פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, הנעלה, חגים, ילדים, פנאי.

בשבועות הקרובים יתקיימו ארבעה אירועים ספורטיביים עממיים, שבצד תרומתם לפעילות גופנית ואורח חיים בריא, גם מתאימים מאוד למזג האוויר. מרתון סמסונג הגדול ביום שישי הבא, 24 בפברואר, אמור להתקיים כשהאקלים הישראלי בשיא נעימותו. אם יהיה מזל, לא ירד גשם, השמש תזרח, לא קריר מדי, ולא חם מדי. כך שהתחזית להשתתפותם של 40 אלף רצים ריאלית לגמרי. המסלול המסורתי הוא כידוע באורך של 42.2 קילומטרים, אבל אפשר להירשם גם לחצי מרתון (21 קילומטרים) ולאורך של 10 קילומטרים או 5 קילומטרים. יהיה גם מרוץ אופני יד לנכים ומצפים ל-1500 רצים ורצות מרחבי העולם שינסו לשבור את שיא המרתון העולמי של הקנייתי וויליאם קיפרונו יאגו, שהיה שעתיים, 10 דקות ו-30 שניות.

מרוץ סמסונג תל-אביב. צילום רונן טופלברג

מרתון סמסונג תל-אביב. 24 בפרואר. צילום רונן טופלברג

נקודת הזינוק למרתון תל אביב תהיה בשדרות רוקח (בין פארק גני יהושע למרכז הירידים), משם ימשיכו בין היתר לשדרות רוטשילד, נמל תל-אביב, טיילת רידינג, רחוב דיזינגוף, ועד יפו העתיקה ובחזרה. מרתון סמסונג תל-אביב הוא בין המרתונים היחידים בעולם שעשרה קילומטרים ממסלולו עוברים לאורך חוף הים.

מסורת נוספת שתישמר במרתון השנה היא האפשרות למשתתפי המרתון לתרום לפי בחירתם לרשימה של למעלה מ-90 עמותות המטפלות בצרכים חברתיים שונים. המארגנים מבטיחים שהכספים שיגויסו יועברו במלואם לעמותות.

מיני מרתון סמסונג במתחם שרונה בתל אביב. צילום רונן טופלברג

מיני מרתון סמסונג במתחם שרונה בתל אביב. 22 בפרואר. צילום רונן טופלברג

מי שרוצה לחנך את הילדים לפעילות גופנית משפחתית, יכול לרשום אותם למיני מרתון, שיתקיים ביום רביעי הבא, 22 בפברואר במתחם שרונה בתל אביב. מצפים לאלפיים ילדים בני 9-12 שירוצו קילומטר, וילדים בני 5-8 שירוצו חצי קילומטר. השנה לראשונה יהיה מקצה חדש באורך 500 מטרים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים, גילאי 5-14. ההרשמה עולה 60 שקלים. ואגב, גם אם אתם או ילדיכם אינכם רצים, כדאי להגיע כדי לצפות, לעודד את הרצים, ועל הדרך להעביר לצאצאים את המסר שפעילות גופנית היא חשובה ובריאה. האירוע יתקיים בשעות 16:00-19:00.

מרוץ משפחות פורימי של מוזיאון מגדל דוד. צילום עודד אנטמן

מרוץ משפחות פורימי של מוזיאון מגדל דוד. 12-13 במרץ. צילום עודד אנטמן

מרוץ משפחתי נוסף יתקיים במוזיאון מגדל דוד בירושלים בפורים (12-13 במרץ) בשעות 10:00 ו-14:00. הילדים ירוצו בחינם והמבוגרים – תמורת 30 שקלים. המרוץ יתחיל במוזיאון יהדות איטליה ברחוב הלל, שם יחולק כתב חידה שיריץ את המשתתפים אל כיכרות, רחובות וסמטאות כאשר בתחנות שונות יחכו שחקנים שיתנו לבאים את המשימה הבאה. הפעילות תימשך כשעתיים והילדים יידרשו להיות מלווים על ידי מבוגר. מומלץ להזמין כרטיסים מראש בטל 2884*.

תחרות משיכת חבל עממית. 17 בפברואר. צילום מאיר כפיר

תחרות משיכת חבל עממית. 17 בפברואר. צילום מאיר כפיר

האירוע הרביעי המלווה את ניצני האביב בארץ יתקיים ביום שישי הקרוב (17.בפברואר) בספורטק תל אביב בפארק הירקון: משיכת חבל המונית לכל המשפחה לקראת "יום משיכת החבל הבינלאומי" (שתאריכו הוא ה- 19.1). אפשר להשתתף ללא עלות ובהרשמה במקום, בשעות 10:00-13:00. בנוסף לציבור הרחב המוזמן, יגיעו כ- 20 נבחרות משיכת חבל מכל רחבי הארץ, עם כ- 100 שחקנים מקצועיים (מסתבר שקיים בארץ ענף ספורטיבי כזה הפועל בישראל במסגרת התאחדות "אילת" לענפי הספורט תחרותיים לא אולימפיים וקיימת גם פדרציה עולמית למשיכת חבל בה חברות כ-30 מדינות ובהן ישראל).

המושכים בחבל יחולקו לקבוצות על פי גילאים ולכל קבוצה יוצמד שחקן מקצועי שינהל את האסטרטגיה של הקבוצה, יסביר את הטכניקות השונות למשיכת חבל, כיצד לגרום לקבוצה היריבה לוותר, מתי להשקיע את מירב הכוח במשיכה, מתי להתמקד בבלימת הקבוצה השנייה ועוד.

ברוקס (BROOKS). דגם קלדרה. נעל ריצה חדשנית משולבת לריצת שטח וריצה על כביש

ברוקס (BROOKS). דגם קלדרה. נעל ריצה חדשנית משולבת לריצת שטח וריצה על כביש

נחזור למרתונים. כדי לרוץ למרחקים חייבים כידוע להתאמן ולהתכונן. העברתי לפני כשבועיים זוג נעלי ריצת שטח חדשות של המותג ברוקס, לאישה צעירה המתכוננת עכשיו במרץ להשתתפות במרתון סמסונג של המבוגרים. כבר אחרי ארבעה ימים חזרה אלי נלהבת. מסתבר שבניגוד לנעלי הספורט הישנות שלה, שהן קשיחות ולא נעימות במיוחד בעור הקרסול, במיוחד אחרי ריצה ממושכת בשטח ההררי של היישוב שבו היא גרה, החדשות רכות ונוחות בהרבה. היא ביקשה לדעת מה כאן הסוד, ושמחתי להעביר אליה את המידע שסיפקה לי חברת מותג הספורט האמריקאי ברוקס. יש לציין שאחרי שהיא הפנימה את פרטי החידוש, הדגישה באוזני שזו הולכת להיות הנעל הקבועה שלה בכל ריצותיה.

נעלי ריצה מיוצרות בדרך כלל עם סוליה קשיחה ורחבה שתגן על כפות הרגליים מאבנים ותספק אחיזה טובה יותר בתוואי שטח שונים. נעליים קשיחות כאלה אכן גורמות לחוסר נוחות לאחר שימוש ממושך. זו הסיבה שבתחרויות האולטרה מרתון נהוג להציב תחנות החלפה לנעליים. אבל בטכנולוגיה החדשה המושקעת בדגם  Caldera של ברוקס, הצליחו לשלב בנעליים מאפיינים שיתאימו אותן גם לריצה על כבישים, כמו במרתון התל-אביבי, כלומר יותר נוחות ורכות, וגם לתוואי שטח לא סלולים.

בדגם ה-Caldera יש סוליה המחולקת ל-3 כשלכל חלק תפקיד שונה. הקדמי מורם מעט ובנוי כך שיספק אחיזת רגל טובה גם בירידה וגם בעלייה בשטח הררי ומסולע. האחורי מכיל מעצורים שמאפשרים תמרון טוב יותר במצבים משתנים. האמצעי בנוי כך שיגן על הרגל בזמן עייפות. בנוסף, זוהי סוליה רחבה יותר מאשר בנעליים רגילות כדי לשמור על הקרסול במקרה של דריכה לא טובה במשטח לא ישר. הגפה כאן נטולת תפרים, כדי להפחית חיכוך, והחומרים קלי משקל יחסית לנעל שטח (280 גרם). שיפור נוסף שהוסיפה ברוקס לנעל ה-Caldera הוא התקן אחורי, סוג של תופסן למכנס – המגן על העקב מפגיעת אבנים וחפצים חדים.

שורה תחתונה: השילוב מיועד לאפשר למי שרץ גם על הרים ובשבילי אבנים להרגיש כאילו רצים על כביש. המחיר 800 שקלים. ופרטים נוספים ניתן להשיג באתר www.brooks.co.il .

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.