פורסם by & קטגוריה לא מתויג.

סינגפור היא מקום מסקרן בתודעה הישראלית, סוג של אנטי תזה לעצמנו. לפחות לפי הסיפורים והשמועות נקי שם מאוד ברחובות, כי אוכפים בחומרה וללא רחמים קנסות ועונשים למי שמלכלך. הרכבות יוצאות בזמן, כי לוקחים ברצינות את לוחות הזמנים. כולם אלגנטיים במשרדים ובמסעדות, כי קוד הלבוש המחייב הוא חליפות ועניבות ונעלי עקב וחצאיות צרות, בטח לא כמו הטרנינגים והכפכפים שלנו.

סינגפור זה כאן 1

 

לא בטוח שאנחנו רוצים להיות סינגפור. אבל בטוח שאנחנו סקרנים לגבי מה שהולך שם. וכאשר שמענו כי בפעם הראשונה נוחתת בישראל הרשת הסינגפורית של נעליים, תיקים ואביזרים, צ'רלס אנד קית', מיהרנו אל הסניף הראשון, בקניון אבנת בפתח תקווה, לראות הכצעקתה.

 

סינגפור זה כאן 2

 

כרטיס טיסה לסינגפור גדול עלינו – תיק או סנדל סינגפורי, אולי לא. מבירור קצר מצאנו שהמחירים בארץ גבוהים ממה שגובים בסינגפור בכמה עשרות אחוזים, ובכל זאת צריך לקזז מחירי טיסה ומסים ואז זה משתלם. מה גם שנעליים במראה של מיליון דולר, נמכרות כאן במאתיים חמישים-ארבע מאות שקלים. סביר בהשוואה לרשתות מתחרות כמו ניין ווסט, אלדו או זארה. עוד מתברר שההיצע עתיד להתחלף פעם בשבוע. ואם השבוע לא התאהבנו באף פריט, אולי נתאהב במשהו בשבוע הבא. שיטה שמעודדת ביקורים חוזרים ונשנים, ואולי היא אחת מסודות  ההצלחה של האחים צ'ארלס וקית' וונג, שפתחו בסינגפור רשת של אביזרים על שמם בשנת 1996, עם חנויות המקדישות שטח מדף שווה לנעליים ותיקים (בדרך כלל תיקים נדחקים לפינה אחורית בחנויות הנעליים ואצלם הם שחקנים שווי זכויות).

סינגפור זה כאן 6

 

האחים וונג מציגים רק את מה שהכי טרנדי ונועז, ואם את מאלה שלא מסוגלות לנעול עקבי סיכה תמצאי כאן עקבים בגובה ביניים ואפילו סניקרס, בסגנון אופנתי נועז. על ההצלחה תעיד העובדה שלצ'ארלס אנד קית' יש כבר 350 חנויות הנושאות את שמם בלמעלה משלושים ארצות, וכל החנויות האלה נראות  אותו הדבר, גם גדולות בהרבה מהמקובל בחנויות אביזרים.

 

סינגפור זה כאן. צילום שוקה כהן

 

לדברי הראל ויזל, הבעלים של רשת פוקס שהביא לארץ את צ'ארלס אנד קית', במהלך שנת 2015 הוא יפתח 17 סניפים של הרשת, 12 מהם בשלושה החודשים הקרובים. כך שלא חייבים למהר לפתח-תקווה כדי להבין במה מדובר.

סינגפור זה כאן 5

השאלה, האם מדינה קטנה כמו שלנו, שכבר מוצפת ברשתות אופנה זרות מסטיב מאדן ועד H&M, מ"פוראבר 21" עד טוונטיפורסבן, מרלף לורן עד גאפ, להזכיר קומץ מהמון, זקוקה לעוד אחת, לא רלוונטית בעיני ויזל. לדבריו, הנשים בישראל צמאות למבחר עשיר וגדול יותר של תיקים. הוא גם מאמין בשיטת הצגת הפריטים המקובלת ברשת: סנדלים, ארנקים, חגורות ומשקפיים במקבץ של אותו הצבע והסגנון על המדף. וכך מי שנכנסת וחושבת לקנות סנדל כתום, ורואה לידו תיק כתום ומסגרת משקפי שמש כתומה, תחליט לרכוש לעצמה את ה"טוטל לוק" האופנתי ואפילו תוסיף אולי חגורה כתומה. האם זה יצליח? העתיד הקרוב יוכיח. אישית נראה שיודע צדיק נפש בהמתו, כלומר איש העסקים הממולח מכיר למדי את המנטאליות של הקונה הישראלית הצעירה. וחייבים להודות, הצירוף של פריטים מכל המחלקות המתכתבים זה עם זה בצבעים, צורה וחומרים- סנדלים עם תיקים, משקפי שמש עם צמידים, ארנקים עם חגורות, בהחלט מושך.

סינגפור זה כאן 4

 

מדובר חמישה "לוקים". הראשון מכונה The Runaways – עם סנדלי רצועות, אבזמים ורוכסנים המדברים לקהל צעיר בסולם צבעים של כחול לגווניו, כסף מטאלי, צהוב ואדום והשילוב ביניהם.  השני נקרא Sugarush – בגווני פיסטוק, וורוד וצהוב לימוני עם נעלי סירה מחוררות וסנדלי פלטפורמות עם סוליית שכבות.  השלישי  Dreamers – במראה שנות השבעים עם נגיעות מטאליות גם בשעות היום, לא רק לערב, עקבי בלוק ועקבי סיכה. הרביעי, Epicure – בהשראת מלאכת היד הים תיכונית, עם עיצוב מחודש של דגמי אספדריל ומוקסין, בצבעי אדמה חום, ירוק וכתום. והחמישי,   Signature– עם גזרות אסימטריות ומראה מינימליסטי. לכל אחד מאלה תיקים, צמידים, חגורות ומשקפי שמש.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.