פורסם by & קטגוריה איפור ובישום, חגים, ילדים.

"שושי זוהר, תחפושות שילדים אוהבים"
צילום נעמי גולן

מי החליט שגולגולות הן נושא מתאים לתחפושות ילדים ונוער ואפילו לפעוטות? מה זה מלמד על האווירה והתרבות העכשוויות או על ההורים שקונים תחפושות עם המוטיבים המקבריים האלה לצאצאיהם?

שושי זוהר

רוצים להשתכנע שמדובר במגמה בעלת היבטים מורכבים רבים, היזכרו בסדרת הטלוויזיה "המתים המהלכים", בסדרת "משחקי הכס" עם צבא "ההלכים הלבנים", במשחקי הווידיאו עם שלל המפלצות, בהצלחה של סרטי האימה, הפופולריות של "הג'וקר", דמותו של ולדמורט מהארי פוטר, "זה שאסור לומר את שמו", חלק מתחפושות הקרנבלים ורוב ספרי הסופר הסופר פופולרי סטיבן קינג, שאחד מהם הפך לסדרה "הזר" המוקרנת בימים אלה  ב-VOD בארץ.

אופטיקנה. צילום קופר ויז'ן

ייתכן שזהו עוד היבט של הצורך הפסיכולוגי של בני האדם להילחם בפחדים מפני המוות, המפלצות והרוע. תופעת המשך לאגדות העם האכזריות של עמי אירופה (האחים גרים), ולהבדיל, סיפורי השדים והרוחות של המסורת היהודית.

איפור אינסטנט בצבעי המותג קימיון

יש לי רושם שהמעבר של ספורים הנלחשים בלילות חשוכים סביב מדורה או תנור עצים, לאיורים על תחפושות פעוטות ותינוקות, הוא חידוש של ימינו.

סקארה. צילום רון קדמי

השנה, בקולקציות שראיתי לקראת פורים תש"פ ,יש מאות שדים וגולגולות ושלדים. למשל אצל שושי זוהר, יצרנית התחפושות המובילה בארץ, שמתעדכנת תמיד בטרנדים המקובלים ביותר. יש לה תחפושות לכל הגילאים ולשני המינים עם הדפסי גולגולות, שילובי שרשראות ברזל וניטים, מסכות של מפלצות מכוערות במיוחד, ועולם האימה מיוצג בכ- 50 דמויות מפחידות לבנים ולבנות שלדבריה הן נחטפות מהמדפים: ג'וקרים, זומבי, שלדים, מומיות, גורילות מעוותות ועוד.

אלי אקספרס

גם חנויות האונליין מוצפות תחפושות של שלדים וגולגולות. שלפתי מתוכן שתיים לדוגמה. אחת של ילדה קטנה עם ציור שלד על החולצה השחורה בקולקציה אלי אקספרס ואחת של חברת הענק הבינלאומית ART PRO המוצגת בעמודי התחפושות של וואלה שופס.

וואלה שופס

מבוגרים שלא רוצים להופיע בתחפושת אימה שלמה, יכולים לענוד רק אביזר אחד מפחיד, כמו עדשות במראה של עיני ערפד אדומות, שגם מי שמרכיב משקפי ראייה יכול להשתמש בהן בפורים (פלוס 4 עד מינוס 6) שנין להשיג ברשתות האופטיקה הנבחרות וברשת אופטיקנה החל מ-120 שקלים.

גאדג'טשופ

עוד אביזרים מפחידים למבוגרים יש ב"גאדג'טשופ", חנות מתנות אונליין גדולה שבה ניתן למצוא בין היתר מסכת עיני צפרדע ענקיות ובולטות ועוד, החל מ-19 שקלים לפריט.

שושי זוהר

דרך נוספת להשתלב בז'אנר האימה מציעה רשת SACARA המלמדת איך באמצעות האיפור שלה ניתן לשוות לפנים מראה של גולגולת מקסיקנית בהשראת הציירת פרידה קאלו. פלטת האיפור הפורימי לפנים ולגוף של סקארה עולה כ-40 שקלים.

שושי זוהר
Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.