פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד, תרבות.

גורלם של בעלי חיים לא שפר עליהם בעולם האופנה: מההולכים על ארבע ומן הזוחלים, פושטים את העור (עיין ערך נמרים, פרות וקרוקודילים), מבעלי פרווה גוזלים את פרוותם (ראה ערך צובל, שועל ומינק), מתולעי המשי – את הפקעות, ומבעלי כנף, את הנוצות. אבל אפשר גם אחרת. ולשם כך תיפתח ה-24 בספטמבר בגלריית החווה בחולון, תערוכת "חיות אופנה" שהכניסה אליה תהיה ללא תשלום.

 חיות אופנה. שרית לולאי וכנבר שחק. צילום רן יחזקאל

חיות אופנה. שרית לולאי וכנבר שחק. צילום רן יחזקאל

מעצבי אופנה, טקסטיל, ותכשיטים יבטאו את התנגדותם להשתמש בחומרי חומרי גלם הלקוחים מן החי באמצעות בגדים, ואפילו שמלות כלה וערב מכותנה אוורירית ואריגים צמחיים אחרים. בין המשתתפים: ירון מינקובסקי, רעומה, סיסטר M, נועה לוי ("מונה ריי"), עומר טובול, מיכל נגרין ובתה יסמין, ורבים אחרים.

חיות אופנה אורן אנקווה צילום שי יחזקאל

חיות אופנה אורן אנקווה צילום שי יחזקאל

בעלי חיים ויצורים משונים למיניהם, עשויים רק מנייר, אפשר לראות מיום שישי השבוע, 9 בספטמבר, בתערוכה בינלאומית של אמנות הנייר במוזיאון יפו העתיקה (בית הסראיה), בתערוכת "יצורים מנייר". 32 אמנים מהארץ ומהעולם ידגימו את האפשרויות הבלתי מוגבלות והמדהימות של חומר הגלם הזה תוך שימוש בטכניקות אוריגמי, pop-up (טכניקה קסומה שנתקלים בה לא אחת בספרי ילדים כאשר מתוך דף שטוח מתרוממים דמויות ונופים בתנועת יד פשוטה), וחיתוכים.

יצורים מנייר. מוזיאון יפו העתיקה

יצורים מנייר. מוזיאון יפו העתיקה

המשתתפים הם יוצרים מפורטוגל, אירלנד, יפן, וייטנאם, ארה"ב ומדינות נוספות, המציגים יצורים, מפלצות, חיות מוזרות, ופיות כולל סוס מעופף, למה עם שני ראשים ועוד. הכניסה למוזיאון יפו העתיקה עולה 25 שקלים לילד ו-35 למבוגר.

יצורים מנייר. מוזיאון יפו העתיקה

יצורים מנייר. מוזיאון יפו העתיקה

ארון הבגדים הגברי. מוני מדניק

ארון הבגדים הגברי. מוני מדניק

גם גורלם של גברים בני אנוש, להבדיל, לא שפר עליהם כל כך בעולם האופנה, שכן רוב תצוגות האופנה, כתבות המגזין והאייטמים בטלוויזיה ובאינטרנט, שלטי חוצות ומדורי רכילות, מוקדשים לאופנת נשים. כך שתערוכת ״ארון הבגדים הגברי״ – שתיפתח ב-15 בספטמבר במוזיאון פרסלר בתל-אביב, היא ללא ספק חידוש. יוצגו בה איורי אופנה של דורון אשכנזי, אירן נרגסי, ליאת זרמון, טל שטרן, ירון מינקובסקי (המעצב השנה לראשונה בגדים לגברים), ואחרים. גם אליה הכניסה חופשית.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.