים לא רחב.

החידוש במיזם  my help הוא ההבטחה לספק גישה למורים פרטיים בכל זמן נתון ובכל המקצועות בהם מתקשים ילדינו: מתמטיקה, אנגלית, שפה עברית, מדעים, פיזיקה, כימיה, אזרחות, ספרות, תנ"ך ומולדת. בסך הכל 11 מקצועות ביסודי ועשרה בתיכון. וחסר להם שלא לדעת פתרון למשוואה בשני נעלמים או באיזה תאריך פרצה המהפכה הצרפתית.

היזמים טוענים שהמורים ברשת יעמדו לרשות כל ילדי המשפחה, מיום ראשון ועד יום חמישי וכל הזמן בין השעות 15:30-21:00 בלי צורך לקבוע מראש, וכמובן בלי הצורך לצאת מהבית.

משה חביב, מנכ"ל קבוצת תרבות הספר הוצאה לאור בע"מ, יזמית החידוש, משוכנע שהוא מחולל מהפכה חינוכית וחברתית כאחת "כי המיזם מציע הזה מאפשר להגיע ליתר שיוויון בהישגים הלימודיים גם למשפחות שלא יכולות לעמוד בעלויות הגבוהות הקיימות של המורים הפרטיים".

אז איך זה עובד בפועל? סרטון ההדמיה המצורף נותן מושג:

https://drive.google.com/file/d/0B5Ex7lRJ8h0VOUhSTHpoNnZBU0k/view

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.