פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, אופנה, ביגוד, הצגות וסרטים, השקות ופתיחות, חברה, צעצועים, תבשילים ועוגות, תרבות.

ההצלחה הפנומנאלית של הסרט "ברבי" בהפצת טוליפ אינטרנשיונל בארץ (מאות אלפי ישראלים מיהרו לצפות בו בבתי הקולנוע בסוף השבוע הראשון להקרנתו), ובעולם, הולידה גל אופנתי המקיף בגדים ואביזרים, תסרוקות ואיפור ואפילו – מאפים. מדובר לא רק בסרט מהנה ואינטליגנטי, ועליו בהמשך, אלא גם בקמפיין השקה מהמתוחכמים והמושקעים ביותר אי פעם, בניצוחה של ענקית הצעצועים מאטל, שברבי שייכת לה.

מרגו רובי בסרט "ברבי" באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

טויס אר אס. פינת צילומי סלפי

מי שמקדמת את פני השקת הסרט בארץ במבצע הוזלות מיוחד היא רשת טויס אר אס, שעד תחילת אוגוסט מציעה 20% הנחה על כל מגוון הברביות שלה. והמגוון הוא אחד המהלכים החכמים ביותר של מאטל. המנהלים הערניים של הקונצרן העולמי הפנימו לפני כעשור את הביקורת על כך שהבובה האייקונית שלהם היא לבנה מדי, בלונדינית מדי, חטובה מדי, מעמידה מודל יופי בלתי אפשרי לרוב הבנות בעולם וממש לא תואמת את האג'נדות של תנועות קידום האישה, שוויון זכויות הנשים ו-ME TOO. וכך החלו להגיע לחנויות הצעצועים ברבי שחורה, ברבי שחומה, ברבי שמנמנה, ברבי בכיסא גלגלים, ברבי קרייריסטית, רופאה עם סטטוסקופ או מורה מרכיבת משקפיים, ואפילו ברבי כבדת שמיעה. לא רק מודל היופי, הבריאות והעיסוק עברו גיוון, אלא גם האביזרים הנלווים, ביניהם ערכות שיער ובגדים. את המבחר הזה אפשר כאמור למצוא בטויס אר אס במחיר הנחה עד יום שלישי בשבוע הבא.

טויס אר אס. סדרת הברביות החדשה כוללת מגוון של בובות בגזעים ומצבים בריאותיים שונים

הצבע המסמל יותר מכל את בובת הברבי הוא הוורוד, ורשת מאפיות ג'ייקובס ברמת השרון ובקריית אונו בהובלת השף-קונדיטור ניר רייכמן עשתה מהלך מפתיע עם סדרת מאפים ורודים מתוקים.

מאפיית ג'ייקובס. מאפים בהשראת ברבי

רשת הבורסה לתכשיטים התחברה גם היא לטרנד הוורוד והחלה לשוק שעונים בוורוד פוקסיה מבית ורסאצ'ה עשויים סיליקון (מי שלא מתחברים לוורוד יכולים למצוא שעונים כאלה גם בטורקיז, צהוב, לבן ושחור). המחיר, 1990 שקלים.

למשל "קונאט" (קרואסון שהוא דונאט), הנראה בצילום המצורף. המאפה עשוי מבצק שמרים במילוי קרם וניל עם ציפוי ורוד וסוכריות ורודות. ויש שם גם אקלייר במילוי קרם פירות יער, נשיקות מרנג ורודות, עוגיות מקרונים ורודות ועוד.

רשת הבורסה לתכשיטים. שעון ורסאצ'ה בסיליקון וורוד

הטרנדיות הוורודה באה לידי ביטוי כיום באביזרים וחפצי צריכה שונים, למשל המזוודות של  רשת הטיולים והמחנאות "טרק מרקט", ראו בצילום המצורף, שאחד ממאפייניהן החשובים הוא פטנט הגלגלים הנשלפים המאפשר להן לתפקד כמזוודות עלייה למטוס. פירוק הגלגלים מקטין את אורך המזוודה ב-7 סנטימטרים, ומקל על אחסונה ליד מושב המטוס. גם מחירה נגיש: 189 שקלים.

מזוודה בוורוד פוקסיה ברשת טרק מרקט

בחזרה לסרט. גרעין הרעיון המניע את עלילתו לא לגמרי חדש. הוא צץ לעתים בגלגולים שונים. זוכרים את בת הים הקטנה באחת מאגדות אנדרסן שהתאהבה בבן אנוש והתאמצה במחיר כבד לחיות כאישה בשר ודם? זוכרים את ספרי וסרטי המדע הבדיוני (למשל סדרת הטלוויזיה ווסטוורלד) בהם רובוטים ורובוטיות מפתחים התנהגויות ורגשות אנושיים? או סרט שרץ היום בבתי הקולנוע, "רובי נגד הזרם" שגם בו יצורה ימית מתחפשת לתלמידת תיכון. ייתכן שאפשר להזכיר אפילו את הגולם מפראג. אז בסרט "ברבי" הבובה הקסומה חורגת מתוך עולם הבובות המושלם, שהנשיות הגיעה בו לשוויון גמור, ונשים ממלאות בו את כל תפקידי הממשל והמשרות הבכירות (נשיאה, שופטת, מדענית), אל העולם האנושי, ומגלה לתדהמתה וצערה שהוא הרבה פחות מושלם מאשר עולמה שלה.

בובת ברבי טיפוסית

השחקנית מרגו רובי מגלמת את הבובה הבלונדית בצורה מושלמת, ושחקן הקולנוע ריין גוסלינג מגלם את בן זוגה, קן. מדובר בסרט מבריק, בעל אג'נדה מגדרית, עיצוב מעניין של יחסי בנות ואימהות, ואפילו קצת הגות אקסיסטנציאלית, ועם זאת מהנה, קליל, וצבעוני. סרט לגמרי למבוגרים, למרות שמככבת בו בובה בגלגול אנושי.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.