פורסם by & קטגוריה ילדים, צעצועים.

ביקרתי וסקרתי בימים האחרונים עשר תערוכות צעצועים וקולקציות משחקים שיצאו לקראת פסח תשע"ט ומכנה משותף שבלט ברובן זו הטכנולוגיה האינטראקטיבית והרובוטיקה. לא מסתפקים כיום בסתם בובה שיודעת לפתוח ולעצום עיניים או להשמיע כמה מילים אלא באמצעות לחיצות, כפתורים והוראות הפעלה, גורמים לה לרקוד ולקרוץ, להפיץ ריח בושם, לנחור (כשהיא "ישנה"), ולשיר (כשהיא "ערה"). לפעמים לא עלינו, אפילו לקלל.

דיאמנט צעצועים. הבובות שיודעות לבכות

יש בובות מסתתרות (צריך לשפוך מים לתוך האריזה האטומה כדי לחשוף אותן), רובוטים מתרוצצים ורחפנים מתעופפים. למזלם של המעדיפים אתגרי חשיבה ובניה, לא חסרים גם משחקים חדשים להפעלת המוח, הקואורדינציה וכישורי הרכבה של פאזלים, שפעם כולם היו דו ממדיים והיום עדיף שיהיו תלת ממדיים. הכי מלהיב בסוג הזה הוא הפאזל עם 4 דמויות שונות, אישים ובעלי חיים, ב-4 צדדיו, שבימים אלה נחת מחו"ל ברשת פאזלנד.

פאזלנד. בארבעה צדדי פאזל התלת ממד הזה רואים ארבע תמונות שונות. צילום נעמי גוטקינד-גולן
בחרתי כמה חידושים שנראים לי אטרקטיביים או משקפים את ההווה, כחומר למחשבה לקראת פדיון אפיקומן בליל הסדר או כרעיון למתנה לילדי המארחים שלנו בחג.
בחברת אקספלור טויס מקבוצת חגים נחלים, המייבאת משחקי חשיבה ויצירה, משך את תשומת לבי משחק עונות השנה, העולה כ-90 שקלים ומאפשר לבני שלוש ומעלה ללמוד להבחין בין קיץ לסתיו, אביב לחורף. לבני 10 ומעלה מציעה אקסלפלור טויס קוביות הרכבה קטנות, מלוות בתכנית בנייה להקמת בניינים מפורסמים (הבית הלבן, מגדל פיזה), דמויות של גיבורי על וחיות מחמד. אפשר לרכוש ערכה כזו החל מכ-40 שקלים, ואיחולי למי שבעזרתם יצליח לנתק את צאצאיו מהמסכים האלקטרוניים.

אקספלור טויס. ערכות להרכבה תלת ממדית. בין היתר הבית הלבן

והספינה של קולומבוס בה הפליג וגילה את אמריקה

ואם מדובר בהרכבות ופאזלים תלת ממדיים, רשת "פאזלנד", משווקת את משחק הדגל החדש GRAVITRAX, המבוסס על חוקי הפיזיקה וכוח המשיכה ונחשב לפורץ דרך ומהפכני בתחום משחקי החשיבה. מדובר ברכיבים המאפשרים לבנות מערכת מודולארית ואינטראקטיבית של מסלולים עם 24 משימות בשש רמות קושי, לגילאי 8 ומעלה, שלא אתפלא אם ההורים ייראו בהם אתגר עבורם, ויקדישו לבנייה את זמן האיכות שלהם עם הילדים. 359 שקלים.

פאזלנד. גרביטרק

עוד חברה שכובשת את השוק עם הפאזלים שלה היא ישראטויס, שייחודה בפאזלים גדולים להרכבה על הרצפה בנושאים מגוונים. אחד החדשים שלה הוא "מסע בגלקסיה". ישראטויס מיוחדת בנוף תעשיית הצעצועים בארץ בכך שהיא מקדמת ידע ביהדות באמצעות משחקי קלפים וטריוויה בנושאים השונים של חג הפסח, ומקדמת ידע בעברית באמצעות משחקי אותיות.

ישראטויס. צילום נעמי גוטקינד-גולן

החדש והמומלץ של ישראטויס נקרא חותמאות. סדרה של חותמות לילדי הכיתות הנמוכות, עם קוביות גדולות ועליהן אותיות דפוס, אותיות כתב וסימני ניקוד. למיטב ידיעתי היא היחידה והבלעדית שעושה זאת בארץ.
בחברת דיאמנט צעצועים התוודעתי לביבי-שארק, הבובה המזמרת, ולביצי האיסוף האצ'ימלס, הטומנות בתוכן בובות קטנות, כ-40 עד כ-100 שקלים. דיאמנט ממשיכה לשווק גם שני להיטים משנים קודמות: "פצצות אמבטיה" המתמוססות במים, ועיסת סליים דביקה עם אישור בטיחות של מכון התקנים.

 

הנסיך הקטן. הירו דרייב. רכבי שטח של גיבורי על 

חיות מחמד אינטראקטיביות – ראפלס (WRAPPLES) – הנכרכות על פרק היד, משמיעות נחירות קלות כשהן "ישנות" וממלמלות צחוקים כשהן "ערות", מסוגלות להשמיע לא פחות מ-50 קולות ותגובות, שעשעו אותי במיוחד בתערוכה של חברת "הנסיך הקטן" וגם ארנק בנות מתוק של המותג LOL.

 

הנסיך הקטן

אם קונים שתי בובות כאלה, ומקרבים אותן זו לזו, הן "משוחחות" ביניהן. יש להן עיניים גדולות המאירות בצבעים שונים לפי "מצב הרוח שלהן".

דיאמנט צעצועים. בובת כדור פרווה אינטראקטיבית

נחמדות גם הבובות הריחניות, הלחיצות והרכות של דיאמנט במותג וונדר פארק. ילדים חובבי צעצועים מתנועעים ישמחו לקבל את גלגל הענק האלקטרוני של הנסיך הקטן, שבלחיצת כפתור והנעת הגה, מאיר ומסתובב. כ-190 שקלים. להיט בטוח של חברה זו הם דגמים קטנים של רכבי גיבורי על (בטמן, סופרמן, פלאש), עם אורות, מנגינות, רעשי מנוע ורעש סירנות. כ-80 עד כ-250 שקלים.

אנונימה. סקוויזמאלס
לילדים בעלי נשמה של אספנים, חברת "אנונימה" משווקת להיטים עולמיים כמו בוקסי גירלס (לבושות במילה האחרונה של האופנה), סקוויזמאלס (רכות ומפיצות ריח), גרמבליז (דמויי מפלצות צוחקות צחוק מכשפות ומשמיעות קללות). עוד חידוש שראיתי באנונימה הם האורביז, בובות קטנות נתונות בתוך מיכל אטום קטן. כדי לחשוף אותן צריך לשפוך לתוך הכדור קצת מים. כשמרוקנים את המים, הבובות נעלמות וחוזר חלילה. כ-30 שקלים. אזכיר עוד חיות זעירות, בגודל 4 ס"מ, קוף, ינשוף, חתול וכלב, בקופסה הכוללת קולר וכלי לאוכל. כ-50 שקלים לזוג, ובובת פרווה בשם פומסיס, שכאשר מלטפים אותה ולוחצים לה על האף, היא משמיעה קולות מתוקים, צבע עיניה מתחלף "לפי מצב רוחה" וזנבה רוטט. 129 שקלים.

אנונימה. גרמבליז

אנחנו בקטע האספנות גם עם "בננות" שמייבאת חברת פלפוט, שיגעון חדש הסוחף ילדים בכל העולם. מדובר במארז צהוב וריחני בצורת אליפסה, שניתן "לקלף" כמו בננה, ולחשוף בתוכו דמויות קטנות, מדבקות אבני חן, צמח פלסטיק מטפס ועוד.

פלפוט. בננות

לאחר קילוף "הבננה", ניתן לסגור בחזרה. מתאים לגיל 4 ומעלה ועולה כ-30 עד כ-70 שקלים.
הרובוטיקה כאמור מגויסת בגדול לתחום הצעצועים וחברת ריטקו משיקה ערכות של בנבאו (BANBAU) מסין, להרכבת 6 סוגי רובוטים מתנועעים בשליטה מרחוק וחיישני תנועה, המאפשרים להם לנוע בלי להיתקע ברהיטים בחלל החדר.

ריטקו. רחפן מטרה

ש לריטקו משחק הרכבה של מערבל בטון, מנוף וטרקטור באגר שבאמצעות שלט רחוק ניתן להניע אותם, להרים את הכף של הבאגר ולסובבם 360 מעלות. ולילדים בעלי התעניינות מדעית יותר מאשר טכנולוגית, מומלץ משחק הרכבה של תחנת מטאורולוגיה עם מכשירים למדידת כמויות משקעים, חיישן לחות בחול, מהירות רוח ועוד. מחיר הצעצועים המשוכללים הללו נע בין 400 ל-600 שקלים. אבל ערכות הרכבה פשוטות יותר, של סירת חילוץ, רכב משטרתי ודמויות שונות, מתחילות ב-30 שקלים.

באנבאו. ערכות הרכבה מסין, בשליש מחיר מהיבוא מהמערב

למי שחשוב במיוחד לפתח אצל ילדים חשיבה, מוטוריקה עדינה וחידוד חושים, כדאי לבדוק את ההיצע החדש של חברת "גאוני – משחקים חכמים לילדים". בין היתר "מאקי סטאק", תחרות הכנה של "סושי" מחלקי עץ, הדורש כיסוי עיניים ומישוש רכיבים לפי הנחייה מילולית על בן הזוג למשחק. 117 שקלים. "שחרר ת'כלב" הדורש מגילאי 4 ומעלה לזכור צבעים ולהתיר פלונטר של 6 רצועות, בכ-50 שקלים, "קיוביז" הדורש חשיבה מהירה, ריכוז, ראייה חזותית וזריזות ידיים. כדי להרכיב פרצופון מצחיק בעזרת קוביות, בכ-90 שקלים. ו"פיקסי קיובס" הדורש לסדר קוביות לפי הדוגמאות על קלפים. 99 שקלים.

 

גאוני – משחקים חכמים לילדים

לא יתכן שאתם מגדלים ילדים ולא שמעת על פורטנייט, השיגעון הבינלאומי של עולם המשחקים האלקטרוניים. אז חברת קודקוד משיקה עכשיו מונופול פורטנייט שעל הצלחתו תעיד העובדה שבאירופה הוא אזל מאתר אמזון מרוב ביקוש.

קודקוד. מונופול פורטנייט

הגרסה הישראלית מיוצרת בארץ על ידי קודקוד (עם סימון של כובע טמבל). במקום להשיג נדל"ן כמו במונופול הקלאסי, המטרה כאן היא להשתלט על יעדים, להילחם ביריבים, להתחמק מסערות ועוד, והמאמץ העיקרי הוא להשיג זמן חיים ולשרוד. לגילאי 13 ומעלה. 180 שקלים. קודקוד משווקת עכשיו גם ערכת שחמט למתחילים לבני 6 פלוס. 79 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.