פורסם by & קטגוריה ילדים, מזון ומסעדות.

ילדים הם קהל היעד הטבעי ביותר של חטיפים. אוכל בגודל ביס, מושך אפילו בעלי תיאבון קטן, מה גם שחטיפים בדרך כלל מתובלים בעוצמה של מתוק או מלוח, ולפעמים גם עטופים צבעוניות עזה.

6901399_party_pizza_200g copy

גם מבוגרים קל לפתות בחטיפים: האשליה שיש בהם מעט קלוריות, קטני ממדים כבר אמרתי, והחיזור המידי שלהם אחרי בלוטות הטעם בפה. אפילו לא צריך לטרוח לנגוס בהם – הגודל מחליק בקלות לפה.

אוכל חטיפים מינימן

מצד שני, מאחר שמדובר במרכיב של חשק ("מתחשק לי חטיף"), והחשק הוא יצור הפכפך הנתון למצבי רוח, חייבים תעשייני החטיפים כל חודש-חודשיים להציע משהו חדש שלא טעמנו עד כה. זהו חידוש בעירבון מוגבל. שינוי בעטיפה, שינוי בצבע הממתק, שינוי בתרכובת התבלינים, ומזל טוב, נולד במביני חדש. כך למשל אסם השיקה מהדורה של "במבה במביני" – אותה הבמבה רק קטנטנה. בגודל שמתאים גם לפה של ילד בן חצי שנה. וחברת "מן", לציון 60 שנות קיומה, השיקה את מינימן – קוביות קטנות של ופלים מצופים בטעם שוקולד, באריזה שזכתה לעיצוב וינטאג' צבעוני. המינימן זכו גם לתו התקן של הטבעונים, ה"וויגן פרנדלי".

אוכל חוטפים אוכלים חלבה

דוגמה שלישית למשחק עם הגודל מציגה "בארכה" יצרנית החלבות, קטגוריה המגלגלת 150 מיליון שקלים בשנה, שהקטינה את המוצר לחטיף מוארך במשקל 40 גרם בטעמי וניל ושוקו-וניל, והוא נמכר ברשתות ובחנויות המכולת בבודדות, כמו חטיפי שוקולד למיניהם. החלבה הזו מכילה 50% טחינה גולמית, ונחשבת למרכיב נחשב בתזונה נכונה.

אסם הלכה גם על עוד חידוש שלא קשור לגודל אלא משחק בטעמים: שקיות במשקל 60 גרם שחציין במבה במילוי קרם פונץ' וחציין במבה במילוי קרם בננה.

אוכל חוטפים אוכלים שברי בייגל צילום עמית שטראוס

משחק טעמים אחר, שילוב של מתוק עם מלוח, מציע החטיף של חברת סניידרס המיובא על ידי ליימן שליסל: שקיות עם שברי בייגלה שטעמם גם קרמל וגם מלח, שילוב פיקנטי וממכר. טעם הקרמל מככב גם בעוגיות החדשות של "מן", ואפרופרו עוגיות, ליימן שליסל מייבאת עוגיות סנדוויץ' בשם Hit Vanilla מבצק חמאה במילוי קרם וניל.

עוגיות "היט ונילה", יבוא של ליימן-שליסל

עוגיות "היט ונילה", יבוא של ליימן-שליסל

אחרי שינויים בגדלים ובטעמים, מנסים יצרני החטיפים לעורר את התעניינותנו מחדש בחטיפים, באמצעות שינוי במארזים. דוגמה: "אנרג'י" של שטראוס מציע עכשיו את חטיפי הדגנים שלו באריזה בצבע גי'נס. ההנחה כנראה היא שהצבע האהוב על צעירים בבגדים ובאביזרים, ימשוך אותם גם אל מדף החטיפים. בחטיפי האנרג'י מופיע שוב השילוב של מלוח ומתוק – שברי בייגלה מלוחים עם שוקולד וקרם חלב ואגוזים.

Print
Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.