פורסם by & קטגוריה לא מתויג.

חג המצות הוא באופן מסורתי חג הכלים החדשים, ואכן גיליתי ברשתות מקבץ מרשים ומעוצב של צלחות, כלי הגשה וכלי בישול. בעבר נהגו אבותינו לשמור בבוידעם כלי פסח שנחלצו מההסגר לשבוע אחד בשנה, או להכשיר את כלי החמץ בעזרת אמבטיות מים (לזכוכית), והגעלה ברותחין (לסירים ומחבתות). אבל בעידן הנוכחי הציבור נוהר לקראת החג לחנויות. ושימו לב: אם פעם רק לבן נחשב חגיגי ומתאים לשולחן החג, מקסימום עם פס כסף או פס זהב בשוליים, היום יש לגיטימציה לערוך את שולחן החג בכלים צבעוניים ומאוירים.

גולף & קו. צילום ערן סלם

ברשת גולף & קו עושים זאת עם עלים ענקיים בירוק טורקיז על צלחות לבנות, או בהדפס של פרחים גדולים. הגוונים העזים אמורים לתרום לתחושת השמחה ("ושמחת בחגיך"). מעדיפים אלגנטיות שקטה יותר? יש ברשת הזו כלים בהדפס שחור ולבן או לבן עם פס כסף.

 H&O HOME צילום דני גולן

באייצ' אנד או הום (H&O HOME) צלחות שקופות מונחות על מחצלת בסיס מעוטרת במעגל רחב דמוי קש. ברשת פוקס הום (FOX HOME), במותג הנקרא Twilight Rose, כלומר אור דמדומים, יש כלים בגווני שקיעה.

פוקס הום. צילום דניאל לילה

לעריכת שולחן בלתי נשכח ממליצים בפוקס הום על צלחות פורצלן בצבע ניוד בגימור מוזהב ועליהן צלחות זכוכית מרוקעות פסים בוורוד עתיק, מונחים על מפה בצבע שמנת, ארוגה בקישוט של חוטי זהב ונחושת. גם הסכו"ם שם הוא בצבעי ורוד ונחושת. לצלחות ומגשי אירוח יש הדפסים אוריינטליים, או איורים של אננס, כוכבים ועלים. כ-5 שקלים מחיר התחלתי לכלים לבנים, וכ-13 שקלים לכלים מעוטרים.

פיפ סטודיו נובל קולקשן

מושג נוסף על הצבעוניות החדשה נותנת קולקציית "ציפורים מסמיקות" (Blushing birds) של המותג ההולנדי "פיפ סטודיו" בחנות של נובל קולקשן בפתח תקווה ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ. כמחווה להשקת הסרט המחודש של מרי פופינס יש בקולקציה הזו כלי הגשה, כוסות, מגשים, ספלים וקומקומים עם ציורי נוף, עלי כותרת וציפורי שירה, מתוך הסרט.

 La porte blanche צילום מיר שמעונוביץ

את חובבי המקוריות הטרנדית הייתי שולחת גם למותג העיצוב La porte blanche המציע כלים בהשראה אפריקאית כמו כלי הגשה, כפות וקערות מעץ מנגו בשילוב ידיות ברזל, קרש חיתוך עם ידית חבל, כפות הגשה מוזהבות בעיצוב א-סימטרי, ועוד. שולחן המעוצב עם אלה יהיה בהחלט בלתי נשכח. כף מעץ מנגו עולה 99 שקלים, קרש העץ האפריקאי עם חריטה שבטית וידית החבל עולה 239 שקלים. ניתן למצוא בחנויות עיצוב ברחבי הארץ.

פלורליס

פסים מעגליים צפופים הנראים כמתנועעים בהשראה אמנות האופ-ארט, יש על כלי האוכל ברשת פלורליס. 18 שקלים מחיר התחלתי.
בשופרסל, שבדרך כלל מתייחסת לטעם השמרני של הקהל הרחב, יש עכשיו קולקציית כלים בשם "גאלה הום" עם פסים כחולים צפופים וכלי אוכל עם איורי ספארי, צמחיה טרופית וים. סט כלי אוכל של 18 חלקים מתחיל ב-99 שקלים.

שופרסל צילום סיון מויאל

אחת הקולקציות הצבעוניות, המרתקות, המקוריות, היצירתיות ביותר בהן נתקלתי באחרונה, שייכת למותג האיטלקי באצ'י מילאנו המשווק בארץ בלעדית בחנות קונספט בכיכר המדינה ובאתר של המותג. הכלים עשויים רובם ממלמין ואקריליק, והם בלתי שבירים ובעלי עמידות גבוהה. חלק מהאיורים על כלי האוכל האלה הם בסגנון הגדוש והמפואר של תקופת הברוק. אחרים צבעוניים כמו השוק של מרקש (מקורות השראה של המעצבת האיטלקייה),

באצ'י מילאנו

המחירים של באצ'י מילאנו נעים בין 69 ל-359 שקלים. לבאצ'י מילאנו יש גם כוסות תה וספלי קפה מפורצלן משולב באקריליק, וסכו"ם אל חלד של מתכת בשילוב אקריליק. הכוסות הנראים כמו זכוכית אף הן מחומר סינטטי שלא נשבר.
חומר גלם מיוחד הוא ממאפייניו הבולטים של המותג הצרפתי לומינארק (LUMINARC), שילוב של זכוכית והקרמיקה, המתאים לשימוש בתנור אפילו בטמפרטורות גבוהות. אפשר לאפות ולצלות בכלים העשויים מהחומר הזה (בסדרה הנקראת סמארט קוזין) ואז להגיש ישר לשולחן. כלי לומינארק משווקים ברשת לגעת באוכל, ותבנית אובלית גדולה עולה כ-80 שקלים.

לומינארק

זוכרים את סירי האמייל של אבותינו? הם חזרו. ברשת ארקוסטיל קיטצ'ן, במותג ARCOSTEEL, יש סירי אמייל צבעוניים מותאמים להגשה מהגז לשולחן. הם בעלי עמידות גבוהה לשריטות ומתאימים לתנור ולכל סוגי הכיריים. כ-50 עד כ-150 שקלים.

ארקוסטיל. צילום יוסי פונס

מיקרוג'ין, חלי ממן

סיר בריאותי ומיוחד במינו שכדאי לרכוש לחג ובעצם לכל השנה, הוא מיקרוג'ין הטראקוטה של חלי ממן. מקורו בטאג'ין, כלי הבישול הצפון אפריקאי, ויתרונו בכך שאפשר להכין בו בצורה בריאותית ועם מינימום שמן וללא תבלינים, וגם במהירות גבוהה, תבשילים שונים. דגים בשבע דקות, עוף ברבע שעה. חפשו באתר של חלי ממן.

פעמית סטור. צילום אפרת אשל

רשת "פעמית סטור" מתמחה כידוע בכלים חד פעמיים אבל בימים אלה תמצאו בה גם סיר אדום מותאם למיקרוגל ומכסה אוניברסלי למגוון שלם של סירים (לא צריך עוד לחפש בין המכסים בארון את המתאים בגודל לסיר שבו אתם מבשלים). המכסה עולה כ-48 שקלים מחיר מבצע.

ויטמיקס משווק על ידי אופק חדש

עוד קנייה מוצלחת מאוד לחג היא הבלנדר האמריקאי החדש של ויטמיקס (Vitamix) בגירסה המשוכללת שלו – ASCENT. הוא משווק על ידי חברת אופק חדש המתמחה בייבוא מוצרי בריאות, וחוסך מקום וריבוי כלים על השיש במטבח. חלקי הבלנדר עשויים טריטאן, חומר שלא נשבר כמו זכוכית ולא בעייתי במגע עם חומרי גלם כמו פלסטיק, עמיד בכל טמפרטורה, מקפואה עד רותחת. ניתן לרסק בו קוביות קרח, להכין מרק רותח, ללוש בצק, לנפק רטבים ומיצים, סלטים ועיסת קציצות. אחד מיתרונותיו הגדולים: סגירת ואקום המאפשרת שמירה של כל הערכים התזונתיים של הירקות והפירות. אוהבי הטכנולוגיות החדשות יתלהבו במיוחד מהעובדה שהבלנדר הזה מתחבר בבלוטות' לאפליקציה של למעלה מ-500 מתכונים, וחובבי בטיחות ישמחו לשמוע שיש בו מנגנון המונע הפעלה ללא מכסה סגור. אישית התרשמתי גם מהעובדה שכל חלקיו מיוצרים בארצות הברית ושמקבלים עבורו עשר שנות אחריות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.