פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, ילדים, לא מתויג.

הורים צעירים לתינוק חדש לא חייבים להסתובב בעיניים טרוטות ובמראה של זומבי מרוב חוסר שינה. אפשר לגרום לתינוקות, פעוטים וילדים לישון רצוף ואפשר גם לחסוך להם חלק מהגורמים לנדודי שינה, אותו חלק הנובע מגירויים (כולל א-טופיק דרמטיטיס המכונה אסטמה של העור) ומתפרחת חיתולים. אלה הבשורות של דורית קייזר, מיילדת ויועצת שינה מחברת הספר "ששש…בלילה ישנים" (בהוצאת כנרת–זמורה ביתן), אותה פגשתי בהשקה של ליפקאר AP+, סדרת תכשירים חדשה של חברת הדרמו-קוסמטיקה לה רוש פוזה.

צילום באדיבות לה רוש פוזה. ליפיקאר+

על חשיבות השינה אין צורך, נדמה לי, להרבות מילים. מחקרים רבים כבר הוכיחו שהורמון השינה אחראי על גדילה, זיכרון ופעילות מוחית – והוא משתבש כשלא ישנים מספיק. התוצאה, בין היתר, עיכובים בהתפתחות שפתית, ביכולות חשיבה, בקשב וריכוז, ברכישת קריאה ויותר מזה, חוסר שינה התגלה כגורם מאיץ התפתחות של מחלות. אבל איך מתמודדים עם הפרעות השינה שכמעט כל תינוק ופעוט שני סובלים מהן? – לפחות כשהגורם הוא עור יבש ומגורה באופן קיצוני, לצד תכשירים רפואיים של רופא עור, ניתן להתמודד בעזרת הליפיקאר סינדט AP+ (קרם רחצה עדין מועשר בחמאת שיאה וניאצמין ומתאים גם לטיפול בקשקשת הקרקפת הטיפוסית לילודים רבים), ליפיקאר באום AP+ (קרם גוף לעור יבש מאוד), ליפיקאר סטיק AP+ (תכשיר מרגיע גירויים בצורת סטיק ומתאים גם למבוגרים), וליפיקאר שמן רחצה. התכשירים שפותחו על ידי חברת לה רוש פוזה מכילים מרכיב פרוביוטי מוגן בפטנט שמטרתו להביא לאיזון של אוכלוסיית החיידקים והווירוסים. עד היום רוב הטיפולים נועדו להרגעה והגנה, ואילו הודות לפטנט החדש, אחרי שהתגלה שלא די בהרגעת העור וצריך גם לאזן מחדש את המיקרוביום (חיידקים ונגיפים בגוף האדם), נמצא הגורם המצליח להשיג את האיזון, והוא מאושר על ידי רופאי עור ומשרדי בריאות בכל ארצות המערב. ניתן להשיג ברשתות הפארם ובתי המרקחת בלבד או להזמין באתר החברה.

לה ראש פוזה. ליפיקאר+

אבל מה נעשה עם תינוקות שכבר שחררנו מגירויי עור, וחיבקנו ועיסינו, ובכל זאת הם מסרבים להירדם? דורית קייזר שהיא בין יתר עיסוקיה אחות מיילדת, פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים, מבטיחה שחוץ ממקרים מעטים של בעיות שינה תורשתיות- פתולוגיות, אפשר ללמד את כל התינוקות והילדים לישון, ומדובר בשיטות העובדות גם על מבוגרים:

צילום באדיבות לה רוש פוזה סידרת ליפקאר+

א. לפני שמשכיבים לישון, מכבים את כל המסכים בבית – הטלוויזיה, המחשב, הטלפונים הניידים. שקט שיהיה. ב. מחלישים את התאורה. זה מעלה את רמת המלטונין במוח, ומלטונין הוא הגורם המאפשר הירדמות. ג. מחלישים את עוצמת הדיבור. גם כשבוכים, פונים אלינו בקול או צועקים, עלינו לענות בלחישה רגועה. זה משפיע פלאים, אומרת קייזר, על תהליך ההרפיה (RAPPORT) בין הגוף למוח ומזרז הירדמות. ד. מוציאים מחדר השינה, עד כמה שאפשר, כל גורם מעורר, כולל צעצועים ומוביילים. רצוי לקבוע פינת משחקים מחוץ לחדר שבו ישנים. אפשר בסלון, בפרוזדור, במרפסת. כדי שיהיה ברור שכאשר נכנסים לחדר השינה, המטרה היא אחת ויחידה, לישון. ה. בספרה "ששש…בלילה ישנים" מלמדת קייזר גם איך לחזור שוב ושוב על תהליך לפיו כאשר הפעוט בוכה, קורא להורים, טוען שהוא רעב, צמא, "רואה מפלצות בחושך", קופץ ויורד ממיטתו, משכיבים אותו, אומרים בטון רגוע אבל אסרטיבי "ששש…עכשיו ישנים", נשארים דקה או שתיים, ויוצאים. בימים הראשונים ניאלץ לחזור על התרגיל הזה אולי עשרות פעמים אבל בתוך שבוע או קצת יותר, היא מבטיחה, הילדים ילמדו לישון. אינשאללה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.