פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות.

בעקבות עידון הטעם הישראלי שהתחולל בעשורים האחרונים בתחום היינות והקפה, חלים עכשיו שיפורים ושדרוגים גם בענפי מזון נוספים. למשל, נקניקיות. זה לא סוד שתעשיית הנקניקיות זקוקה לתיקון תדמית. קיימת סטיגמה (ברוב הפעמים לא נכונה), שבתהליך הייצור מכניסים לעיסה שאריות וחלקי בשר נחותים. אבל קבוצת זוגלובק, המובילה את הקטגוריה עם נתח שוק של 44.3% ואפילו נהנתה בשנה האחרונה מגידול מכירות, החליטה באחרונה להוכיח שגם נקניקים ונקניקיות יכולים להשביע את החך של אניני הטעם, כשהיא משיקה סדרת נקניקיות פרימיום "סוסג'ס" במותג ריינהולד'ס שמכינים לפי מתכון איכותי של מייסד החברה, אברהם ריינהולד זוגלובק, ומוצרי בקר ואווז מנתחים איכותיים, בסגנון השרקוטרי הצרפתי.

זוגלובק ריינהולד'ס. צילום טופ טאצ'

סיפורו של מייסד החברה מעניין ויוצא דופן. מדובר בנער גרמני בעיר קטנה שיום אחד נעשה מרותק, דרך חלון ראווה, לעבודתו של בעל האטליז היהודי המקומי והחליט שזה יהיה עתידו המקצועי. לימים התגייר ריינהולד זוגלובק וקיבל את השם אברהם, נשא לאישה נערה יהודייה, עלה לארץ ישראל והקים בנהריה את מפעל הנקניקים הנושא את שמו. בנו עמי ונכדו אלי הם ממשיכי דרכו, ובימים אלה כאמור משיקים מוצרים שעברו תהליך בישול ארוך הכולל עישון בשבבי עץ ליבנה ותיבול ברטבים. שותף לפיתוח הזה הוא יניב ברנור, הבעלים של ה"מיטמרקט", בשוק הכרמל בתל-אביב.
את סדרת השרקוטרי ניתן למצוא במעדניות בטעמים של בריסקט ברביקיו ובריסקט מעושן (שניהם מנתח חזה בקר), פיונט בתיבול אסיאתי (במראה משויש), קונפי אווז והודו (מחזה אווז מעושן בעצי לבנה ומירך תרנגול הודו). והנקניקיות הן "היוונייה" מבשר עוף ובקר מתובלת בנגיעה אלכוהולית של אוזו, ו"הספרדייה" מבשר עוף ובקר עם צ'ילי מעושן וחריף. באירוע ההשקה של המותג החדש אמר אלי זוגלובק: "הסדרה היא מחווה של כבוד לסבא, שהיה קצב מומחה וחלוץ בפיתוח מוצרי בשר כשרים. וגם אבי, עמי, שאני מחשיב כשרקוטייר הכשר הכי טוב בארץ, נהנה מההזדמנות לפתח מוצרים שמבוססים על המתכונים של סבא שעברו במשפחה מדור לדור".

עוף טוב

דוגמה נוספת למוצרים מעובדים ונקניקיות ברמה גבוהה שלא מצדיקה את הסטיגמה שדבקה בענף היא חברת "עוף טוב" שבבעלות קיבוצי עמק המעיינות, המקפידה על גידול תרנגולות ללא אנטיביוטיקה והורמונים. "עוף טוב" הרחיבה באחרונה את ההיצע שלה עם "אצבעוף ביתי" – שמכינים מנתח עוף שלם טחון בציפוי של סלק, או צ'יפס, או צ'ילי ושומשום. אצבעות העוף האלה נמכרות במרכולים באריזות של 500 גרם ובמחיר של כ-33 עד כ-35 שקלים לאריזה. "עוף טוב" המייצרת מזה שנים שניצלים וקציצות, פסטרמות, נקניקיות ונקניקים מוכנים לאכילה, השיקה השנה גם את המותג החדש "דג טוב" עם מבחר שלם של מוצרי דג מוכנים לאכילה.

צ'יפסטאר

ואם אנחנו בקטע של שדרוגי מזון עממי, הרשת הבינלאומית צ'יפסטאר הפתיעה לפני כמה שבועות עם פתיחת סניף כשר ברחוב אבן גבירול בתל אביב, לפי שיטה הולנדית של שיווק צ'יפס ונקניקיות עגל ונקניקיות מרגז בקונוסים המלווים במבחר גדול מאוד של רטבים. התוצאה היא שינוי והרמה משמעותית של רף הטעם והאיכות. ברשימת הרטבים מצאתי בין היתר איולי צ'ילי, חלפיניו, מיונז הולנדי קארי, וינגרט חרדל, וינגרט הדרים, רוטב שזיפים חמוץ מתוק ועוד. ויש גם תוספות כמו תערובת בצל קצוץ, זעתר ושומשום. בקונוסים יש צ'יפס בכמויות של 220, 440 או 900 גרם, ב-16, 22 ו-29 שקלים.

חלק מהרטבים המצורפים לצ'יפס ולנקניקיות בצ'יפסטאר

אגב, טעמו המיוחד של הצ'יפס שם מושג על ידי טיגון בשני שלבים, תחילה בשמן לוהט בחום גבוה במיוחד, ולאחר מכן בצריבה. החברה מוסיפה שהשמן במכונת הטיגון שלה עובר כל הזמן סינון בפילטר מיוחד וכך נשמרת איכותו.

הבובה המקדמת את פני הבאים בסניף צ'יפסטאר באבן גבירול בתל אביב

צילום נעמי גוטקינד-גולן

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.