פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד.

 

כמעט כל מי שלובשת בגדים במידה 44 או יותר, מסתירה ברזומה את החוויה המפוקפקת של מוכרת דקיקה בבוטיק אופנה, המסווה בקושי מבט מרחם-מזלזל-מגמד ואומרת שאצלם לארג' זה 42. ואם את, ממרומי גילך וניסיון חייך מרגישה קטנה ומושפלת באותו הרגע, מה תרגיש נערה המחפשת שמלת כלה, אירוע מכונן שחולמים עליו שנים, ונתקלת בתגובה דומה?

 מורן פוקס ששמלת הכלה שלה מעוצבת בימים אלה על ידי שרון כץ. צילום רן צינובר

מורן פוקס ששמלת הכלה שלה מעוצבת בימים אלה על ידי שרון כץ. צילום רo צינובר

 

"אני חברה בפורומים של כלות, ושם מספרות בנות הלובשות מידה 40-42, שבסלוני הכלות שאלו אותן האם הן מתכוונות לעשות דיאטה לקראת החופה", אומרת מורן פוקס, כלה בדרך. מורן הנאה לובשת בגדים במידה 44 ומיתמרת לגובה של 1.74 מ', אבל במקום להחמיא לה על הופעתה, קטפה הערות לא נעימות על גובהה. "התחלתי לחפש שמלת כלה כבר באוקטובר 2014", היא משחזרת, "ובשום מקום לא מצאתי שמלה שנסגרת עלי".

ואפרת אנדוולט מגלה כי במסגרת החיפושים המביכים ניסו אפילו לדחוף אותה לגזרה 36 ואמרו לה "לדמיין": "פעם ראשונה שאת מסתכלת במראה על עצמך עם שמלת כלה ובמקום לחייך (כשאת בקושי נושמת אחרי שחנקו אותך במחוך קטן מדי), את קולטת כמה עוד יש לך לרדת כדי להיכנס לשמלות כאלה, וזה עוד אחרי שכבר ירדת במשקל. הגעתי למצב שמדדתי שמלות רק מאחורי וילון ולא הסכמתי לצאת החוצה אל מול המראה בחנות. במקום הכי להתרגש מעצמך בסלון הכלות, את מתבאסת".

מי שנחלצה לסייע למורן, אפרת, ומאות (או אלפי), כלות כמותה, היא איילת קלטר, שהשיקה באחרונה את ארגון "אדם ומלואו, הארגון הישראלי למניעת אפליה על רקע משקל (חל"ט, http://www.healthypeoplecomeinallsizes.com/https://www.facebook.com/israelallshapeandsize), בהשתתפות רופאים, פסיכולוגים ועורכי דין. אומרת קלטר: "שולטת כאן מדיניות של הדרה. ברשתות משווקים בגדים לרזים, צעירים ויפים כמעין הצהרה שלא רוצים שאנשים שמנים ייכנסו אליהן. כאילו אנשים כאלה מקלקלים להן את המוניטין".

סוזנה לומיס מירה סטודיו לאופנה

סוזנה לומיס מירה סטודיו לאופנה

 

סוזנה בורשטיין כבר זכתה ללבוש שמלת כלה. אבל את מה שעבר עליה בדרך היא לא תשכח כנראה כל חייה: "היו מקומות בהם מצאתי מתוך עשרות, רק אחת שעלתה עלי, ואני מידה 42-44. מוכרות גם אמרו לי, כשהורדתי שמלה מהקולב, 'אל תמדדי, זה לא בשבילך' או 'זאת לא לגזרה שלך'. הייתי בשוק. הרגשתי שמה שקורה לי שם גוזל ממני את השמחה וההתרגשות לקראת החתונה".

בסופו של דבר מצאה סוזנה דגם שמצא חן בעיניה, אבל כדי לתפור אותו למידותיה התבקשה לשלם 11,500 שקלים. לכן פנתה לתופרת ושילמה 5500 שקלים.

"בנות חולמות מגיל צעיר על הרגע הזה של מדידת שמלת כלה, למה לקלקל להן את החלום", היא מסכמת.

טל מאיה

טל מאיה

 

אחת ההחלטות של טל מאיה, שהתחתנה לפני שנה וחצי, הייתה לא לעשות "דיאטת חתונה" ולהישאר כמו שהיא, כחלק מתהליך הבראה ארוך מאנורקסיה ממנה סבלה מאז התיכון. היא לובשת בגדים במידות 44-46 ואומרת בגאווה מוצדקת: "אני יותר בריאה ויותר יפה היום מכפי שהייתי כששקלתי חצי ממשקלי היום".

טל החליטה מראש לא לחפש שמלה מוכנה, אלא לתפור: "כי הבנתי מהר מאוד שקיים הבדל גדול בין ההיצע בקטלוגים ובפרסומות לבין מה שבאמת יכול להיות רלוונטי עבורי. ידעתי שדברים שנורא יפים על הדוגמנית הרזה יראו פחות עליי. וגם ביום החתונה הרגשתי מצוין ונוח, אבל אני חייבת לציין שהחוויה הייתה טובה בזכות המון עבודה עצמית ועזרה מהאנשים בסביבה שלי שחיזקו אותי ונתנו לי ביטחון. זה לא פשוט לבחורה מלאה לבחור שמלה שהיא יודעת שמיליון עיניים יופנו אליה".

 אפרת אנדוולד

אפרת אנדוולט

בסיום שיחתנו מעירה טל שהבעיה שלה ושל צעירות במידות שלה לא מסתיימת בשמלות כלה: "אין גם בגדים רגילים במידות גדולות בסגנון ובטעם צעיר. חייבים לשנות זאת".
אפרת אנדוולט התחתנה במאי 2011 והיא כבר היום אם צעירה לתינוקת, אבל זוכרת כל רגע במסע החיפושים בדרך אל השמלה: "את נכנסת לסלון כלות, נותנים לך קטלוג, את בוחרת דגם, מורידים אותו מקולב ומתברר שהוא במידה 36 בעוד שאת במידה 46".

אכן בעיה, אני מעירה, ואפרת מגיבה: "הבעיה היא שלהם ולא שלי. למה בקטלוגים רואים רק דוגמניות שהן רבע עוף. צריך קטלוג שמלות כלה עם דוגמניות במידות מגוונות. וחוץ מזה שמלות מוכנות במידות גדולות, יהוו הקלה גדולה על הכיס שלנו. שילמתי על השמלה שתפרו לי 13 אלף שקלים, אותה שמלה במידה הזעירה הייתה עולה לי ששת אלפים שקלים פחות".

————————————

כמה נתונים על בגדים במידות גדולות  ברשתות ארציות בישראל:

אופנה מידה גדולה הערות
זארה XL בכל החנות נמצא פריט 1
קסטרו L במידה XL לא נמצא אף פריט
גולף 46XL היצע גדול
פוקס 3-4 44/46 בגדים במידה 46 נדירים, ורק חולצות. המכנס הגדול ביותר הוא במידה 44
TNT 44  
פול אנד בר 44  
רונן חן 46  
הוניגמן 0-5 רק מעט בגדים במידות הגדולות
     

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.