פורסם by & קטגוריה ילדים, צעצועים.

ברבי מלאה

 

האם ניתן לשנות השקפת עולם באמצעות צעצועים? לתקן עוולות חברתיות? לתת לגיטימציה לכל הגזעים והעדות? לרומם מעמדית עיסוקים ומקצועות? ספק אם שאלות כבדות משקל שכאלה מעסיקות את יצרני הבובות. היעד העיקרי שלהם הוא למכור, והרבה.

ברבי לבושה בצניעות וכמעט שטוחה

ברבי לבושה בצניעות וכמעט שטוחה

העובדה שיצרנית הצעצועים המובילה בעולם MATTEL ובעקבותיה היבואנית הרשמית שלה בישראל סקאל טויס – השיקו באחרונה בובות שמנמנות ושחורות וחומות עור בסדרת ברבי פשניסטה, וגם ברביות לבנות הלבושות בצניעות, וברבי גבוהה מהמקובל, וברבי שטוחת חמוקיים, מלמדת על תזוזה בדעת הקהל שבעקבותיה הולכים היצרנים. מדובר בלא פחות מ-33  בובות חדשות, 30 צבעי שיער, 24 סגנונות שיער, 22 צבעי עיניים, 14 מבני פנים, 7 טונים של עור, 4 מבני גוף.

ברבי שחורה

ברבי שחורה

וזה מזכיר לי את השיר הקלאסי של מרים ילן-שטקליס: "אני בובה ושמה ימימ-מה / בוכה אני שנה תמימ – מה / כולם אומרים לי שאני יפה / רק רגלי הן עקומות נורא". אז בובות עקומות רגליים או נכות על כיסא גלגלים, עוד לא רואים בחנויות, ונדמה לי שגם לא בובות הנראות כמו ילדות ממוצא אתיופי, אבל גם דרך בת אלף קילומטרים מתחילה בצעד אחד, כמאמר הפתגם הסיני של מאו.

ברבי חומה

ברבי חומה

כך גם סדרת בובות שחקני הכדורגל של מאטל, שיצאה במקביל למשחקי היורו. הציבור מעריץ כדורגל, אז הציבור יקבל בובות כדורגלנים. הציבור נותן לגיטימציה לרבגוניות מגדרית – אז הציבור יקבל גם בובות המיועדות לבנים.

בובת רונלדו

בובת רונלדו

"במשך 57 שנה, ברבי הייתה השתקפות ההווה", אומרת אוולין מוזזונקו, סגנית נשיא חברת מאטל ומנכ"לית העולמית של ברבי. "וגם היום הבובות החדשות נותנות לגיטימציה למגוון סוגי הגוף, צבעי העור והסגנונות האופנתיים המקובלים כיום. אנחנו מאמינים שיש לנו אחריות כלפי הבנות והוריהן לשקף באמצעות הבובות את מגוון היופי הקיים בעולמנו."

בובת אנדריאה פירלו

בובת אנדריאה פירלו

המחיר המומלץ של הברביות החדשות הוא כ-70 שקלים. המחיר המומלץ של בובות הכדורגלנים, הוא כ-100 שקלים. גם הם של מאטל, גם אותם מייבאת סקאל טויס, והסדרה כוללת את מסי, רונאלדו, פירלו, בייל, קסילאס, רודריגז, סוארז וניימארד. כל בובה לבושה במדים של הקבוצה בה מככב הכדורגלן, ויש לה אפשרות ל-16 נקודות כיפוף למהלכים האופייניים לצורת המשחק של הכדורגלן. הבנים, ובואו נודו שבעיקר בנים יתעניינו בבובות כאלה, יכולים לכופף את הבובה למצב של בעיטה, הבקעה, התקפה, הגנה או עמידה על המשמר בשער.

בובת ג'יימס רודריגז

בובת ג'יימס רודריגז

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.