פורסם by & קטגוריה ביגוד ילדים, ילדים, לא מתויג.

השאלה איך חיתול נולד הייתה מצחיקה יולדות, מילדות וילודים עד לפני שלושים-ארבעים שנה. מה השאלה? חותכים סדין כותנה או פלנל לריבועים, כורכים את הבד סביב תינוק, מהדקים בסיכות ביטחון, וזהו. אבל הקשר בין הדבר הזה לבין החד-פעמיים של ימינו הוא בערך כמו בין טלפון חוגה לסמרטפון.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

מי ששולף חיתול מאריזה רק כשאי אפשר לסבול עוד את הריח של התינוק או כשהרטיבות מחלחלת עד לאוברול התיקתקים שלו, לא יבין זאת. אבל מי שיקדיש דקת התבוננות בפריט החיוני הזה מקרוב, ויגלה מרכז מרופד כמו כרית שטוחה, מותנית נמתחת כסריג גומי, חלק קדמי מודפס באיורי אגדות ילדים, סקוצ'ים, פיסות ניילון, נייר גמיש, קיפולים מיוחדים, ועוד פטנטים שהם סודות מקצועיים שהיצרנים לא מגלים, יבין שמדבור בפריט עתיר תחכום טכנולוגי והפעלות מחשב.

חלק מפס הייצור של מפעל החיתולים המשוכלל והחדש של האגיס בעפולה

חלק מפס הייצור של מפעל החיתולים המשוכלל והחדש של האגיס בעפולה

 

מפתיע לא פחות לגלות את המקום שבו מייצרים את מה שסבתא שלנו שגידלה תריסר צאצאים עם חיתולי בד מורתחים הייתה מוכנה כמעט למכור כליה למענו. זה שאנחנו משתמשים וזורקים באדישות כאילו הוא קיים מאז חוה חיתלה את קין והבל. המקום הוא האנגר ענק בפאתי עפולה, ששני מטוסי 747 היו נבלעים בו בקלות ועוד נשאר מקום למסוק. אנחנו נכנסים אליו פנימה עם אטמי אוזניים, חלוקים וכובעים לבנים, כמו לחדר טיפול נמרץ, מזל שלא דורשים מאתנו גם מסכת מנתחים על הפנים, ובתוך אזור סטרילי מחיידקים אבל רועש כמו מסלול נחיתה, רואים פס ייצור ממוחשב באורך חצי קילומטר, עם נוכחות אנושית מצומצמת ביותר. המדריך שלנו, מנהל המתקן, אומר בגאווה: אין דבר כזה בשום מקום אחר בעולם. אנחנו הראשונים בין כל מפעלי האגיס בעולם, עם פס ייצור שמרגע החדרת החומר סופח הנוזלים הארוג לתוך החיתול ועד לתחנה האורזת את החיתולים החדשים בחבילות מהודקות, פועל ללא מגע יד אדם.

אני מנסה באותו הרגע לדמיין תינוק זעיר, כקליינט הפגיע והרך של הממותה הטכנולוגית  הזו, ודי מתקשה. אבל עובדה, מהרעש, הסטריליות, סלילי הענק המתגלגלים והמתכת הרועמת, יוצא הפריט הנקרא האגיס "פרידום דריי" (freedomdry), שלמענו התכנסנו.

חלק מאולם הייצור של חיתולי האגיס פרידום דריי בעפולה במבט מלמעלה

חלק מאולם הייצור של חיתולי האגיס פרידום דריי בעפולה במבט מלמעלה

 

דור החיתולים החדש שהושק בשבועות האחרונים, מתייחד בעיקר ביכולת לספוג יותר נוזלים ויותר מהר, מאשר קודמיו. מה שמבטיח תינוקות שעורם יותר יבש יותר זמן. גם המפעל החדש בעפולה, שעלה למעלה ממאה מיליון שקלים, הושק לפני שבועות אחדים. אנשי חוגלה קימברלי, הבעלים של האגיס, המשגיחים עלינו בשבע עיניים שלא נחדיר חיידקים זרים להיכל החיתולים החדשני, אומרים שעומדים מאחוריו שלוש שנות מחקר, פיתוח ובנייה כולל מכשירים לבקרת אקלים, לחות ואיכות, שקילה אוטומטית, ומצלמות, כאמור ללא מגע יד אדם.

 

איך חיתול נולד 2

בהמשך הסיור מיידעים אותנו שחיתולי הפרידום דריי יחליפו בעוד כשבועיים את כל המלאי הישן של חיתולי הפרידום פלוס שנשארו בחנויות בלי לשנות את המחיר. לשאלה מה מצדיק מאמץ כל כך גדול, וכל הטררם של קמפיין ההשקה, כשמדובר בסך הכל בעוד חיתול, עונים בחוגלה קימברלי, שהחיתול הטוב ביותר בעולם ראוי להבלטה שכזו, כי הוא דק יותר מכל קודמיו, סופג 30% יותר נוזלים, וגמיש באזור המותנית ב-66% יותר. ובנוסף, הוא מיוצר במערכת שונה מאוד מכל קודמותיה, בהם הבטחת האיכות מבוססת על בדיקה מדגמית מספר פעמים בכל משמרת. בייצור החדש, כל חיתול נבדק אישית על ידי המכונה. תשובה שלא יספקו לנו בהאגיס היא שלא קל לחיתולי הפרימיום להתחרות בחיתולים הזולים בהרבה שניתן להשיג בארץ.

378779_Front.pdf

 

שוק החיתולים בישראל מוערך ב- 600 מיליון שקלים לשנה, והאגיס מוביל אותו עם נתח של 41.6%, אחריו פמפרס עם 24.2%, טיטולים עם 23.3%, ובייבי סיטר של רשת שופרסל עם 7.5%. להאגיס ופמפרס יש חיתולים עם פתח טבור (לילודים שבליטת הטבור עדיין לא נשרה אצלם), ומידות מותאמות גם לפגים. אנשי פמפרס מוסיפים שבחיתולים שלהם השכבה החיצונית מצוידת בנקבוביות זעירות המאפשרות את יציאת האוויר הלח מתוך החיתול, וגם הם מבליטים את הדקיקות של המוצר שלהם, ואת החומר סופח הנוזלים עם טכנולוגיית DryMax™.

איך חיתול נולד 1

את חיתולי ה"בייבי" של שופרסל, השיקו השנה עם סיסמת "את ההבדל תרגישו רק במחיר". מדובר באלטרנטיבה לחיתולים המותג באמצעות מותג פרטי של הרשת, שלדברי אורי קילשטיין, סמנכ"ל הסחר והשיווק שלה, מוכרת חיתולים יותר מכל הרשתות האחרות בארץ, כולל רשתות הפארם. הוא גם מבטיח שחיתולי Baby  יכבשו 20% נתח שוק עד סוף  שנת 2015. עינב אדיב ברר, מנכ"ל DPL, יצרנית חיתולי "בייבי" ו"בייביסיטר" הוסיפה שהמטרה, על רקע המודעות הגוברת של הצרכנים ליוקר המחיה בישראל, לחזק את מותגי הביניים, על חשבון מותגי הפרימיום היקרים, שלדבריה "לא בהכרח טובים יותר", .

כדי להוכיח את הטענה, אומרים בשופרסל שחבילת החיתולים של המותג שלהם עולה 31.90 שקלים, וזה מחיר נמוך בכ- 29%  מהמחיר לצרכן של חיתולי האגיס (במחיר הקטלוגי). עד כמה שהדברים האלה משכנעים את הכיס, העובדה היא שכל תינוק שני במדינה מחותל בהאגיס דווקא, כי היידישע מאמע ובעלה היידישע טאטע, לא חוסכים כידוע כשמדובר בצאצאים.

חיתולי הבד המעוצבים של שילב

חיתולי הבד המעוצבים של שילב

 

 

אגב, עם כל הכבוד לחד פעמיים, חיתולי הבד לא נעלמו מחיינו. הם סעיף הוצאות נכבד בפני עצמו, וכלולים בכל חבילת הכנה לתינוק חדש, להגנה על סדיני העריסה מפני פליטות, לכיסוי חלונות הרכב, כסינר הנקה מאולתר, ולאלף ואחד שימושים אחרים. רשת שילב השיקה חיתולי טטרא ופלנל מודפסים בגוונים של ורוד או תכלת באריזות מתנה. כ-35 עד כ-60 שקלים לזוג, שלישייה או רביעייה.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.