פורסם by & קטגוריה בריאות, טיפוח, שיער.

מתח (כמו בתקופת הקורונה), הוא אחד הגורמים לנשירת שיער. חילופי מזג אוויר בעיקר בעונות מעבר, גם הם לא מיטיבים עם מצבו. שלבו את השניים עם העובדה שהמספרות היו סגורות שבועות רבים, וברור מדוע מרכזים רפואיים לטיפולים ופתרונות ותכשירי טיפוח, הפכו לחיוניים. ולמרות שנשירת שיער הינה תופעה טבעית שאמורה לווסת את תהליך החלפת השיער הישן בחדש – כאשר היקף נשירת השיער נרחב, וההתחדשות והצמיחה החדשה אינה מדביקה את קצב הנשירה –  עלולים להתפתח דלילות שיער והיווצרות אזורי קרקפת חשופים עד כדי קרחות נקודתיות או אזוריות. זאת בנוסף לכך שלקצב נשירת השיער ולתופעה השיער הדליל ישנו מרכיב גנטי-הורמונלי מלידה, והוא עלול להתגבר ולהאיץ עקב טראומה, לחץ נפשי או תזונה לקויה.ד"ר צחי שלקוביץ, רופא עור המוביל את המחקר הקליני בישראל בתחום נשירת שיער והתקרחות בשיתוף עם מרכזים רפואיים ברחבי העולם, בעל מרפאות בבני ברק ורעננה, מדגיש כי כל טיפול בבעיית נשירה, דלילות והתקרחות חייב להתחיל בסבב בדיקות דם מקיפות לשלילת חסרים בברזל או בוויטמינים ולקבלת תמונת מצב הורמונלית תקינה. רק לאחר בחינת הממצאים וטיפול בחסרים (אם התגלו כאלו), אפשר להתקדם לטיפולי טיפוח ולטיפולים רפואיים שמטרתם עצירת הנשירה, ועידוד צמיחה חדשה.

היירסטטיקס. המחסנית שבאמצעותה מזריקים שיער

בקבוצת הטיפולים הרפואיים לעצירת נשירה ועידוד צמיחה טבעית חדשה ישנן כיום שתי טכנולוגיות מוכחות מדעית:   טכנולוגיית ה- PRP העושה שימוש בטסיות מדם המטופל/ת, וטכנולוגיית RG המזקקת תאי אב של שיער מעור המטופל/ת. בשתי הטכנולוגיות, החומר מוזרק לקרקפת. טכנולוגיה נוספת הינה מזותראפיה המשלבת חומרי הזנה וויטמינים עם טכניקת ההזרקה לקרקפת.

מהו הטיפול המומלץ ביותר מכל אלה?  לדברי ד"ר שלקוביץ  75% מהמטופלים והמטופלות מראים תגובה טובה לאחר סדרה של שני טיפולי PRP ולכן הוא ממליץ תמיד להתחיל בהם בריכוז רגיל ורק במידת הצורך להתקדם ל-PRP בריכוז גבוה עד פי 14. ואילו למי שלא הגיבו לטיפול PRP (או הציגו תגובה חלקית), הוא מציע טכנולוגיה טיפולית נוספת הנקראת TS-RG שמשמעותה מיצוי תאי אב מדגימות עור וזקיקי שיער שנלקחות מעורף המטופלים ועוברות תהליך התאמה להזרקה לקרקפת.

ומה עם הסובלים מדלילות או התקרחות אזורית ומעוניינים לכסות אזורים בהם הקרקפת חשופה? לאלה מציע ד"ר שלקוביץ הזרקה מרוכזת של שיער חליפי ישירות לקרקפת. ההזרקה הנקראת Hairstetics מתבצעת באמצעות מחסניות חד-פעמיות המונות 12 או 25 שערות. כמות וכיוון ההזרקה מותאמים לתספורת ולתסרוקת של המטופלים.

טכנולוגיית Hairstetics היא סטארט-אפ ישראלי פורץ דרך המושק בו-זמנית רק ב-6 מדינות בעולם.  דביר קרן, הממציא הישראלי שעומד מאחורי הטכנולוגיה החדשה מסביר: "השערות במחסניות מיוצרות בדומה לחוטי חדר ניתוח צבעוניים. צבע החוט נמצא בתוך החומר עצמו, לכן אינו פגיע למי חמצן ושאר החומרים המשמשים במספרות וכך המטופלות יכולות להמשיך ולצבוע את שערן הטבעי. בקצה כל שערה יש עוגן מיקרוסקופי עשוי מחומר בעל תאימות ביולוגית הנמצא בשימוש בצנתורים וניתוחי לב מזה עשרות שנים. הזרקת השערות מהמחסניות הסטריליות מבוצעת לאחר אלחוש מקומי ומיד לאחריה המטופלת יוצאת מהקליניקה כשהשיער החליפי מכסה את האזור הבעייתי".

היירסטטיקס. הזרקת שיער במרפאת ד"ר צחי שלקוביץ בתהליך בלעדי שהוא המצאה ישראלית

צפיתי אישית בהליך הזרקה של 400 שערות במרקם גלי, בגוון חום בהיר – והופתעתי לראות כמה פשוט וקל היה הטיפול שבסופו המטופלת קמה כששיער מכסה את החלק הקדמי בראשה.

התמודדות עם בעיות דלילות ונשירה קיימת גם ברשת המרפאות NHH בתל אביב וברחובות באמצעות טיפולים של שאיבת כמות דם קטנה מן המטופל, ממנה מבודדים טסיות דם עשירות בחלבונים וגורמי גדילה, ואת הפלזמה הזו מחדירים רופאים באמצעות מכשיר הפועל על לחץ אוויר. בין היתר, מועיל הטיפול גם במחלות אוטואימוניות כמו סבוריאה, פסוריאזיס וקשקשת. ניתן גם להחדיר ויטמינים לעור הקרקפת בעזרת לחץ אויר ומכשיר מיוחד, ובאזור דליל לשזור בשיער הקיים רשתות של שיער הטבעי המחזיק חודשים רבים.

NHH. המראה "לפני" ו"אחרי"

אבל גם בלי טיפולים במרפאות, אפשר להיטיב את מצב השיער באמצעים קוסמטיים לטיפוח ביתי. ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו-קוסמטיקה וישי, מציעה למשל לנסות את שמפו ה"מיקרו-פיל", שמפו פילינג מסדרת דרקוס, שקם מנקה וגם מסיר קשקשים עיקשים, בעיה נפוצה אצל בעלי קרקפת שומנית. לוישי יש גם אמפולות ושמפו אמנקסיל פרו לנשים וגברים  לחיזוק שיער ודנסי-סולושנס, שהוא תרסיס מרוכז לטיפול בשיער חלש ודליל. את המוצרים האלה ניתן למצוא בבתי מרקחת פרטיים ובסופר פארם און-ליין.

וישי. שמפו פילינג

למי שהחליקו או צבעו את השיער, חברת טרזמה האמריקאית החלה לשווק בארץ סדרת מוצרים ללא סולפטים בשם Coiour Shineplex המסייעת לשמירה על ההחלקה ועל חיות וברק השיער הצבוע. מדובר בשמפו, מרכך ומסכה, שאחרי שניסיתי, אני יכולה להעיד אישית, שהם אכן יעילים להפתיע. ניתן להשיגם בסופר פארם.

טרזמה. ללא סולפטים ומשפר במיוחד שיער צבוע או מוחלק

 שווה לנסות גם את סדרת HEMP OIL המבוססת על שמנים ארומתרפיים טבעיים שהשיק לפני כשנה מותג הטיפוח STYLE AROMATHERAPY

שמן המפ של סטייל ארומתרפי

סדרת המפ כוללת שמפו, מרכך, מסכה וג'ל רחצה המכילים שמנים מן הצומח שיש בהם וויטמינים, מינרלים, חלבונים וחומצות שומן; ובנוסף גם שמן ארגן הידוע כמסייע לריכוך שיער, טיפול בקצוות מפוצלים והוספת ברק. טווח מחירי הסדרה נע בין כ-35 לכ-45 שקלים.

לוריאל פרופסיונל. צילום חיים סיוון

כאשר השיער בריא ומטופח, אפשר לדבר על תספורות ועיצובים חדשניים עבורו. חברת לוריאל פרופסיונל שלחה אלי את מגמות 2020 שעיקרם מראה פחות מעוצב, עם גלים, תלתלים, קצוות מדורגים, חלק מהראש קצר וחלק ארוך יותר, ובגדול, השיער הקצר דוחק הצידה את השיער הארוך שליווה אותנו בשנים האחרונות. מלכת התספורות הקצרות היא הקרה בסגנון השאג (shag) הא-סימטרי. מדובר באורכים שונים על אותו הראש, ושילוב של חלק ומתולתל. גם הפוני על כל גזירותיו וטרנד הצמות, עושים קאמבק.

חלוצת שמן הארגן MAROCCANOIL

ולפי חברת MAROCCANOIL, שמן הארגן שלה הוא הנשק העיקרי להשגת מראה שיער מעוצב. החברה הייתה חלוצה בשימוש בשמן במוצריה והפכה תוך פחות מעשור לאייקון בתעשיית האופנה והיופי וכיום היא משווקת את מוצריה ביותר מ-67  מדינות בעולם. ניתן להשיג אותם רק במספרות נבחרות.

קרסטס. סדרת שמן אוליאו רילקס

על הפופולריות של שמנים מועשרים בטיפול בשיער מעידה גם סדרת אוליאו רילקס של המותג קרסטס (OLEO RELAX DISCIPLINE), המתאימה לשיער מקורזל, יבש, רגיש, עבה או המרדני. מדובר בשמנים המצליחים להפחית אפילו ב-80% לחות הודות לתכולת פולימרים מיוחדים ונגזרת של סיליקון. הסדרה כוללת שמפו, מסכה ושמן, בטווח מחירים שבין 129 לכ-190 שקלים שניתן להשיג רק במספרות מורשות קרסטס. יקר אבל אפקטיבי. עוד פרטים בדף הפייסבוק של קרסטס ישראל.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.