פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

כלל ברזל של מזון מן התעשייה שלא כמו מזון מן הטבע הוא שחייבים לחדש. התיזה הזו נבדקה במאות סקרי טעם קהל ותחקירי שוק: הצרכנים המערביים, ומדובר בהחלט במערב, מוכנים פחות או יותר לאכול את אותו היבול החקלאי שמוציאים מן האדמה מסוג תפוחים ומלפפונים, אגוזים וגרעינים שנה אחר שנה, דור אחרי דור, אבל ה"יבול" של התעשייה, השוקולד והפיצה הקפואה, הגלידה והחטיפים המלוחים, חייבים להמציא את עצמם כל הזמן מחדש. שלא "ישעמם בפה". אין ספק שהתאווה לחדש מתודלקת גם על ידי תעשיית המזון עצמה, בפרסומות, מודעות ותשדירים, כדי שנסתקרן ונתפתה לנסות ולקנות. אביב 2017 לא שונה מהעונות שקדמו לו, והחידושים זורמים למרכולים בקצב, במיוחד לקראת החגים.

נסטלה. שלגוני לה פרוטה

נסטלה. שלגוני לה פרוטה

הכי מסקרן עכשיו לבדוק מה חדש במקפיאים. חברת "נסטלה" למשל יוצאת בסדרת La- Frutta עם שלגון חדש בטעמי ליצ'י-פסיפלורה ולילדים היא מציעה מזרק, פיתוח ישראלי שהוא חידוש בתחום, ובתוכו גלידת מסטיק וסוכריות. בשלגונים "צומצום" ו"מיניונים" ימצאו הילדים בובות חדשות. ואילו למבוגרים, במותג ג'ויה, אחד החידושים הוא שלגון שמנת בטעם קוקוס פאדג' וטילונים שהקונוס שלהם הוא וופל שוקולד.

פלדמן. שלגון גויאבה

פלדמן. שלגון גויאבה

חברת "הגלידות של פלדמן" משיקה עבור הילדים שלגון בטעם סוכריה בשם Hot Wheels ובתוך אריזתו גם מכונית מרוץ צעצוע. מנכ"ל החברה מגלה כי בשבועות הקרובים תיחשף הסדרה המרכזית של פלדמן "המביאה חדשנות בעולם השלגונים, שלא נראתה בישראל ובעולם". ועד אז אפשר לטעום את שלגון הגויאבה המכיל 30% פרי ושלגון חדש בטעם הקוקטייל אייריש קרים. אגב, האקלים החם בארץ מסביר את הפופולאריות הגדולה של המעדנים הקפואים ובשנת 2016 אכלנו לפי נתוני סטורנקסט גלידות בעלות של 881 מיליון שקלים.

שטראוס. גבינת סימפונה עם חוויאג'

שטראוס. גבינת סימפונה עם חוויאג'

גבינות לבנות רכות הן תחום שנדמה כי אי אפשר לחדש בו עוד. המבחר הרי עצום. אבל עובדה, במותג "סימפוניה" של שטראוס יצאה מהדורה חדשה של גבינת השמנת הזו 5% עם…חוויאג'. שני טעמים חדשים נוספים הם פפריקה מתוקה וחריפה ותערובת של 4 פלפלים בצבעים שונים.

תנובה. יולו בטעם אייריש קרים

תנובה. יולו בטעם אייריש קרים

עוד ענף שכאילו מיצה את כל החידושים הם מעדני החלב המתוקים, אבל גם תנובה השיקה במותג YOLO את הקרם החלבי הזה בטעם אייריש קרים שכנראה אהוב מאוד בארץ, להזכירכם גם פלדמן מייצרים שלגון אייריש קרים.

אחוה. טחינה בטחינה עדינה

אחוה. טחינה בטחינה עדינה

טחינה היא נכס צאן ברזל של כמעט כל ארוחה ישראלית, ונחשבת למזון בריאות במיוחד כשמייצרים אותה משומשום מלא. חברת "אחוה" משתדלת להפתיע אותנו גם כאן בחידושים. תחילה יצאה עם טחינה גולמית בטחינה עדינה במיוחד במרקם חלק מאוד, ובמקביל עם טחינה גולמית ללא מלח, ובאחרונה גם עם טחינה משומשום מלא מעורבת בשוקולד מריר ללא תוספת סוכר. זה האחרון – ממרח ממכר שגם הוא מתכתב עם המודעות הגוברת לתזונה בריאה ונכונה ומצטרף לטחינה עם סילאן של "אחוה".

אחוה. טחינת שוקולד

אחוה. טחינת שוקולד

עוד מוצר המשמח לא רק חולי צליאק ומפחיתי גלוטן, אלא את כל הציבור, מעדות אישית, אחרי שאכלתי והתמכרתי, הם הקרקרים של חברת "לב הטבע" העשויים מקמח חומוס, קמח תירס מלא, ותפוחי אדמה. הם מיוצרים בעבודת יד, אפויים בתנור ללא שמן, נטולי חומרים משמרים וללא סוכר. וטעימים להפליא כבר אמרתי? 17 שקלים ל-140 גרם ושווים כל שקל.

לב הטבע. קרקרים מופחתי גלוטן

לב הטבע. קרקרים מופחתי גלוטן

 

על פיצה עם שמנת ותרד שמעתם? זהו המוצר החדש במקרר הקפואים של חברת "מעדנות". היא מכונה "פיצה לבנה" (פיצה ביאנקה), ונטולה לגמרי עגבניות בניגוד למרבית הפיצות הקפואות המיוצרות בארץ. מדובר בינתיים במהדורה מוגבלת

מעדנות. פיצה ללא עגבניות. צילום ברוך נאה

מעדנות. פיצה ללא עגבניות. צילום ברוך נאה

נחזור לשוקולדים, הפעם של חברת "כרמית": אוהבי שוקולד האלרגיים לחלב, הרגישים ללקטוז, הטבעוניים והמעוניינים בשוקולד פרווה אבל בטעם חלבי, ישמחו לגלות את סדרת "חופשי" שהיא מסוג "מרגישים עם אבל בעצם זה בלי". כלומר בלי חלב, אבל בטעם שוקולד לבן ונוגט, או שוקולד לבן וקוקוס ופקאן, שוקולד חלב עם שקדים או שוקולד חלב עם פצפוצי אורז. כאמור, כאילו אבל בלי. שוקולד בתחפושת. מתאים מאוד לערב פורים.

כרמית. שוקולד פרווה בטעם חלב

כרמית. שוקולד פרווה בטעם חלב

לפעמים החידוש הוא לא במרכיבים אלא בקמפיינים. ממרח אגוזי הלוז הבינלאומי Nutella למשל, יצא במהלך שיווקי "תגידו את זה עם Nutella", שהנו שלב ב' של קמפיין "נוטלה עם השם שלך" שהושק בנובמבר 2015. עד סוף מרץ 2017 ניתן לראות באתרי אינטרנט ושלטי חוצות צילומי צנצנות נוטלה עם מסרים אישיים כמו "בוקר טוב", "התינשאי לי" ועוד. יש בפייסבוק אפליקציה עם כמאה אמרות בעברית ואנגלית ומאגש של שמות פרטיים שהציבור יכול להוריד, להדפיס בבית ולהדביק לצנצנות. הכתובת למעוניינים: https://www.facebook.com/NutellaIsrael/app/1826272234321552 /).

נוטלה. מסרים אישיים בממרח שוקולד

נוטלה. מסרים אישיים בממרח שוקולד

רוצים לאכול קטניות שזכו למעמד של "סופר פוד" בריאותי, אבל בלי לטרוח בהשריה ובישול? – במותג טעם הטבע של שטראוס יוצאת בימים אלה סדרת "סו שף" עם שלושה מוצרים: חומוס מבושל, שעועית אדומה מבושלת ועדשים ירוקות מבושלות. מוכנים לאכילה כבר אמרתי?

סו שף. קטניות מוכנות לאכילה. צילום שני בריל

מאסטר שף. קטניות מוכנות לאכילה. צילום שני בריל

ובאותו הז'אנר המותג הקולינארי "מאסטר שף" מייבאת מאיטליה עדשים ירוקות, שעועית אדומה ולבנה וגרגירי חומוס, מוכנים לאכילה בקופסאות שימורים. מוצר העדשים הירוקות הינו היחיד מסוגו בשוק הישראלי והשעועית הלבנה והאדומה המבושלת היא היחידה בישראל ללא רוטב עגבניות.

טעם הטבע. קטניות מוכנות לאכילה

טעם הטבע. קטניות מוכנות לאכילה

את המבחר המשלב גידולים טבעיים והתערבות תעשייתית אחתום בקלחי התירס המוקפאים החדשים של סנפרוסט, שהם בעלי מתיקות טבעית אבל עם כ-30% פחות קלוריות מתירס בקופסאות שימורים שמוסיפים לו סוכר ומלח.

סנפרוסט. תירס מתוק ללא תוספים. צילום ברוך נאה

סנפרוסט. תירס מתוק ללא תוספים. צילום ברוך נאה

מענה מפתיע ומוצלח במיוחד לתאוות הישראלים לטעמים חדשים המתינה לי בביקורי האחרון בסניף הכשר של רשת מוזס בפתח תקווה. לכאורה, מה אפשר לחדש בהמבורגרים, אבל המנכ"לית נטע לוקר החולשת על 11 "מוזסים" בפריסה ארצית מאילת ועד קריית חיים (חבל שרק שתיים מתוכן כשרות בירושלים ובפתח-תקווה), והשפים שלה, רוקחים בימים אלה המבורגרים שאפילו במטבח האמריקני, אני משערת, אבי קציצת הבקר השטוחה הזו בלחמנייה, לא יכלו להמציא. למשל – המבורגר סביח. נשמע הזוי? תתפלאו, זה עובד. מערבבים בשר כבש ובשר עגל טחונים, מניחים עליהם פרוסת חציל קלוי, ביצה קשה וטחינה פיקנטית, ומגישים בלחמניה תחת הכותרת "המבורגר ירושלמי". יצא עשר. עוד המבורגר יוצא דופן, נקרא אטאטורק (מי אמר תורכיה ולא קיבל), שמכינים מבשר פרגית ובשר כבש טחונים, ומגישים עם נענע וכוסברה (!). חולמים על שודדי הקאריביים? מישהו במוזס כנראה שותף לחלום, והמציא המבורגר בשם "קאריביין" המוגש עם אננס צלוי. צעירים החוזרים מהטיול אחרי צבא בהודו יכולים לאכול שם המבורגר עם צ'אטני צ'ילי, ואולי הכי מפתיע הוא ההמבורגר המזכיר סושי יפני כי מגישים אותו עם וואסבי ובצל ירוק…

מוזס. המבורגר סובב עולם. צילום אנטולי מיכאלו

מוזס. המבורגר סובב עולם. צילום אנטולי מיכאלו

בזה לא מסתיימת הטיול סובב העולם ליד השולחן במוזס, כי אפשר לערוך גם קפיצה לשנחאי שבסין, עם סלט שלכרוב לבן, תרד, פקאנים מסוכרים ורצועות עוף ברוטב צ'ילי, חידוש בתפריט. או להזמין צ'אנג, עוד מנה חדשה, המכילה פרוסות סינטה בקר, מתובלות בוויניגרט אסיאתי, ג'ינג'ר, כוסברה וצ'ילי טרי. לא כל החידושים מוצלחים במידה שווה, אבל אל תוותרו על פירה חרדל כתוספת למנת פרגית, החבר הטבעוני שמשום מה הצטרף אליכם למסעדת הבשרים יכול בינתיים לנסות את הבורגר העשוי פתיתי סויה המוגש בלחמניית בריאות, או סנדוויץ' של פטריות פורטבלו, עלים ירוקים, שום ואיולי, והצמחוני שבחבורה יוכל להזמין פילה סלמון ברוטב מיסו. אבל המקום הזה מיועד לקרניבורים חובבי בשר בקר לסוגיו, והדוגמה המובהקת ביותר לכך היא מנת ה"קאדילק אנטריקוט", המנה הכי יקרה והכי יוקרתית: 300 גרם אנטריקוט עם צ'ימיצ'ורי. ראויה לציון גם הגישה הידידותית לילדים המאפיינת את הרשת. יש עבורם תפריט מיוחד של שניצל, נקניקייה, צ'יפס וגו', מעניקים להם מתנה של מדבקת קעקוע, איור לצביעה וקופסת צבעים, ומצ'פרים אותם ביציאה עם בלון ומסכה.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.