פורסם by & קטגוריה בית, חגים, עיצוב, פנאי, ריהוט.

לא במקרה כנראה הפך חג הסוכות, שבו אנחנו מצווים לחוש את ארעיותם של בתינו באמצעות ישיבה בסוכה, לחג תערוכת הריהוטים המסורתית במרכז הירידים בתל אביב. וכך, למרות ש"ביתי הוא מבצרי" לא תופס בחג המוציא אותנו מן הבתים לאכול מתחת לסכך, עם בוא הסתיו ויותר מכך החורף, מוצדק בהחלט להתייחס לבדיקת הבית מבחוץ: הגג עמיד בפני הגשם? המרזבים נקיים מעלים ופסולת? התריסים תקינים ונסגרים כראוי? – ומבפנים: הריהוט זקוק לשדרוג? הריפוד לרענון? הווילונות ומצעים להחלפה?

+ הבית הישראלי

הטרנד השולט: ספת צד וגוונים אפורים

הטרנד השולט: ספת צד וגוונים אפורים

ההתעסקות בבית שלנו קשורה לשאלה האם יש תכונות המאפיינות את הבית הישראלי. זה מזכיר לי את השאלה האם יש תכונות המאפיינות את הבישול הישראלי. איגוד תעשיות הריהוט בישראל המקיים את תערוכת ריהוטים לאורך שנים רבות, החליט לתת תשובה לשאלה ובמתחם התערוכה, לראשונה בתולדותיה, מקימים בהובלת המעצב עמית ישראל, הדמיה של בית המשתרע על פני 300 מ"ר – שבו כל פרטי העיצוב, הריהוט והאבזור מיוצרים בישראל, תוצרת כחול-לבן.

רשת אלוני. סלון מעוצב לפי האדריכלים דדי ויפית ראובני. צילום אלעד גונן

רשת אלוני. סלון מעוצב לפי האדריכלים דדי ויפית ראובני. צילום אלעד גונן

+ בטון בסלון

כשיורדים לפרטי העיצוב, עד הרצפה ממש, מתגלה, לדברי יוספה זהבי, מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני, שאחד החומרים הבולטים שנכנסו לסצנה העיצובית הביתית הוא בטון. היתרון הגדול שלו – מלבד תחזוקה נוחה – הוא המשחק שהוא מאפשר ליתר הרהיטים והאביזרים המוצגים על הרקע שלו. רצפה מונוכרומטית אפורה מהווה רקע יפה לחיפוי קיר בסגנון טפט ססגוני, בסגנון פופ-ארט, במראה רקום או בטפט מאויר. לצד הבטון מככבים גם רצפה שחורה, רצפת אבן כפרית ופרקט עץ טבעי. והכי חדשני – רצפה בחיפוי גיאומטרי או פס של אריחי זהב לאורך הקיר. מזל גלבוע, מעצבת באלוני וסבירה שבבית המודרני יש גם חזרה לנירוסטה, פליז, ברונזה וחומרים מתכתיים קרים. וכדי לאזן את הקור הנושב מהחומרים האלו, משלבים אותם בחומרים חמים כמו רצפת עץ. עוד מגמה חדשה היא שימוש באריחים ענקיים שחלקם מגיע לגודל של שלושה וגם שישה מטרים לאריח. מביני דבר אומרים שאריחים גדולים יוצרים מראה גדול יותר, גם לדירה קטנה או לבית קטן.

+ תחפושת הגרניט פורצלן

הכמיהה לחומרים טבעיים בצבעים טבעיים, מלווה ברצון לא לסבול מהחסרונות הטמונים בתחזוקתם (למשל עץ טבעי המתנפח בלחות). בתיה מורנו, מנהלת קטגוריית קרמיקה באלוני, מגלה שהטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לחומר הפלאים גרניט פורצלן שלא סופג לחות, להתחפש לעץ, לאבן, למתכת, לבטון ואפילו לדמוי טקסטיל.

+ אריחים על הקיר, פרקט על הרצפה

למרות שרובנו ממשיכים להעדיף קירות מסוידים לבן, רבים כבר מסכימים, אומרת יוספה זהבי, שקיר אחד במיקום אסטרטגי ובולט בבית, יצופה באריחים מצוירים, אריחים דמויי מתכת מוזהבת, אריחים דמויי עץ או דמויי טפט. אשר לרצפה, לפי דורון מסד, מנהל קטגוריית פרקטים באלוני, "את מקומו של פרקט הלמינציה בסלון דוחקת רצפת עץ טבעי עשויה אלון, ולא בצבע עץ בהיר אלא בגוונים חומים וחמים או צבעים מעושנים. יש גם דרישה גדולה לעץ מבוקע, המאפשר במראה כפרי ואותנטי".

+ אפליקציית שינה

הולנדיה. אפליקציה חדשה לשינה טובה. צילום אילן אמויאל

הולנדיה. אפליקציה חדשה לשינה טובה. צילום אילן אמויאל

רוב הישראלים רגישים מאוד לנוחות בחדר השינה. בתחום הזה מבשרת חברת הולנדיה באחרונה על חידוש: אפליקציה העוקבת אחרי תנוחות השינה האישיות שלנו, מנתחת אותן, וממליצה על המזרן המתאים ספציפית לצרכינו. חברת האם של הולנדיה, AUPING ההולנדית, שפיתחה את האפליקציה ומכנה אותה AUPING Better שלחה באחרונה לארץ אחד מנציגיה, מר פים, שהסביר ביחד עם אבי ברססט, הבעלים של הולנדיה ישראל, במה מדובר באירוע השקה בסניף הולנדיה במתחם דן דיזיין בני ברק.

פים, הנציג ההולנדי של חברת האם של הולנדיה, AUPING מציג בארץ את אפליצקיית השינה

פים ההולנדי, נציג חברת האם של הולנדיה, AUPING מציג בארץ את אפליקציית השינה החדשה

אז איך זה עובד? מזינים באמצעות האפליקציה לטלפון הנייד פרטים אישיים כמו גובה, משקל, רוחב כתפיים, רוחב ירכיים, אלרגיות שסובלים מהן, תנוחת השינה המועדפת, תחושה בזמן שכיבה, האם אנחנו נוהגים לשתות קפה או לאכול או לעסוק בספורט לפני שאנחנו שוכבים לישון. מצלמת הנייד מנציחה את תנוחות הראש, הצוואר ועמוד השדרה בזמן השינה (הטלפון הנייד צריך להיות מונח על גבי המיטה במשך כמה לילות), והתוכנה מתעדת כמה פעמים במהלך הלילה המשתמש משנה את תנוחותיו, ומציירת גרף המתאר את משך שלבי השינה השונים. ועם הממצאים האלה אפשר להגיע לאחד משמונה סניפי החברה ולהזמין את המזרן המתאים.

+ עיצוב שבעה כוכבים

קניון העיצוב 7 הכוכבים ראשל"צ. מטבחי אביבי עם פטנט דלתות תריס נסגרות במגע ונראות כחלק מהקיר

מתחם העיצוב 7 הכוכבים ראשל"צ. מטבחי אביבי עם פטנט דלתות תריס נסגרות במגע ונראות כחלק מהקיר

הציון המקסימלי של מלונות, מסעדות וסרטים הוא חמישה כוכבים כידוע. הציון של מתחמי עיצוב בישראל עתיד כנראה להיות שבעה כוכבים. כך מאז נחנך באחרונה מתחם 7 הכוכבים החדש ביוזמת חברת הכשרת היישוב ובמיקום אסטרטגי – אחרי הסינמה סיטי בראשון לציון מערב.

קניון 7 הכוכבים. הסניף היפהפה של אליתא ליווינג

מתחם 7 הכוכבים. הסניף היפהפה של אליתא ליווינג

במבנה הענק שוכנים סניפים אלגנטיים במיוחד של חברות רהיטים, מטבחים, ואביזרי בית שהם המילה האחרונה בתחומם, ואפילו סיור חטוף מלמד יותר מכל הרצאה בבית ספר לעיצוב – "מה הולך היום". האפור, השחור והלבן, שולטים כאן בשטיחים ובריפודים, בארונות מטבח ובאביזרי בית.

קניון 7 הכובים. סניף חברת צמר לבית. האפור שולט גם בבוטיק השטיחים

 מתחם 7 הכובים. סניף חברת צמר לבית. האפור החדשני שולט גם בבוטיק השטיחים

במקרה הזה טוב מראה עיניים כפי שמדגימים הצילומים המצורפים. ראויה לציון העובדה שהחברות שהוזמנו לשכון במקום הזה, לפחות בראשית דרכו, נבחרו בפינצטה לפי אמינותן ואיכות מוצריהן, ואם הקו הזה יישמר, ישדרג המתחם את התדמית הכללית של ראשון לציון כבירת הקניונים של המדינה.

קניון 7 הכוכבים. חברת בן איתי. אפור כהה גם במצעי מיטות נוער

מתחם 7 הכוכבים. חברת בן איתי. אפור כהה גם במצעי מיטות נוער

+ בדי הריפוד גונבים את ההצגה

כשמדובר בשדרוג ואיכות, תדמית ורמה, אין ספק שמקום גבוה בסולם תופסים בתי העיצוב "קסטיאל" (וחברת הבת שלו "קסטיאל  As Is ") –  ו"שכטר בוטיק". שני אלה איחדו באחרונה כוחות ועיצבו ביחד קולקציית רהיטים עתידנית בת 5 פריטי יסוד: ספה פינתית, ספר דו-מושבית, כורסה עומדת או מתנדנדת, מיטה, הדומים ושזלונג ב-11 גרסאות שונות. התוצאה נקראת Animalism, כשהכוונה בין היתר לטקסטיל שעליו מודפסים או ארוגים חיות בר.

קסטיאל אז איז ושכטר בוטיק. סוסים דוהרים על הריפודים

קסטיאל אז איז ושכטר בוטיק. סוסים דוהרים על הריפודים

לעיצובים המפתיעים שאמורים לדבר לצעירים ולבעלי כיס עמוק (מחיר התחלתי של ספה הוא 6250 שקלים, של מיטה 7300 שקלים ושל הדום -1900 שקלים), אחראים אמן הטקסטיל שים אדרי ומעצבת הרהיטים דפנה קסטיאל. באירוע השקת הקולקציה הסבירו השניים שהם רצו לשבור את המונוטוניות המאפיינת את עיצוב הבית הישראלי ולהעניק לו מראה קליל יותר, בין היתר באמצעות בכריות גדולות המזמינות התרפקות.

קסטיאל אס איז ושכטר בוטיק. אלה לא כריות אלא מושבי הדומים

קסטיאל אס איז ושכטר בוטיק. אלה לא כריות אלא מושבי הדומים

אפילו ההדומים נראים כמו כריות שנחתו לנוח על רגלי דרגש. כשניסו המוזמנים להרים את הכריות מהרהיט, התברר שהן בעצם מושבים מחוברים לרהיט. ועם כל החן של הפטנט הזה, אין ספק שאת ההצגה גנבו בדי הריפוד, שעליהם נראו להקות פלמינגו, כלבים, חתולים, ציפורי גן עדן ועוד.

קסטיאל אז איז ושכטר בוטיק. ציפורי פלמינגו על הכרית. צילום ארי אקרמן

קסטיאל אז איז ושכטר בוטיק. ציפורי פלמינגו על הכרית. צילום ארי אקרמן

+ מתלים דביקים

לפעמים גם אביזר קטן אחד, המקל על החיים בבית, יכול לשמח את השוהים בו. דוגמה: סדרת מתלים דביקים חדשה של המותג Command מבית  3M מדובר בפטנט של ווים חזקים לתליה בתוך ארונות בגדים, ארונות שירות, על החרסינות במטבח ובאמבטיה – שמדביקים וגם ניתנים להסרה ולשימוש חוזר בלי להשאיר סימנים על המשטח.

מתלים חזקים בלי ברגים ודיבלים וגם למי שלא מסתדר עם מקדחה חשמלית

מתלים חזקים מבית 3M בלי ברגים ודיבלים וגם למי שלא מסתדר עם מקדחה חשמלית

הם מסוגלים להחזיק משקל של עד 3 ק"ג, כלומר אפשר לתלות עליהם כלי עבודה או מוצרי גינה במחסן. סיבה למסיבה, בעיני לפחות, היא העובדה שגם מי שלא מסתדר עם מקדחה חשמלית, ברגים ודיבלים, וגם מי שכל ניסיון לתקוע מסמר או וו בקיר מתפקשש לו, יכול עכשיו לשפר את הסדר בבית בלי להמתין לטובות של בעלי ידי זהב. החל מ-19 שקלים בחנויות לחומרי בניין וכלי עבודה ובית, כולל שופרסל.

+ השדרוג תורם לדירוג

ליחס המיוחד בחג הסוכות בין בית הקבע לבית הארעי (הסוכה), יש קוטב שלישי: בית מלון. מקום שהוא לא קבע ולא ארעי, אבל כן מתקשר לתחושת מגורים זמניים ולא קבועים מצד אחד, לנוחות מרגיעה ביתית, מצד שני. במיוחד כשמדובר במלון שהשכיל לשדרג ולשפץ את עצמו. וזה מה שקרה באחרונה למלון "גרנד ביץ' תל אביב".

מלון גרנד ביץ' תל אביב. המסעדה

מלון גרנד ביץ' תל אביב. המסעדה

מיקומו אידיאלי: לב העיר הגדולה, בין שפת הים ושפת שדרה עירונית. מחיריו נוחים: 650 שקלים לזוג ללינה וארוחת בוקר באמצע השבוע, 850 שקלים בסוף השבוע. חדריו אבזרו מחדש בריהוט מודרני. והשטחים הציבוריים שלו, הלובי, המסעדה, הבריכה על הגג, אולמות הכנסים והאירועים, משדרים תפיסה סגנונית אחידה של אוריינטליזם ואורבניות ((ראו בתמונות). אפילו בית הכנסת עבר שדרוג בריהוט הבמה וארון הקדוש.

מלון גרנד ביץ' תל אביב. הבריכה על הגג

מלון גרנד ביץ' תל אביב. הבריכה על הגג

למרות שמדובר בעיקר במלון לאנשי עסקים ויש בו שירותי מחשוב, הדפסה, סריקה, פקס, ציוד טכנולוגי למצגות ועוד – בעקבות השדרוג והתפיסה החדשה, הוא מתאים גם למשפחות, מאפשר להזמין שני חדרים עם דלת מקשרת, מעניק הנחה של 20% לילדים, וארוחות חג בחדר האוכל היפה, גדול החלונות.

מלון גרנד ביץ' תל אביב. רצפת פסיפס מעוצבת בלובי

מלון גרנד ביץ' תל אביב. רצפת פסיפס מעוצבת בלובי

דודי אשכנזי, מנכ"ל רשת "גרנד הוטלס" מעיד על הגרנד ביץ' המשופץ שהוא גם מקו מועדף על להקות אמנים מחו"ל ומגלה שאירח בקיץ האחרון את שחקני המופע "דיסני על הקרח". ומה שטוב לדיסני, ודאי טוב גם בשבילנו..

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.