פורסם by & קטגוריה בריאות, ילדים.

ילדים רבים הם סרבני שתייה. הסיבות מגוונות אבל הבעיה היא אחת: סכנת התייבשות שעלולה לפגוע בריכוז בלימודים ובהכנת שיעורים. לעתים רחוקות עומדים עליה בזמן. בדרך כלל היא סמויה. אז איך משכנעים ילדים לשתות מים, גם את אלה המתעקשים על משקאות ממותקים מסוג שוקו ופטל, ענבים וקולה, הגורמים להשמנה ובעיות שיניים וחניכיים?  הנה כמה רעיונות:

ילדים כך שותים 3ק

 

קבעו בשיתוף הילדים זמנים קבועים לשתייה – גם כשלא מרגישים תחושת צמא. למשל הפסקת 10, הפסקת 12, ובצהריים ברגע שחוזרים הביתה מהלימודים. כדי להפוך את העניין לאטרקטיבי יותר, קנו לנו שעון יד עם טיימר שיצלצל ויתריע בכל שעה שקבעתם איתם. הסבירו שכאשר השעון מצלצל הולכים לבקבוק המים שבתיק או לקולר בבית הספר.

דאגו שתמיד יהיה בקבוק מים זמין – בתיק האוכל, בחדר המשחקים, על שולחן הכתיבה בחדר הילדים, בקנקן במטבח או בסלון. במקביל, הרחיקו או אפילו אם אפשר אל תכניסו הביתה משקאות ממותקים עתירי קלוריות ריקות, צבעי מאכל וסוכר. אם הילדים מסרבים בעקשנות למים נטו, הוסיפו להם קצת טעם – לימון וקמצוץ סוכר למשל.

במידה ומים משעממים את הילדים, נסו לתת להם לשתות מים מוגזים (סודה) – לחלק מהילדים השינוי במרקם מעורר עניין. ניתן אפילו להכין סודה בקלות במטבח הבית, באמצעות ברי משקאות ביתיים דוגמת בר המשקאות של סודהסטרים"?

תנו לילדים לשתות מקשית – זה גורם להם לשתות יותר מבלי שהם שמים לב כמעט. יש כוסות פלסטיק אליהן מחוברת קשית מפלסטיק והילדים אוהבים לשחק אתה בפה. כך הם גם ישתו יותר.

ילדים כך שותים 2
Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.